Salam korang…
Today macam rasa takde mood
sangat. Rasa macam tak cukup tidur. Rasa sakit-sakit tengkuk, seluruh badan. Nak
kata ada buat kerja berat-berat takde pun.. -.-’ Entahlah… i just feel like.. a
bit exhausted.. Need more enough sleep and rest!!
Masalah tidur My makin
menjadi-jadi sekarang ni. Sejak My citer pasal ‘gangguan’ haritu My memang dah tak
pernah tidur sendiri dalam bilik kecuali last Sunday bila My cuba tidur lepas
pulang dari tidur di rumah mak enchek tunang. Kiranya siang-siang buta la.
Ingatkan nak tidurlah dalam sejam dua sebelum bangun semula untuk ke kenduri.
And yes… My ada rasa susah nak bernafas pagi tu… My baca ayat Qursi, My lawan..
lawan sampai My rasa boleh bernafas. Entahlah… Adakah hanya perasaan My atau My
bermimpi atau betul-betul terjadi??? Ahhhh semakin parah dibuatnya!!
Apa tak parahnya.. asal malam je
perasaan My jadi lain. Asal time nak tidur je perasaan jadi tak keruan. My
semakin tak berani nak tidur sendiri dalam bilik.Even tidur dengan housemate
kat bilik dia pun selepas sejam konfem My akan terjaga dari tidur lepas tu mata
segar macam hape! Terus call enchek tunang suh tunggu depan rumah… Jadinya
lately ni tidur tu a bit terganggu.. Bila pukul 1 atau 2 pagi baru betul-betul
terlena.. pukul 6 pagi dah kena bangun then bape jam sangatlah My dapat tidur??
Tu yang sakit kepala.. sakit tengkuk.. sakit badan macam hape ni!!!adehhhh~
Lagipun rumah sewa teres satu
tingkat yang My duduk ni dah tinggal berdua je. Housemate lagi sorang bakal
berkahwin Sabtu ini dan dah pun berpindah ke Pulau Pinang. Jadi tinggallah kami
berdua. Bila dah berdua rumah jadi sunyi.. bertambah-tambah sunyi kalau member
sorang ni tiada kat rumah. Kadang-kadang My ada rumah dia takde.. kadang-kadang
My takde rumah dia ada… Dia pun memang selalu balik lambat jadinya My rasa
kurang senang bila tinggal seorang kat rumah. Dulu takde pun kronik sampai
macam ni tapi sekarang ni… entahlah! Lemah sangat semangat nih…
Uwwwaaaa! My pun tatao apa lagi
nak buat ni. Rasanya sebelum ni My tidaklah sepenakut ini… T_T Kadang-kadang
bila dah siang tu My ada terfikir.. napelah aku nak takut. Malam ni nak
tidurlah sendiri dalam bilik. Sebelum ni selamber je tidur sorang-sorang siap
bergelap satu rumah. Tapi bila dah malam bila sampai waktu tidur My tak boleh
nak lelap!! Bila dah dapat lelap plak mest setengah jam ke satu jam lepas tu
terjaga. Pastu mata jadi segar giler! Dunno why… Isk sob sob….
Entahlah… nak kena azan plak
rumah ni kot…. Tunggang tonggek solat, baca Quran, baca Yaasin pun tak jalan..
apelah My ni… -.-’
3 comments:
x pe kena usaha lebih lagi
mungkin perasaan my je... cuba sebelum tidur tu tenangkan fikiran, jangan fikir sangat!
my, akak nasihatkan awak, pegi la bawak berubat, amik air tawar ker? mende2x ni slagi tak buang.. mmg asyik menggangu jer...setan kan, tmbh lagi org yg tak kuat semangat.. lagi la.. sebelum tito, my kebas tmt tito, baca innalilah3x, mengucap 3x, surah alikhlas, zikir.. insyallah.. akak pon penah kena.. sihir lagi.. dah biasa sgt mende mcm ni..
Post a Comment