9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Thursday, February 5, 2015

Adik, Kakak demam!!

Senanya, banyak benda aku nak share kat sini tapi 24 jam masa bagi aku sekarang ibarat 24 saat. haru tak.. T__T

Lepas cuti Federal Day + Thaipusam 2 3 hari lepas aku sambung EL semalam sebab adik tiba-tiba badan panas. takkan aku nak tinggal gi keje kan? on off panas nya aku pun tatao lah kenapa. Bila gi klinik tak demam, kat rumah demam suhu 38+. bila peluk dia pun boleh rasa panas lain macam. aku gabra sebab dhia dulu tak pernah demam masa kecik-kecik. 9 bulan baru dia festime demam.


petang semalam, BS wassap aku bgtau Dhia dah mula dedar. Aku mg hantar dia ke BS lah dah adik tak sihat kang susah plak aku nak handle dua2 kan. malam tadi memang panas badan dia sampai suhu 39+. Nak suh makan ubat kemahen susah.. nak jerlum air pun dia marah. 

Pagi tadi dua-dua dah kebah. Aku yang berbelah bahagi akhirnya decide untuk pergi keje, bersiap koboi masa jam dah pukul 7+ (biasa aku bangun start bersiap pukul 5 pagi). 

ni dalam pukul 3ptg tadi BS wassap suruh call. ah sudah aku dah dup dap dup dap. Bila call dia kata kaki dhia naik bintik2 macam nak kena chicken pox, kepala danish pun naik bintik2. Aku kata dhia dah penah kena masa umur setahun lebih. takkan kot? Aku suh amik gambar agak banyak jugaklah kat kaki dia. Adik punya kepala pun bintik2 ah sudah. kenapa?


Aku sekarang fikir 3 benda je... ruam biasa sebab panas (tapi dah lama kat rumah BS memang panas pun takde naik bintik macam ni), HFMD... adoii takkan kot? atau denggi??????? Ya Allah risau aku dibuatnya! duk wassap2 dengan ben tadi dia kata nak balik dulu tapi alang2 nak tunggu asar... dah alang2 asar masuk lewat tunggu lah kejap abes waktu keje.

sambil2 aku duk gugel tanda2 HFMD and denggi. Dah berkira2 untuk ke klinik n hospital malam ni. Tengok keadaan anak2 macam mana.

Ya Allah... sembuhkanlah anak-anakku. jauhkanlah anak2 ku dari segala penyakit Ya Allah....

risau ko!!!! T____T


1 comment:

Liyana said...

x sng duduk bila anak2 demam kan.. aih gebu nya la si adik ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers