9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Friday, September 18, 2009

:::saLam Lebaran:::


i ngah packing2 barang smbil layan lagu raya..isk sob..sob... waa cane nk naek bus nih..cam byk jew..huhu..raye kowt...so many things la nk kena bw balik kn...ngee~ hurm my bus kul 7.30pm..kena naik dr Bukit Jalil(ke selatan jew)..nsb bek de ben,cam thn lepas die la kena hntar i ke sane...weee~ hurm ape lg ek nk kena bw balik nie...(sdg cube remind kn dr ape lg,kang ad jew y tertggal..haih..)..


hurm..smlm akak kol..abah lum dibenarkn kuar wad ag..;( da smnggu abah kt wad..cian die..hopefully abah dpt balik b4 raye ni...


k la..nk smbung kemas brg...wish all Muslim..Selamat Hari Raya...Maaf Zahir Batin....;)

Sunday, September 13, 2009

:::Jalan Masjid India:::


Fuhh..penat..letih... i br balik dr k.L.. mcm thn lepas..g Masjid India jln2.. shopping raye?hurm shopping kew??xde la sgt..(sbb xjumpe pew y i nk)..ni thn kedua i beraye ngn ben..hehe thn lepas g masjid India ngn die..(nek train dr kepong sbb tanak sesak jam nek kete).. pegi shopping mase tu siang hr so dua2 pose..penat giler..hoho..i bese klu jln lame2 xlarat..musti nk migrane tp last year mgkin pocket penuh so i sakan berjalan shopping..tp bukan shopping tuk dr sndri...beli tuk my mom..dad..sis..haha senget jew...cian ben muke keletihan mase tu.. thn ni..i pegi ngn die gak lorh...huhu..but kitowg g mlm..(mlm td lew)..ptg td die amik i kt s.a around 5..kitowg tewus gerak kew k.L sbb sure tyme2 cmtu pn jln da jam giler.. nasib bek ad park (even kena byr seploh hinggit!)..then sbb org ramai giler so kitowg cume berbuka nugget n y swktu dgnnye(u cucuk2 tuh)..itupn kt kaki2 lima kt sogo tuh...hoho (i xde la trase sgt sbb i mmg xley pose haha)...ramai org duk buka kt tepi2 jalan,tangge...haihhh...shopping punye psl....;p
then afta maghrib kitowg pn g r jln kt masjid India tuh..adoiii ramaiinyeee...i cr kedai sume baju i xberkenan...pew y ben suke musti i xsuke...adoiii... pale i da start ting tong...nk muntah pn ade...i klu da jln kt cmtu sesak2 lg...pale mmg xthn confirm migrane... sudahnyee i capai jew ape y ade...then ajak ben blah dr situ...(anywy thanx syg teman i...)... pastu kitowg g kg baru makan kt sane..(qada' berbuka)..i mam bihun goreng tomyam ben mam nasi goreng daging merah..n i tmbah ayam masak pedas ngee~... balik tu bdn i flat giler..ben pn i tgk die letih smcm jew..last2 i terlelap ben drive swg2..hehe.. smpai umah(mak ayah ben)..i bersihkn dr..n type blog nih..pasni tewus nk masuk tido..ben pn mmg xlarat giler i tgk..mntak i panadol+air td then die pn da tersadai...pity him..hoho...
hurm sudahnyee..i teringin nk kasut raye jew..tp mane nk jumpe kedai kasut besh kt masjid India tuh...tgk la sok..klu ad vincci kew kt kepong i ajak ben sat..if not..i cr kt shah alam lorh...if not...xde kasut br la i...uwwaaa......

p/s:xsbr nk balik raye...xde mood class daaaaa......;(

Friday, September 11, 2009

**Tagged by Nazz**

1.Kalau anda jadi org terkaye didunia?
wow...beshnyee..tayah ssh2 wat loan nk blajar..nk kete nah amek cash ak bayar.. nk umah??nah..tuk banglo sebijik.. bg mak abah..suh g haji 2/3 kali... pastu wat gath tuk family...g umrah n haji beramai2.... pastu wat beli baju,kasut y chantek... pastu wat kuruskn bdn ak y agak gemuk nih!!! pastu wat banjer kawen... xlupe sedekah kt anak2 yatim... pastu wat soping...soping...dan soping ag....wahhhhh sonoknyeeee!!

2. Kalau anda jadi orang terseksi didunia?
eeeuuuww....jgn lorh.... klu jd org y paling lemah lembut...baek ht..pemurah xpe gk...isk

3.Kalau anda perlu terjun dr tingkat ke-1oo untuk membuktikan cinta anda?
bodo la sape y suh ak terjun tuh.. bek ak hlg cinta tu (wlupn sakit) dr ak hlg bau syurga sbb dikire bunuh dr whattt!! Tuhan marah woooo...

4.Kalau orang kate blog awak teruk nk mampos?
ek eley..ko sape nk kutuk2 blog ak..blog ak, ak punye suke la!! ckp owg mcm bagusss jek...pigidah

5.Kalau keluarga anda yg tentukan teman idup anda?
klu ak xde boyfriend ak trime jew laa...org kate bcinte pas kawen on indah what..hoho but my parents x mcm tu... die ag suke ak cr snrik watpe nk sshkn die crkn..pew igt zmn dulu kale kew

6.Kalau tiada lagi hari esok?
mgkin hari ini QIamat?Nau'zubillah... or..ak telah tiada lg di Dunia ini...ucapknlah Innalillah....

7.Kalau orang yang anda benci berade didepan anda?
wat bodo jew..act mcm bese...

8. Kalau anda berpeluang masok Fear Factor dan makan bnde2 pelik?
eeeuuww....never!g gunung nuang tu dlu pn ckupla skali...

9.Kalau ibubapa anda tiada pada pagi esoknya?
Ya Allah...ak anggap ia cume mimpi...;(

10.Kalau anda berjumpa dengan orang artis/ selebriti yang paling anda minati. nyatakan nama artis tersebut dan sebabnye?
nobody

11.Kalau diberi lesen untuk membunuh, siapa yang akan anda bunuh?
org y xlayak hidup kt dunia ni

12.Kalau orang kate anda kacak/chantek?
'yeke..sudah la ko...nk amek ht ak la tuh.. ak tawu la ak xchantek..tayah perli2'

13.Kalau anda ada penyakit AIDS pada usia yang muda?
mgkin ak bukan perempuan y baik..itulah balasan Dia ats dosa2 ak...redha jew r ap y mendtg

14. Kalau anda terpakse mengorbankan cinta anda untuk orang lain?
nape mesti ak? klu ak sakitkn ht sndri tuk puaskn ht org laen...for what??abes ak ni xde pasaan?tatao rase sedey?kecewa?!

16.Kalau anda berpeluang mengahwini benda selain manusia, benda apa yang anda inginkan?
no idea~

17. Kalau anda terpaksa berpisah dengan orang tersayang?
mgkin berpisah tuk kebaikan..trime dgn redha..perhaps..

18.Kalau ramai yang tidak puas hati dengan anda kerana mereka cemburu dengan anda?
ape salah ak?ap y ak buat?ak pn manusia mcm kowank la..

19.Mengenai org yg tag kamu neh?
she's my frenz..a.k.a rumate.. giler ssh nk kejut ko bgn sahur..ngee~ she's nice.. rajin blajar (amaze me!)..n byk bercakap gk....;p

20.tag kepade
ko la! sape suh bace blog haku...;p

Wednesday, September 9, 2009

**cash out**


ak br pulang...huuuu...giler flat hrnie...klu ak seorang ultraman mawu dah bunyi2 menatang y kt dada tuh hoho...ak da 2hari xckup tido..test punye psl lorh..blk kluz ptg pn mcm2 hal nk wat so xsmpat gk nk qada' tido tuh..n mlm ni ak br blk dr mencuci mate dan hati di PKNS+PAS...Nazz la dr smlm ajak g sane...(ak pn teringin) tp memandangkn smlm ak ad test..kitowg decide g mlm td..so ak ngn xckup rehat,akit pale redah jew...agpn bukan slalu dpt kuar same2 ngn dak2 umah..mule2 smpai kitowg g tgk kueh2 raye...omg...byknyeeeeee pastu dr kedai 1st ke kedai2 y len duk rase tester jew..konyang den..nk tanak nk tanak last2 ak beli kuih raye 2 jenis dgn hrge pas diskaun RM22 each.(suji almond+finger oat)..kueh nih sedap sbb tuh ak beli (byk senanye y sedap klu ley nk beli sumeee!!!!!) then kitowg g PKNS usha2 baju raye...bapak mahal PKNS tuh baju die..nsib bek ak da beli spsg kt sgmt hrtuh. ckupla thn lepas terkena baju RM100++..jumpe bju y same kt tmpt len amek ko..jauh beza ngn hrge y ak beli..last2 skunk jd baju harian ak ke kelas jew haha.. nazz la duk usha baju raye..yg ak n abby sebuk cr selendang+tudung...kitowg sempat gk merayap kew PAS..nazz jumpe baju...ak n abby jumpe selendang...hoho....hm..xsbr g soping ngn ben sbtu ni....hope dpt baju raye ag sepasang..selendang...kasut....hoho....;p

>>before balik kitowg sggah pakLi..pekena ice blended...ak mntak cappucino la pew ag...blk t nk kena wat take home test environment..cappucino jew ley wat mate ak terbeliak sketttt...klu tidakkk slamat laa zzzzzzzzzzzzzzzzz.......adoiii xley qada' tido lg la mlm ni jwbnyee

smpai bertemu lg...;)

Tuesday, September 8, 2009

:::h1n1: PERLU BACA:::


p/s: kawan2..aku dpt email ini dr abang aku...die dpt mane...wallahua'lam...y penting...isinya amat berguna buat kite....

Subject :
Mencegah Labih Baik Dari Merawat - H1N1 (Perlu Baca)

Rakan Muslim sekalian,

Mungkin sekarang tengah heboh tentang Influenza A H1N1 yang sedang melanda dunia.

Di Malaysia sahaja, jumlah kematian lebih dari 60 org, hampir 2000 dijangkiti. Di seluruh dunia pula lebih kurang 180 ribu dijangkiti dengan jumlah kematian lebih dari 1500 org. Jadi perbagai persoalan yang timbul akibat jangkitan ini.

Saya telah berbicara dengan beberapa Ustaz dan Doktor Muslim berkaitan Jangkitan ini. Ada beberapa perkara menarik yang saya ingin sentuhkan di sini melalui perbualan yang telah terjadi.

1.H1N1 adalah penyakit CIPTAAN GENETIK (SENJATA BIOLOGI)

Bila salah seorang sahabat saya seorang doktor berkata demikian, saya sendiri terpegun dan tertanya-tanya....betul ker? Dan dia memberi satu alasan yang tidak dapat saya tolak kemungkinannya.

  1. Mula2 dikatakan jangkitan ini dari ladang babi di Mexico, dan dinamakan SWINE FLU ( SELSEMA BABI), kemudian perkataan itu ditarik balik dan dinamakan Influenza A H1N1. Kini, pihak WHO mengadakan ianya bukan dari babi, tetapi dari satu jangkitan yang tidak diketahui dari mana datangnya. kemungkinan besar adalah mutate dari semua jenis penyakit yang dibawa oleh babi. Tiada kepastian yang dapat diberi dari mana datangnya penyakit ini. Soalannya dari mana ia datang?

  1. Jangkitan ini mempunyai masa pemusnah yang hampir tepat...maksud saya ialah, jangkitan pertama dalam 3 hari, jika tiada rawatan dalam 7 hari mangsa akan mati!!! Satu lagi perkara yang memeningkan kepala ialah ketepatan masa yang diberi untuk MATI!!! Sedangkan kita sendiri tahu, penyakit yang lebih berbahaya seperti AIDS, EBOLA, SARS dan lain2, pesakit juga akan mati....tetapi bukan dalam masa yang terancang seperti ini.

  1. Bagaimana sesuatu penyakit yang baru terjadi, pihak terlibat boleh mencipta vaksin dalam masa yang sekejap? Sekarang sebanyak 1800 sukarelawan sedang mencuba sejenis vaksin yang dicipta TAK SAMPAI satu bulan virus ini tersebar. Harga jualan vaksin ini pula.......kita pun tidak tahu, tapi kenapa WHO menyatakan bahawa sebanyak US60b diperlukan, kemana duit itu pergi?

  1. rakan saya juga berkata, ada pihak yang mengaut keuntungan dari penyakit ini sebab ubatnya memang telah ada, tetapi dibiarkan terlebih dahulu supaya lebih ramai pengidapnya dn lebih banyak wang yang masuk. UBATNYA TELAH ADA, jika betul mereka ini cekap, kenapa masih tiada vaksin untuk AIDS, Vaksin untuk SARS? Kita terus memandang tinggi manusia yang mencipta vaksin ini

  1. Yang penting dari perbualan kami tadi ialah......apa kata jika virus ini digunakan dalam peperangan oleh orang KAFIR menentang ISLAM?... yang pastinya mereka tidak perlu mengangkat senjata, Cuma sebarkan sahaja penyakit ini......tunggu.....dan dalam masa tak sampai sebulan mencapai kemenangan!!! Dan kemudian pihak KAFIR mengatakan “PIHAK KAMI MENANG TANPA MENGANGKAT SENJATA, DAN DALAM MASA YANG SAMA KAMI SEDIA MEMBANTU MUSUH KAMI YANG DIJANGKITI!.”..... so... apa yang ada dapt dari ayat ini?, macam biasa dengar di IRAQ & AFGHANISTAN kan?

2. H1N1 adalah sejenis ASAP NERAKA yang diturunkan kepada MANUSIA

Perkara ini juga tidak dapat saya nafikan atau tolak kemungkinannya.Pendapat ini diberi oleh seorang ustaz ketika perbualan tadi. Banyak dalil yang disertakan, Cuma yang ingin saya sentuh ialah......dalam Al-Quran sendiri ada menyatakan yang ALLAH S.W.T telah menjatuhkan pelbagai penyakit kepada kaum2 terdahulu kerana menolak dakwah Nabi & Rasul NYA. Kemungkinan salah satu penyakit itu adalah H1N1. Kita pula?........

Persoalan kedua yang di timbulkan oleh Ustaz ini pula menarik perhatian saya....... Kalau API, lawannya AIR, Kalau HIDUP Lawannya MATI, kalau SIHAT lawannya SAKIT.......tapi kalau ASAP......apa lawannya? Mari kita fikir bersama dan mungkin kita boleh refer pada yang arif tentang perkara ini. Lawan asap mesti ada, sebab telah dinyatakan yang ianya adalah ASAP NERAKA untuk manusia....walluhualam...

3. PENCEGAHAN UNTUK H1N1 (BUKAN RAWATAN)

Ini sebenarnya yang saya ingin maklumkan kepada semua. Harap disebarkan kepada semua rakan Muslim kita.

Kebanyak kes kematian di MALAYSIA boleh dikatakan (walaupun tiada pihak mengesahkan) ialah 80% orang MELAYU beragama ISLAM. Sedangkan penyakitnya jika betul adalah dari BABI, adakah Melayu Islam ada kaitan terus dengan BABI? Kenapa? Sebenarnya ubat pencegah penyakit ini telah diamalkan oleh bangsa lain dari tanpa memberitahu kepada kita. Kalau ada sesiapa mendengar RADIO IKIM pada Isnin 16hb Ogos pasti tahu jawapannya. Ceramah H1N1 disampaikan oleh seorang Ustaz di radio tersebut.

PENCEGAHAN H1N1 ADALAH................. Bawang Putih!!!!!

Terkejut???.... itulah pencegahan untuk H1N1 (bukan rawatan ye). Saya juga terkejut bila mengetahuinya. Dan yang lebih menarik ianya diakui oleh rakan Doktor ketika saya berbual tadi.

  1. Bawang putih boleh meningkatkan kadar antibodi dalam badan.
  2. Bawang putih digunakan dalam ubat-ubatan pencegah selsema, anti-astimin (kira semua ubat berkaitan dengan paru)-jangkitan H1N1 kat paru-parukan?
  3. Bawang putih adalah anti penularan penyakit..... tak caya.... kalau kena bisul, cuba potong bawang putih dan sapu getahnya kat bisul tadi, adakah dia akan menular? Jawapannya TIDAK!!!! Bisul akan kecut dan mati sendiri.
  4. Kalau selsema, tumbuk bawang putih dan masukkan dalam air panas, kemudian hirup wapnya, selsema akan pulih....tak caya....cubala
  5. Kalau bengkak2, ambil bawang putih hancurkan dalam minyak dan sapu kat tempat bengkak tadi..... mujarabkan?

Sebenarnya banyak lagi kebaikkan bawang putih. Ia selalu dirahsiakan dari kita.

Saya ambil contoh disini....... kalau anda pernah nampak bangsa asing memasak (masak BABI contohnya), kenapa begitu banyak bawang putih dimasukkan. Kalau rancangan masakkan luar negara, kenapa bawang putih adalah salah satu yang utama dan begitu banyak digunakan?

Jadi kat sini saya ingin berkongsi beberapa perkara tentang cara rawatannya

  1. Bakar satu labu bawang putih, bila dah lembik keluarkan isinya, hancurkan dan masukkan dalam sup atau bahan berkuah
  2. perbanyakan penggunaan bawang putih dalam masakan
  3. Ambil tablet atau kapsul bawang putih yang dijual di farmasi di seluruh negara.....mesti ada sebab kenapa ianya dijualkan.
  4. dan kalau boleh amalkan selalu penggunaanya......

Saya ingin sama2 berkongsi apa yang saya tahu, jika ada salah silap pohon ampun dan maaf, Jika fakta yang diberi tidak betul, jangan la saman saya. Tak salah kita mencubanya. Insya-Allah

Tolong Sebarkan.......semoga Allah merestui kita....amin

Sekian terima kasih

Yang Benar

Hapizal Ramli

Trade Marketing Specialist

JT International Trading Sdn. Bhd.

Mobile No: 012-5169488

Email: hapizal.ramli@jti.com

Email: hpxl_lee@yahoo.com

Monday, September 7, 2009

**iftar bersama...**







Selangor cuti Nuzul Quran on Monday (tomorrow)
..so im back home to sgmt..last week merdeka xblk so datz why diz week kena balik!!huhu.. so kebetulan my fren, Ainor ad kt cni (my fwen mase kt kolej in Bangi dlu).die xblk yelaa sbb jhr mane cuti Nuzul Quran kn hoho..(she studying at uitm jhr)..smlm i call die plan dat if today i got car i'll pick up her n kitowank g berbuka same2... So since i dpt kete,i kuar around 5p.m..g umah die..lepaq2...then amek aien kt umah die...(fwen same kolej gk)...pas booking meja n order, i bw dowank pusing2 sgmt y xbpe nk besau tu jap..huhu..then b4 nk tggu berbuke lepaq jap kt dataran..borak2...n g berbuke..i mgrhrib kt umah die...n balik rumah before 9...okla...at least dpt jumpe die kn...(da lame kowt xjumpe...!)..Anyway, gonna mish u babe...taking care!!muaxx...

>> tomorrow da kena balik shah alam!!uwwaaa mlsnyeee....masih ad assgnment, program, n test y pending....!!!tensi....;(
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers