9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Showing posts with label gbsb. Show all posts
Showing posts with label gbsb. Show all posts

Wednesday, September 12, 2018

Gojes Blogger Supermom and Baby's Family Fun Day Volume IV at Cyberview Resort & Spa

Alhamdulillah.. baru-baru ni telah berlangsung dengan jayanya Family Fun Day kali ke-4 oleh geng mak-mak blogger karam 😂, Gojes Blogger Supermom and Baby 😍.. Walaupun sendu tapi Ukhwah tetap padu...haaa gitewww kata kau!😋

Geng mak-mak yang aku dah kenal sejak beranak sorang. Ada yang aku dah kenal daripada zaman Bride to Be juga so tolak tambah lebih 5 tahun juga dah kenal cumanya hubungan tu lebih rapat bila tertubuhnya group GBSB ni. Banyak-banyak group blogger yang aku join inilah group yang paling lama bertahan malah ukhwah antara kami semakin akrab dan erat ecewah. Macam adik beradik gitew.. sentap sentap takde hal InsyaAllah tak makan dalam lama sangat, tak masam muka lama-lama esok2 baik balik hehe. InsyaAllah macam tu lah feeling aku pada semua. Kalau aku ada tercakap belakang ke depan2 ke MAAFkan aku ye geng. aku SAYANG semua 😍😘

Ok back to our recent Family Day, lokasi kali ini di Cyberview Resort & Spa, Cyberjaya. Check in petang Sabtu Kelmarin 8 Sept 2018. Allah.. aku yang duduk Selangor pun lepas Asar baru sampai haha. 


Ben cuti korbankan hari kerja dia Sabtu tu, nasib baik haha. Walaupun 24jam hp dia berbunyi je client call/wasap all the time geram je aku nak bersuka ria pun payah. Rehat-rehatlah sikit bang oiii.. 😏

Check in, Potluck & Mandi Kolam

Sampai-sampai je Cyberview petang tu ambil kunci, pergi check in dulu. Aku booking Deluxe Room. Oklah besar selesa ada sofa bed, iron bagai. Cumanya bukan rezeki aku bilik tak ada bath tub hahahaha. Tapi yang ruginya aku bukan duduk bilik sangat pun. Bilik untuk solat, tidur, mandi je selebihnya banyak aktiviti luar je. Berak pun tak sempat oiii hahahha.

Lepas check in aku terus siap-siap solat asar, tukar baju dan pergi area kolam jumpa geng2 dekat sana. Banyak makanan aku tak merasa adeh licin semua hahaha sobs.

Aku bawa nasi lemak sambal petai dan tauhu begedil petang tu. Tapi sayangnya nasi lemak yang aku bawa  boleh tergolek depan chalet Allahuakbar. Bergolek2 bekas makanan tu aku selamatkan dah tinggal half haha half lagi rezeki tar 😪 Haih mujurlah ramai dah kenyang masa tu n ada menu nasi lain juga adududududu ralat sungguh.



Petang tu haruslah dengan aku-aku sekali masuk kolam. Lama dah tak berendam sejak bersalinkan Dayyan haha. Dayyan pun festime masuk kolam ceria nampaknya lepas ni boleh campak kolam lagi haha.


antara geng mak-mak yang ada. yang lain mana tah berendam kolam barangkali hehe

Menu potluck petang tu banyak sangat tapi sebab aku sampai lambat makanya yang sedap-sedap banyak dah licin awal huhu sabo je lah. wajib repeat potluck gath lepas ni kahkah #dasarpemakan 😆

Birthday Celebration | Tukar-tukar hadiah | Lucky Draw

Malam Sabtu tu ada buat birthday celebration sikit untuk Sept babies. Banyak kek. Pakal lah perut aku kekenyangan sangat dah kalau tak mau habis aku bedal semua sedap woi. 

Foods yang nana bawa untuk malam tu pun sedap aku makan bihun. Teh tarik siapa bawak woiii nana jugak ke orang lain. Aku ni jarang minum teh tapi teh tarik tuuu sedap giler! Minum panas-panas perghhhhhh... ahhh citer makan lagi hahahha

Malam tu Dhia dapat hadiah lucky draw untuk kids. Dapat baju kebaya batik budak daripada @fea.rissa, belum redeem lagi sebab kupon nya aku tak jumpa mana letak 😂 Hadiah tukar-tukar aku dapat hadiah daripada Leenda, kupon AEON RM50. Thanks leenda kang boleh shopping spender dekat aeon hahaha. Hadiah aku dapat dekat Diana Dekna, aku bagi telekung dengan buku je. Harap-harap sudilah terima dengan doa semoga dapat sikit pahala akhirat aku bila si penerima guna 😉 Hadiah lucky draw aku dapat tudung bawal daripada @Fayrainspire. Tapi belum rasmi lagi, harap2 comellah nanti haha. Dah guna nanti aku share naaa 😉

Malam tu tak pasti lah majlis habis pukul berapa. Anak-anak dah merengek maka cepat-cepatlah mc lajukan majlis haha. Nasib lah anak aku tak tahap tantrum lagi kalau tak mau mak pun bertukar singa jadian 😋 Malam tu balik bilik bersihkan diri suruh anak3 tido. Laki pun selamat mentido lepas solat tapi aku pukul 1pagi pun buntang lagi mata padahal badan penat dah huhu. Sempatlah aku kemas barang-barang kejap sebelum lelap.

Sukaneka | Penutup


Pagi tu aku bangun 6 pagi untuk bersiap-siap, usai solat terus kejut laki, anak3 mandi bersiap jugak. Sebelum 8 pagi kitorang turun Cafe untuk breakfast. 
Makanan dia not bad, tapi tak ada kuih muih macam karipap ke, serimuka ke donut ke jenuh aku pusing cari hahaha #villagepeople 😁

Lepas breakfast acara sukaneka pulak. Adoi punyalah meriah game pagi tu penat-penat pun layan lagi haha. Aku banyak kelek dayyan je, sian dhia danish join game aku tak boleh nak support sangat video n pic diorang pun aku tak ambil harap ehsan kawan-kawan je la hahaha. Laki aku tu aku ajak dia main game tak mau lantok la #janjidianakpergifamdaybersyukurbanyakdahhahaha



Game habis tu habis around 11am macam tu. Banyak betul goodies budak-budak ni dapat. Seronok sangat anak-anak-anak sampai taknak balik haha. Yela pergi hotel mahal-mahal dapat buat apa je pun. Nak sambung mandi balik tu pun xdan ada agenda lain. Berbulu je aku tengok geng geng lain duk extend stay siap sempat pergi playground, spa, jakuzi bagai. Kalau ada duit wajib repeat hahaha. 

Overall

Alhamdulillah, aku rasa tahun ni event paling best antara family day sebelum2 ni. Eceh padahal ini baru kali ke-2 aku join. 2 tahun sebelum ni tak dapat join sebab-sebab yang tak boleh dielakkan. Tahun ni syukurrrrrr... Allah izinkan hehe. overall okay cuma tu lah mungkin boleh dah lepas ni buat 3 hari 2 malam. Heheh aku kalau 3 hari 2 malam tu dekat2 bolehlah kot kalau luar negeri kena fikir dulu haha memandangkan laki aku tu busy kerja sobs. 

hadiah-hadiah tahun ni pun superlah banyak. Anak-anak pun seronok. Sponsor pun banyak, tahun depan kena reduce sikit lah sebab aku tak larat nak review banyak2 kahkahkah.

Apapun, aku nak ucap TERIMA KASIH kepada kawan-kawan GBSB yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam event kita kali ni. Alhamdulillah, kita ramai sebenarnya cuma tak berapa nak timbul. See kali ni lebih 30 family yang datang kan. happening sangat! Yang festime join pun tak rasa macam baru festime join kan kan kan. Lepas ni kita gather2 lagi okay. 😍

Kalau ada kekurangan atau kelemahan dari pihak aku AKU MINTA MAAF ya. Haa kalau ada siapa2 aku berhutang tu bagilah tahu kot ade yang aku termiss tak bayar haha.

InsyaAllah panjang umur, tiada aral kita jumpa FAMILY DAY 2019.

errr... gathering hujung tahun ni ada lagi tak? potluck? 😜

*gambar lain ak up kemudian kahkah.

Saturday, October 22, 2016

Gathering Geng 'Mak-Mak' di Taman Botani Putrajaya

Sejak aku kawen, aku jarang dah jumpa kawan-kawan baik masa zaman-zaman sekolah or zaman Uni dulu. Ada.. tapi sangat jarang. Aku ni takde BFF. sobs. kesian kan haha. Sebab aku berkawan dengan semua orang. Siapa baik dengan aku.. aku baik lah dengan dia orang hehe. siapa duduk serumah dengan aku sebilik dengan aku kira kategori kawan-kawan baik aku lah tu. Yang dah banyak berkongsi macam-macam suka duka ehehe. Now masing-masing dah ada life masing-masing. Kami keep in touch melalui Facebook atau Whatsapp aje lah. 

Kau tengok? aku tak boleh masuk belog. Bila dah ada mood nak menulis kemahen panjang mukadimah padahal aku nak cerita benda lain haha. Point nye ialah kawan-kawan aku sejak dah berkahwin ni adalah sahabat-sahabat maya aku, Gojes Blogger Supermom and Baby. kawan-kawan blogger. Yang mana aku kenal sejak zaman Be-to-Be.. dan seterusnya Mommy-to-Be... Now masing-masing dah beranak 2.. 3... soon jadi gorgon-to-be pulak lah kot haha. alah tak payah tunggu anak 3 baru nak tukar gorgon.. anak satu pun dah haru kau kan hahaa... *mengata diri sendiri 



Anyway last Saturday.. *woiii seminggu dah baru nak hapdetttt kitorang ber'gathering' di Taman Botani Putrajaya. aku tak ingat dah bila last aku jejak Putrajaya tu. lama dah rasa. Taman Botani tu pun aku pernah jejak masa aku jadi fasilitator treasure hunt masa zaman Diploma kat Bangi dulu. Lama woi 10 years back aku rasa ada tu. *tua dah gamokkkk


So last minute plan geng-geng gojes ni ajak gath kat sana. Aku pun tak pernah join gath area sana asyik belah-belah sini je kan sekali-sekala kita turun padang join dengan geng-geng belah sana pulak hehe. As usual ben keje Sabtu. So, untuk elak sesat barat dan haru biru dalam kereta aku car pool dengan az hehe. Kebetulan laki dia pun keje hari tu. But oklah takde lah jauh mana pun Putrajaya tu. kurang sejam kitorang dah sampai. Next time kalau aku drive sendiri pergi pun takde hal kot *berlagak kau eh







Yang bestnya gath haritu ramaiiii sangat kawan-kawan yang datang. ada dalam 15-16 orang kot.. seriously meriah. ada yang aku first time jumpa macam cikkin, Ayu, Lala, Lin... ah GBSB ni jumpa lah kali pertama pun tapi macam dah sepuluh kali jumpa haha. tak segan dah weh. ;P 
















Macam biasalah huru hara tempat tu dibuatnya macam takde orang lain kan haha. *ada aku kesah giteww dengan anak-anak macam-macam perangai.. fuhhh... aku lagi lah dengan laki takde. anak kejap2 nak tek la nak kencing lah nak air lah.. serabai dibuatnya haha. Mimi siap bawak belon plastik balance si befday rafif tah tahun bila. anak aku nak kemahen tapi bukan nak jaga elok. berapa kali dah aku kejar si elmo kena tiup angin.. sudahnya balik elmo tak dapat dikesan dapat bawa balik cik dora je haha. Itupun aku simpan je dalam bonet sebab tinggal satu kang aku bawa masuk berebut dua beradik tu hahaha.. biarlah dia mereput dalam bonet hahah







As usual, kalau dah jumpa haruslah potluck. Kalau dulu aku rajin 'beli' je kali ni kita masak lah khennnn.. tak surirumah lah kalau beli jugak hahaha. aku plan asalnya memang malas masak pun kahkah. dah verangan order kuih nona manis 50 bijik tapi dah kata takde rezeki kan akak yang buat nona manis tu emergency nak balik kampung pulak. Dah kelam kabut lah aku masak bihun goreng tomyam pagi tu hehe. Tah apa rasa. tapi licin lah jugak :P aku kalau gath GBSB ni tak lain aku pikir nak makan je hahaha. tapi aku tak berapa banyak mengunyah plak haritu. sebab dok jaga anak 2 ketul ni lah haha. sempat rasa-rasa je lah makanan yang lain. mana yang datang kendian tu ada yang aku tak jamah langsung pun ada sobs. bila dah balik teringat2 pulak uwwaaaa...

By tengahari kitorang balik. Anak-anak pun masing-masing bateri dah flat. Dhia je steady lagi sampai ke petang adeh. Malam pengsan awal haha.






Anyway gath kali ni memang best. best sebab ramai yang datang. best sebab makanan yang sedap. best sebab mimi yang baik hati siap buat photoshoot family. tapi malangnya family photo ku tidak sempurna tanpa suami di sisi sob sob.. apapun, kredit kat Cik Mimi. Thanks mi! Next time kau cas ye. satu family 50sen dah la... haha :P


Ok next gath kat mana pulak? hehe. Soon ciknaa dah nak pindah pahang *uwwaaaa sedihhh so aku yakin at least akan ada sekali lagi gathering dengan geng2 sengal ni haha. ai is tak sabar ok haha.. :P

Looking forward for a next Gathering! :P




Friday, May 22, 2015

Family Day PERTAMA Geng Blogger Supermom & Babies!

Errr.. hai. Nampak macam dah lama ke tak hapdet? :P haha bizi yu ols. Anyway kita make it short! Last weekend kami anak-beranak ke Singgah Santai Hulu Langat join Family Day geng2 mommy blogger hehe.

Plan asal bermula setelah event kitorang masa dekat Taman layang2 haritu. Aku ada citer di entry ini. Dah pulak lepas tu mak-mak ni masing-masing verangan kalaulah ada masa yang lebih baik dan panjang untuk kami lepak sama-sama. Bling! Idea family day ni pun muncul, aku tatao kepala otak sape yang sebut-sebut dulu sebab aku masuk-masuk group masing2 dah mula cari tempat for the event. Aku pun main redah je cakap join walaupun aku sedikit gusar yang laki aku takkan setuju untuk join.

Tapi entah di mana mimpinya.. laki aku on plak bila aku bgtau sekian-sekian date aku nak ajak gi family day. Hehe. Aku suruh dia confirm sebab aku nak bayar booking, etc. Tak fikir panjang pun dia cakap okay je haha.. Luckily laki aku dah keje sendiri so senang lah nak cuti ikut suka dia kan. So awal-awal aku block date nak gi event ni supaya tak redundant dengan benda-benda lain. Yeay!

Sebulan gak planning untuk event ni. Macam-macam jenis pening keluar, nak book tempat. Nak buat t-shirt. Nak prepare goodies. Nak prepare games. Etc. etc. Yang mana semua keje ni satu pun bukan keje haku walaupun keje hakiki aku memang biasa hadap semua ni. haha. Anyway congrates buat semua admin yang bertungkus lumus. Macam aku ni cuma tolong hulur je lah duit berapa yang kena bayar each family, dan sediakan hadiah untuk befday boyz/girlz n hadiah tukar-tukar. Lain2, aku tolong bagi nasihat/ pandangan/ tapi paling banyak bagi pening je sebab selalu OOT dalam grup.. :P

Check in + Mandi + Portluck

Konon-konon niat asal nak gerak awal sikit so that dapatlah aku sampai on time waktu check in dan bolehlah book bilik depan kolam haha. Tapi paham-paham je lah mak dah anak 2 bangun sebelum subuh pun still lambat nak siapkan anak-anak, kemas apa yang patut, bla bla bla sudahnya omaknya jugak yang paling lambat siap haha. Keluar rumah pun dah almost 12pm. Singgah makan dulu, lepas tu misi mencari susu dhia pulak sebab kedai biasa pergi tu dah habis stok adeh. Susu dhia tu tak semua tempat ada jual tu yang payah sket. Gugel-gugel jumpe jugak kat area Selayang. So kiranya dah pukul 2 pun kitorang masih dekat KL lagi hahah.


Sudahnya sampai SS around 3pm+. Dah ramai jugak yang sampai dan misi penting untuk book bilik depan kolam tidaklah tercapai dek kerana mak mimi dengan mak aznor dah book dulu. Hampeh. Terpaksa aku check in bilik belakang sikit… -.-



Masa kami sampai tu hujan turun, lebat jugak. Harapan Dhia nak mandi kolam hampir musnah hehe. tapi petang tu Alhamdulillah dah renyai2 sikit so dapat jugaklah kakak mandi kolam dengan daddy. Mommy duduk tepi je bersosial dengan mommy2 lain sian nak bawa adik berendam sama hehe. Seronok Dhia mandi kolam. Siap tak nak pakai pelampung hokay sebab air tu paras dada dia kemain berani.


Portluck petang tu sangat ohsem sebab makanan-makanan yang dibawa semua sedap-sedap belaka termasuklah apa yang aku bawa, air teh bunga dengan air mineral hahahahaha. Paling aku banyak ngap cheese cake yang anez bawa dengan puding jagung kayrul. Nyum3.. hoi terasa lagi kat tekak ni!! *tibe2 lapor -.-

aku malas nak upload gambar makanan leceh nak letak watermark hahaha. choiiii

Sebelum maghrib aku dah naik bilik mandi-mandi bersiap sebelum ke next activity.

BBQ Dinner + Befday Party + Gift Giving



Aktiviti malam tu kami buat dekat kafe. Makan nasi goreng, kambing bakar, ayam bakar, fries dan pencuci mulut. Menu malam tu biasa-biasa je tapi Alhamdulillah kenyang syukur atas rezeki. Acara kemuncak mula agak lambat sikit. Maklum lah kami ni bawa anak-anak kecik so masing-masing ada yang dah mula merengek2 mengantuk (penat berendam siang tu), ada yang dah siap tidur kat kusi hehe. Dhia dengan Danish steady lagi jenuh menjaga si kakak siap hampir-hampir nak masuk kolam adeh la anak.


dapat hadiah daripada Anez! TQ #muahciked

Aku rasa macam panjang betul aktiviti malam tu haha yela family yang ada je dah almost 20 family (ke ngam 21 korang aku tak sure haha). Paling aku tazabar acara tukar-tukar hadiah haha. Setiap family kena bawa satu hadiah so akan bertukar dengan family lain by picking up number. Hadiah aku mak mimi yang dapat (malu je hadiah tak seberapa.. :P), hadiah yang aku dapat pulak daripada anez zambri. Dia bagi tupperware walaupun aku sendiri memang ahli Tupperware haha. Hadiah lucky draw lepas tu pun aku dapat hadiah Tupperware jugak hahahaha. Muntah Tupperware.. :P Anyway tq Anez!


Selesai majlis balik bilik tidurkan anak-anak. Daddy dengan anak-anak dah berdengkur aku jugak yang paling lambat tidur… nasib baik tak de dengar benda-benda mistik.. >_<

errr... tu je gambar aku upload time dinner? dasar pemalas! :P

2nd Day activity – Indoor Games + Mandi + Family Photo




Pagi tu konon ikut tentative kena turun breakfast at 7 am. Haremmmm semua lambat turun haha normal la kan semua ada anak2. Kena ikut time anak bangun nak kejut awal-awal kesian pulak. Aku pukul 6 am dah bangun mandi, solat n kemas apa yang patut sementara tunggu Dhia Danish bangun. Around 7.30 am kot kitorang ke kafe untuk breakfast. Breakfast pagi tu makan nasi lemak dan sedikit kuih. Burrppppp





Pagi tu banyak acara Games je untuk all participants. Aku sempatlah join game kotak beracun untuk kategori mommies. Sampai turn apak2 punya games dengan anak-anak laki aku dah menghilang. Segan nak join katanya huuu so aku pun malas lah nak paksa-paksa. Ditambah plak Dhia dah bising nak mandi nak mandi bila nampak kolam huhu. Aku pun suh la daddy gi bawa dia gi mandi. Hah berdesup dua beranak tu balik bilik gi salin baju mandi.. tak kisahlah janji dorang happy huhu.. -.-‘

Acara penutup ada sedikit goodies untuk semua. Macam-macam isi ada kat dalam. Nanti kita review kat entry lain ye. Selain itu ada juga hadiah untuk beberapa kategori yang saja-saja dibikin sendiri oleh geng-geng gojes yang berbesar hati sponsor hadiah.




Pasangan paling Romantik – Sue Haida dan Suami
Keluarga Favourite – Kayrul & Family
Keluarga Sporting – Anez & Family
Keluarga  - Cik Nad & Family


Sebelum balik kitorang lunch dulu and opkos lah selpiaq hoiii hahaha.. selagi tak habis battery henpon tu memang tak benti lah amik gambar… :P


alolololo comey adik nangis
erkkkk?





In short, eventho entry aku ni tak lah se-short yang dijanjikan, bagi aku this event was successful dan mencapai matlamat. Mana yang terkurang terlebih InsyaAllah boleh diperbaiki di masa akan datang. Siapa sangka kawan-kawan yang hanya kenal dan bertemu melalui alam maya sebagai blogger sahaja mampu berkawan sejauh ni. Bila jumpa rasa macam dah kenal sangat lama. Ada yang gelar diri masing-masing pun ‘aku-kau’ je termasuk haku hehe. Means that how close u feel when u with them.. :)

So dikesempatan ini, walaupun dah berucap dalam grup wassap yang dah dibubarkan… Aku nak minta maaf pada korang sepanjang semua mengenali aku di GBSB. Aku harap none of you terasa apa-apa dengan aku. Kalau ada harap2 korang maafkanlah kekhilafan diri aku yang hina ini ececece.. :P n ofkos aku harap persahabatan kita semua ni biarlah berpanjangan… InsyaAllah…
kepenatan sudaaaa hehe
Dah tu je. Yes!!! Akhirnya update jugak pasal family day hahhahha.. tettttt… :P

okbai! 

Supermoms!
Superdads!


notakaki: nanti2 aku update balik k tambah gambar2 lain hahaha.. ni je yang sempat edit hahahaha




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers