9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Saturday, June 27, 2009

:::now showing:::

haa..sepertimane y ak jnjikan..ak dah pn menonton 'jgn pandang blakang congkak' n 'transformer'... oleh kerane ben sgt bz lately ni so kitorang xpat jumpe mase jpbc kuar...so ak decide kuar ngn kgkwn smggu before final exam intersesi hrtu... cume smlm tgk transformer ngn ben....dua2 besh....lg2 transformer...ngee~ so jom kite review sket psl movie nie...


JANGAN PANDANG BELAKANG CONGKAK:



Jangan Pandang Belakang Congkak ini merupakan sebuah filem ber konsep komedi seram dengan sedikit unsur-unsur percintaan. Keistimewaan filem ini berbanding filem-filem lain yang satu genre yang menggabungkan elemen seram dengan komedi. Ini merupakan percubaan pertama bagi filem yang bercorak begini tetapi dirasakan formula ini mampu menarik minat para penonton. Ditambah pula dengan sejarah filem Jangan Pandang Belakang dan Congkak yang mencapai kutipan box office maka dengan itu dirasakan dengan menggabungkan kedua-dua tajuk menjadi satu – Jangan Pandang Belakang Congkak ini akan menarik lagi minat penonton untuk menyaksikan filem ini.
Di sebuah kampung tinggal seorang tua bernama Pak Sudir, seorang yang sangat kaya dan dikatakan memelihara saka. Melihat pada raut wajahnya, tiada siapa menyangka usianya telah mencecah hampir 125 tahun. Pak Sudir tinggal dengan seorang pembantu iaitu Mustika.
Di saat kematian Pak Sudir, pelbagai kejadian aneh telah berlaku menggemparkan penduduk kampung. Dikatakan Pak Sudir telah lama meninggal dan yang terlantar sakit itu adalah sakanya. Seorang bomoh terkenal, Pak Mor dipanggil dan setelah berlaku pertarungan dahsyat, saka telah berjaya dikeluarkan dan Pak Sudir akhirnya meninggal dunia.
Di Kuala Lumpur, 3 orang pemuda telah mendapat sepucuk surat setiap seorang daripada Pak Sudir menjemput mereka datang ke rumahnya. Punai, seorang penyeluk saku, Asmat bekerja di tempat letak kereta dan Johan pula seorang jurujual. Pada hari yang ditetapkan, ketiga-tiga mereka tiba di rumah Pak Sudir.
Di sana barulah mereka tahu yang Pak Sudir adalah datuk mereka dan mereka bertiga adalah sepupu. Mustika memberitahu lagi bahawa mereka bertiga bakal mewarisi harta pusaka peninggalan Pak Sudir sekiranya mereka berjaya mematuhi syarat-syarat yang ditetapkan. Mereka hendaklah bermalam di rumah tersebut selama 3 malam berturut-turut dan tidak boleh menyentuh apa-apa barang di rumah tersebut terutamanya sebuah congkak usang. Oleh kerana syarat itu dianggap terlalu mudah bagi mereka dan ini adalah peluang untuk hidup senang, mereka pun bersetuju dengan syarat-syarat tersebut. Apa yang mereka tidak tahu adalah, sebenarnya mereka akan mewarisi ilmu saka Pak Sudir jika Berjaya mengharungi tiga malam tersebut.
Pada malam pertama, mereka telah terjumpa congkak usang yang dimaksudkan oleh Mustika. Mereka membelek-belek congkak tersebut dan apabila dibalikkan di belakang congkak itu, terdapat tulisan Sanskrit yang terukir. Ketika itu juga tulisan tersebut seperti mengeluarkan cahaya dan terkena pada muka mereka bertiga lalu mereka pengsan. Mustika dari awal hanya memerhatikan pergerakan mereka bertiga itu.
Kampung yang telah aman semenjak kematian Pak Sudir tiba-tiba gempar. Orang minyak telah muncul dan mendapat mangsa pertama. Satu makhluk yang menyerupai hantu raya juga telah muncul dan telah memakan ayam satu reban dan satu makhluk yang menyerupai toyol telah muncul dan mencuri duit kepunyaan orang kampung. Ketiga-ketiga kejadian itu berlaku serentak pada malam yang sama.

Pada pagi esoknya Punai bangun dari tidur dan hairan bagaimana satu bra boleh tergantung di lehernya. Johan pula bangun dengan bulu-bulu ayam dan darah ayam penuh di mulutnya. Asmat pula bangun dan di poketnya penuh dengan duit. Mereka sendiri tidak tahu apa yang telah berlaku pada diri mereka. Pagi itu satu kampung heboh dengan tiga kejadian yang berlaku serentak pada satu malam itu.
Berbagai-bagai andaian telah dibuat oleh orang-orang kampung tentang kejadian-kejadian itu. Ada yang mengatakan makhluk-makhluk peliharaan Pak Sudir telah kembali mengganas.

Pak Mor dipanggil semula. Pak Mor kemudiannya menyatakan yang makhluk-makhluk peliharaan Pak Sudir dahulu telah berkeliaran untuk mencari orang yang sanggup menjaga mereka. Pak Mor menyatakan jika makhluk-makhluk peliharaan Pak Sudir itu berjaya mendapat mangsanya 3 malam berturut-turut maka mereka telah berjaya mendapat orang yang boleh menjaga mereka dan kampung itu tidak akan aman selama-lamanya.
haa..Ape nasib Punai, Asmat dan Johan?nk tawu tgk lew sendri....;p


TRANSFORMER 2:REVENGE OF THE FALLEN




Friday, June 26, 2009

:::berakhir sebuah penantian:::

ngee~ title nk gempaq...;p actually im done my final exam for intersesi... yeay!!! qmt is d 1st paper (monday morning)...so, pat la kit ak merdeka...hehe... igtkn pas paper..then date wif ben ley blk tewus..p rumah eiqa ad knduri so mcm xsedap lak xdtg...(this sunday 28th)..so ak decide nk stay dlu then next monday br blk sgmt..lgpn mase intersesi hrtu da break smggu prof bg so xde la terase sgt heee... final paper not bad...ok lar even sgt xslesa ngn meja y die bg...ade kew patut subjek statistik y kire2 kena wat kotak bagai tu die bg nye meja y lipat2 tuh...seyesly sgt xsuke!! coz i need to hold my stuff! haiiiyoohhhhhh....#$%&^%!....afta paper pg, ptg 2 ak tewus naek bus dr stesen bus s.a mghale kew lumut. guess where im goin'?hehe... rumah my frenz in pangkor island....ngee~... saje jew merayap sat...kan pew buhsan stay lame2 kt s.a agpn ben keje..so ak g la sane for 2/3 days.... dlu mase dip da pnh dtg skali...ni g lagi...huhu...besh...g jnjln...g mandi laut...mam seafood..(even allergy)...n i got my new hair there...perfect!...;)....




Friday, June 19, 2009

..:::8 sikap wanita y disukai lelaki::..

Wanita Solehah Perhiasan Indah di Dunia. Inilah salah satu persediaan kita untuk menjadi wanita yang disukai oleh suami. Banyak lelaki yg terpikat pada wanita yg bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah yg keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing.
1. Keanak-anakkan
Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yangmembangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih berghairah.

2. Penuh Pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,
memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan2 sebaliknya cuba mengerti duduk persoalannya.

3. Menghargai
Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.


4. Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yg menyebabkan elaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3??

5. Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.

6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

7. Menghormati Diri Sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yg dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

8. Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona…

Inilah sifat seorang wanita yang sempurna…

Monday, June 15, 2009

..::no title:::..

hurm...actually wat im thinking ryte now??huh?what?daaa..... omg! kebosanan tahap melampau.... me at shah alam home skunk...smpai mlm smlm...amek tiket bus kul 6ptg dr sgmt (tp bus dtg kul 7 hampeh tul)..ben amek.. igt nk blk shah alam mlm ni tp tiket abes daa..so dgn jayanya hrni terpakse la ak duk melepaq kt umah ni swg2...buhsan....! ben keje... tV buhsan...online pn buhsan...nk wat latihan qmt...adoiii x smpai seru ag nie....mlm2 sket eh...ngee~ seminggu ak blk rumah dr 5hb hrtu...prof xde diz week n klas pn da ganti so kire prof bg kitowg mid intersesi break la hoho...blk umah mmgla syok dpt jumpe mak abah...n baby haiqal y semakin berisi... tp lame2 da duk umah buhsan gk...blk s.a pn buhsan gk...uwwaaaa apela obat kebosanan ak ni senget tul...lmbtnye nk tggu sok, g klas..jumpe geng2 pale huhahuha...windu kowank babe!huhu...
11hb hrtu result da kuar...ak cek ptg 12hb...huhu....Alhamdulillah...exam passed..;) n congrates to all my frenz too..u deserved it! result ak maintain mcm sem lepas jew...so xde pew la nk dibanggekn pn isk...so afta diz tayah penin2 fokus on d next QMT paper then relax jap b4 naek sem 5 on 6 july...omg..kejapnye....fuh...mmg xbertenang ak diz sem...study...study...study.....aiyak..

6hb hrtu ak g kenduri kak citot kt labis..blk dr s.alam 5hb ak tewus g bP umah angah then 6hb tu my frenz pick up g kenduri same2..kak citot@fatimah my ex rumate mase kt hostel dlu...smpai sane jumpe ngn batch2 kak citot... achik there!!! huhu...windu kt achik...lame gk la kitowg sembang2....kwn2 y xrupe owg tyme skolah dlu sume da jd owg kini...huhu...Alhamdulillah... takziah tuk achik...die gtaw ayah die passed away awal thn hrtu...hurm... teringat zaman2 skolah dulu... bile terkenang balik...nk mengalir airmate jew rase...if i could turn back tyme...;( mish all d moment... tyme skolah mcm2 pengalaman ade...pahit manis.. sepahit2 mane pn...kenangan2 tu sume kenangan terindah....hurm....nk ketawe pn ade.... (tyme skola gak la ak kenal ben....ngee~...)... hurm...ramai kwn2 da kawen...hrtu b4 kenduri kak citot eton pn kawen tp ak xpat dtg... 7hb soknye tu plak nang shahila kwn mase pLkn jemput kawen..pn ak xpat dtg...dah la xdtg...ak ley lupe plak wish wedding die dat day...hehe tewuk tul... pasni sape lak nk anta kad kawen kt ak...?ak gak membujang lg...ngee~ gewdikz...skola xabes ag ade hati kamoo deh....

hurm...i mish my ben.... smlm jumpe kejap jew...last kuar same 30 mei hrtu tu pn kuar g kenduri kwn die...so kirenye da lame r xkuar same....(last date on our anniversary)... waaa....jnji nk kuar sbtu ni...tp tbe2 br die teringat die ade tournament badminton on sat n sun....omg...kena pospon ag deh...next week ak da nk balik kowt...isk... hurm,lately ni kitowg sik gado jew..(not today or yesterday la..a few days ago..)..kdg2 bek 2/3hr gado ag...n punce pergaduhan tu sbb2 y remeh jew...senget kn? hurm tahlaa....dunno what im hoping actually....tp apepn jd...ben pn byk mengalah...byk bersabar....ngee~ tp kdg2 jht gk taw...ee geram! apepn...i always luv u syg.....24/7!.... n i knoe u too...;)

Wednesday, June 3, 2009

..::frust::..

pagi td ade test 1 for qmt...3soklan..tp setiap satu tu ade sub2 die laa...answer all... Tuhan btol2 mnguji ak... soklan last skali y paling byk markah ak ley hlg cmtu jew.. mane taknye mule2 ak da ciap wat, da last2 mnt ak tbe2 blur..blank..n hati kuat kate..jln y ak wat tu salah..xsemena2 ak g tukar sgale value y ade tuh.. mase tuh ak konfius giler..nk wat blk kt kertas br tp ak tgk kgkwn ramai dah pass up paper...mase pn tggal bape mnt jew ag... nk tanak...last2 ak redha jew...pew ag anta jew r paper tuh... frust giler kuar klus...nk melalak jew rase...omg!!!! nape ni my....????careless sgt...n y paling ak frust bile ak tgk jln keje die dlm notes...pew y ak da wat pd awalnye da btol pn...even ade slh2 skrg2nye ak dpt mark kt ctu...tp pew y ak wat tu da membuatkan ak khlgn byk markah.....God...apekah ak kna bersedia untuk fail paper test 1????owh no.......!!!

Tuesday, June 2, 2009

:::Indeks Cemburu Lelaki Mengikut Horoskop:::


Setiap insan yang dilahirkan pasti mempunyai perasaan cemburu. Tidak kira semasa zaman kanak-kanak, remaja mahupun di kala usia mencecah batas dewasa, perasaan cemburu tetap wujud dalam sanubari manusia. Bagi pasangan yang bercinta, cemburu sentiasa mewarnai hubungan kasih yang disemai bersama.
Cemburu sering dikaitkan dengan kaum Hawa. Percaya atau tidak, lelaki juga mempunyai perasaan cemburu yang terselindung di sebalik egonya. Malah tanpa disedari lelaki zaman ini juga ada kalanya menyimpan perasaan cemburu yang mengatasi kaum perempuan.
Jom kita lihat indeks cemburu kaum lelaki menurut bintang kelahiran…
Aquarius
Lelaki Aquarius biasanya akan menggunakan ayat-ayat yang memerli untuk menunjukkan cemburunya. Jangan ingat dia sedang bergurau. Apabila topik perbualannya hanya tertumpu pada seseorang saja, maka ternyatalah bahawa dia sedang cemburu.
Indeks: xxx
Pisces
Lelaki yang paling mulia dan baik hati, lagi kuat cemburunya. Tak lain dan tak bukan adalah lelaki Pisces. Indeks cemburunya amat memeranjatkan. Kalau kekasihnya menderhaka kepadanya, dia akan menjadi seperti wanita meraung-raung. Air matanya juga akan tenggelamkan anda.
Indeks: xxxxx
Aries
Lelaki Aries mempunyai sifat diktator secara semulajadi. Selain seorang yang memerintah, dia juga suka mengawal orang lain. Tidak kira dalam apa jua perkara, dia juga berharap menggunakan tenaga dan kuasanya untuk menyelesaikannya. Apabila berhadapan dengan musuh kekasih, dia akan segera mengambil tindakan untuk menyebabkan pihak lawan undur dari mengurat kekasihnnya.
Indeks: xx
Taurus
Lelaki Taurus adalah lelaki yang peramah dan sangat jujur. Tapi jangan ingat dia tidak tahu cemburu. Dia tidak dapat terima kekasihnya menderhaka kepadanya. sekiranya dia dapat tahu anda keluar makan malam dengan lelaki lain, buatlah persediaan untuk memberi penjelasan kepadanya.
Indeks: xxxx
Gemini
Lelaki Gemini hanya menganggap cemburu itu sebagai satu permainan saja. Dia ialah seorang yang suka bermain-main. Oleh itu, dia paling benci akan cinta secara paksa. Malah dia tidak akan mungkin melepaskan peluang untuk berkenalan dengan wanita lain walaupun sudah memiliki kekasih. Jadi, indeks cemburu lelaki Gemini adalah kurang berbanding dengan lelaki Zodiak lain.
Indeks: xxxx
Cancer
Secara kebetulan lelaki cancer terbalik dengan lelaki Gemini. Dia tidak akan berjauhan dengan kekasih malah selalu berhimpit dengan kekasih. Ini adalah kerana dia mempunyai perasaan kekosongan dan juga perasaan tidak selamat. ( jangan ingat hanya perempuan saja yang mempunyai perasaan tidak selamat.) Bayangkan kalau kekasihnya meninggalkanya, cemburu pasti akan menghuru-harakan dunia ini.
Indeks: xxxxx
Leo
Lelaki Leo sangat ego dan juga sangat tabah. Dia tidak akan cemburu kerana perkara yang remeh temeh. Dia tidak akan menyebabkan air muka dirinya jatuh kerana cemburu. Walaupun kekasihnya telah melakukan perkara yang membuatkannya marah, namun dia tetap akan mengekalkan perasaan yang tenang untuk berbincang dengan kekasihnya.
Indeks: xx
Virgo
Cemburu lelaki Virgo amat memeranjatkan. Lelaki Virgo tidak mempunyai hati yang lapang dan juga pemikiran yang luas. Cemburu telah menjadi perkara biasa dalam kehidupan pasangan ini. Walaupun dia amat mencintai kekasihnya, namun tetap bergaduh besar dengan kekasih kerana cemburu.
Indeks: xxxx
Libra
Lelaki Libra mementingkan imejnya yang bertatatertib. Disebabkan cemburu akan menjejaskan imejnya, maka dia rela mengekalkan penampilan yang baik. Sebenarnya dia tidak ingin menimbulkan perselisihan dengan kekasih akibat cemburu yang akan menjejaskan hubungan mereka.
Indeks: x
Scorpio
Semakin mendalam cinta terhadap kekasih semakin kuat cemburu. Inilah yang boleh menggambarkan lelaki scorpio. Dia menghormati dan cinta sepenuhnya terhadap kekasih. Tetapi cemburunya juga tidak kurang. Sekiranya kekasihnya menunjukkan sebarang kemusykilan, maka dia akan menunjukkan cemburunya.
Indeks: xxxx
Sagitarius
Lelaki Sagitarius juga boleh cemburu. Namun cemburunya datang dengan cepat, pergi juga cepat. Dia selalunya cemburu sebelum mengenal pasti perkara sebenarnya. Apabila mengetahui hal sebenarnya cemburu pun reda. Tapi, apabila dia ada matlamat baru dia akan meninggalkan kekasih yang sering membuatnya cemburu.
Indeks: xxx
Capricorn
Lelaki Capricorn mempunyai sikap yang pesimistik. Dia merasa rendah diri di dalam kehidupan. Apabila dia berasa cemburu, dia tidak akan tunjukkan pada kekasihnya sebaliknya akan mengeluarkan ketidakpuasan ini pada tempat lain seperti sukan atau di tempat kerja.
Indeks: xxx


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers