9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Showing posts with label geng mak blogger. Show all posts
Showing posts with label geng mak blogger. Show all posts

Wednesday, September 12, 2018

Gojes Blogger Supermom and Baby's Family Fun Day Volume IV at Cyberview Resort & Spa

Alhamdulillah.. baru-baru ni telah berlangsung dengan jayanya Family Fun Day kali ke-4 oleh geng mak-mak blogger karam 😂, Gojes Blogger Supermom and Baby 😍.. Walaupun sendu tapi Ukhwah tetap padu...haaa gitewww kata kau!😋

Geng mak-mak yang aku dah kenal sejak beranak sorang. Ada yang aku dah kenal daripada zaman Bride to Be juga so tolak tambah lebih 5 tahun juga dah kenal cumanya hubungan tu lebih rapat bila tertubuhnya group GBSB ni. Banyak-banyak group blogger yang aku join inilah group yang paling lama bertahan malah ukhwah antara kami semakin akrab dan erat ecewah. Macam adik beradik gitew.. sentap sentap takde hal InsyaAllah tak makan dalam lama sangat, tak masam muka lama-lama esok2 baik balik hehe. InsyaAllah macam tu lah feeling aku pada semua. Kalau aku ada tercakap belakang ke depan2 ke MAAFkan aku ye geng. aku SAYANG semua 😍😘

Ok back to our recent Family Day, lokasi kali ini di Cyberview Resort & Spa, Cyberjaya. Check in petang Sabtu Kelmarin 8 Sept 2018. Allah.. aku yang duduk Selangor pun lepas Asar baru sampai haha. 


Ben cuti korbankan hari kerja dia Sabtu tu, nasib baik haha. Walaupun 24jam hp dia berbunyi je client call/wasap all the time geram je aku nak bersuka ria pun payah. Rehat-rehatlah sikit bang oiii.. 😏

Check in, Potluck & Mandi Kolam

Sampai-sampai je Cyberview petang tu ambil kunci, pergi check in dulu. Aku booking Deluxe Room. Oklah besar selesa ada sofa bed, iron bagai. Cumanya bukan rezeki aku bilik tak ada bath tub hahahaha. Tapi yang ruginya aku bukan duduk bilik sangat pun. Bilik untuk solat, tidur, mandi je selebihnya banyak aktiviti luar je. Berak pun tak sempat oiii hahahha.

Lepas check in aku terus siap-siap solat asar, tukar baju dan pergi area kolam jumpa geng2 dekat sana. Banyak makanan aku tak merasa adeh licin semua hahaha sobs.

Aku bawa nasi lemak sambal petai dan tauhu begedil petang tu. Tapi sayangnya nasi lemak yang aku bawa  boleh tergolek depan chalet Allahuakbar. Bergolek2 bekas makanan tu aku selamatkan dah tinggal half haha half lagi rezeki tar 😪 Haih mujurlah ramai dah kenyang masa tu n ada menu nasi lain juga adududududu ralat sungguh.



Petang tu haruslah dengan aku-aku sekali masuk kolam. Lama dah tak berendam sejak bersalinkan Dayyan haha. Dayyan pun festime masuk kolam ceria nampaknya lepas ni boleh campak kolam lagi haha.


antara geng mak-mak yang ada. yang lain mana tah berendam kolam barangkali hehe

Menu potluck petang tu banyak sangat tapi sebab aku sampai lambat makanya yang sedap-sedap banyak dah licin awal huhu sabo je lah. wajib repeat potluck gath lepas ni kahkah #dasarpemakan 😆

Birthday Celebration | Tukar-tukar hadiah | Lucky Draw

Malam Sabtu tu ada buat birthday celebration sikit untuk Sept babies. Banyak kek. Pakal lah perut aku kekenyangan sangat dah kalau tak mau habis aku bedal semua sedap woi. 

Foods yang nana bawa untuk malam tu pun sedap aku makan bihun. Teh tarik siapa bawak woiii nana jugak ke orang lain. Aku ni jarang minum teh tapi teh tarik tuuu sedap giler! Minum panas-panas perghhhhhh... ahhh citer makan lagi hahahha

Malam tu Dhia dapat hadiah lucky draw untuk kids. Dapat baju kebaya batik budak daripada @fea.rissa, belum redeem lagi sebab kupon nya aku tak jumpa mana letak 😂 Hadiah tukar-tukar aku dapat hadiah daripada Leenda, kupon AEON RM50. Thanks leenda kang boleh shopping spender dekat aeon hahaha. Hadiah aku dapat dekat Diana Dekna, aku bagi telekung dengan buku je. Harap-harap sudilah terima dengan doa semoga dapat sikit pahala akhirat aku bila si penerima guna 😉 Hadiah lucky draw aku dapat tudung bawal daripada @Fayrainspire. Tapi belum rasmi lagi, harap2 comellah nanti haha. Dah guna nanti aku share naaa 😉

Malam tu tak pasti lah majlis habis pukul berapa. Anak-anak dah merengek maka cepat-cepatlah mc lajukan majlis haha. Nasib lah anak aku tak tahap tantrum lagi kalau tak mau mak pun bertukar singa jadian 😋 Malam tu balik bilik bersihkan diri suruh anak3 tido. Laki pun selamat mentido lepas solat tapi aku pukul 1pagi pun buntang lagi mata padahal badan penat dah huhu. Sempatlah aku kemas barang-barang kejap sebelum lelap.

Sukaneka | Penutup


Pagi tu aku bangun 6 pagi untuk bersiap-siap, usai solat terus kejut laki, anak3 mandi bersiap jugak. Sebelum 8 pagi kitorang turun Cafe untuk breakfast. 
Makanan dia not bad, tapi tak ada kuih muih macam karipap ke, serimuka ke donut ke jenuh aku pusing cari hahaha #villagepeople 😁

Lepas breakfast acara sukaneka pulak. Adoi punyalah meriah game pagi tu penat-penat pun layan lagi haha. Aku banyak kelek dayyan je, sian dhia danish join game aku tak boleh nak support sangat video n pic diorang pun aku tak ambil harap ehsan kawan-kawan je la hahaha. Laki aku tu aku ajak dia main game tak mau lantok la #janjidianakpergifamdaybersyukurbanyakdahhahaha



Game habis tu habis around 11am macam tu. Banyak betul goodies budak-budak ni dapat. Seronok sangat anak-anak-anak sampai taknak balik haha. Yela pergi hotel mahal-mahal dapat buat apa je pun. Nak sambung mandi balik tu pun xdan ada agenda lain. Berbulu je aku tengok geng geng lain duk extend stay siap sempat pergi playground, spa, jakuzi bagai. Kalau ada duit wajib repeat hahaha. 

Overall

Alhamdulillah, aku rasa tahun ni event paling best antara family day sebelum2 ni. Eceh padahal ini baru kali ke-2 aku join. 2 tahun sebelum ni tak dapat join sebab-sebab yang tak boleh dielakkan. Tahun ni syukurrrrrr... Allah izinkan hehe. overall okay cuma tu lah mungkin boleh dah lepas ni buat 3 hari 2 malam. Heheh aku kalau 3 hari 2 malam tu dekat2 bolehlah kot kalau luar negeri kena fikir dulu haha memandangkan laki aku tu busy kerja sobs. 

hadiah-hadiah tahun ni pun superlah banyak. Anak-anak pun seronok. Sponsor pun banyak, tahun depan kena reduce sikit lah sebab aku tak larat nak review banyak2 kahkahkah.

Apapun, aku nak ucap TERIMA KASIH kepada kawan-kawan GBSB yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam event kita kali ni. Alhamdulillah, kita ramai sebenarnya cuma tak berapa nak timbul. See kali ni lebih 30 family yang datang kan. happening sangat! Yang festime join pun tak rasa macam baru festime join kan kan kan. Lepas ni kita gather2 lagi okay. 😍

Kalau ada kekurangan atau kelemahan dari pihak aku AKU MINTA MAAF ya. Haa kalau ada siapa2 aku berhutang tu bagilah tahu kot ade yang aku termiss tak bayar haha.

InsyaAllah panjang umur, tiada aral kita jumpa FAMILY DAY 2019.

errr... gathering hujung tahun ni ada lagi tak? potluck? 😜

*gambar lain ak up kemudian kahkah.

Friday, May 22, 2015

Family Day PERTAMA Geng Blogger Supermom & Babies!

Errr.. hai. Nampak macam dah lama ke tak hapdet? :P haha bizi yu ols. Anyway kita make it short! Last weekend kami anak-beranak ke Singgah Santai Hulu Langat join Family Day geng2 mommy blogger hehe.

Plan asal bermula setelah event kitorang masa dekat Taman layang2 haritu. Aku ada citer di entry ini. Dah pulak lepas tu mak-mak ni masing-masing verangan kalaulah ada masa yang lebih baik dan panjang untuk kami lepak sama-sama. Bling! Idea family day ni pun muncul, aku tatao kepala otak sape yang sebut-sebut dulu sebab aku masuk-masuk group masing2 dah mula cari tempat for the event. Aku pun main redah je cakap join walaupun aku sedikit gusar yang laki aku takkan setuju untuk join.

Tapi entah di mana mimpinya.. laki aku on plak bila aku bgtau sekian-sekian date aku nak ajak gi family day. Hehe. Aku suruh dia confirm sebab aku nak bayar booking, etc. Tak fikir panjang pun dia cakap okay je haha.. Luckily laki aku dah keje sendiri so senang lah nak cuti ikut suka dia kan. So awal-awal aku block date nak gi event ni supaya tak redundant dengan benda-benda lain. Yeay!

Sebulan gak planning untuk event ni. Macam-macam jenis pening keluar, nak book tempat. Nak buat t-shirt. Nak prepare goodies. Nak prepare games. Etc. etc. Yang mana semua keje ni satu pun bukan keje haku walaupun keje hakiki aku memang biasa hadap semua ni. haha. Anyway congrates buat semua admin yang bertungkus lumus. Macam aku ni cuma tolong hulur je lah duit berapa yang kena bayar each family, dan sediakan hadiah untuk befday boyz/girlz n hadiah tukar-tukar. Lain2, aku tolong bagi nasihat/ pandangan/ tapi paling banyak bagi pening je sebab selalu OOT dalam grup.. :P

Check in + Mandi + Portluck

Konon-konon niat asal nak gerak awal sikit so that dapatlah aku sampai on time waktu check in dan bolehlah book bilik depan kolam haha. Tapi paham-paham je lah mak dah anak 2 bangun sebelum subuh pun still lambat nak siapkan anak-anak, kemas apa yang patut, bla bla bla sudahnya omaknya jugak yang paling lambat siap haha. Keluar rumah pun dah almost 12pm. Singgah makan dulu, lepas tu misi mencari susu dhia pulak sebab kedai biasa pergi tu dah habis stok adeh. Susu dhia tu tak semua tempat ada jual tu yang payah sket. Gugel-gugel jumpe jugak kat area Selayang. So kiranya dah pukul 2 pun kitorang masih dekat KL lagi hahah.


Sudahnya sampai SS around 3pm+. Dah ramai jugak yang sampai dan misi penting untuk book bilik depan kolam tidaklah tercapai dek kerana mak mimi dengan mak aznor dah book dulu. Hampeh. Terpaksa aku check in bilik belakang sikit… -.-



Masa kami sampai tu hujan turun, lebat jugak. Harapan Dhia nak mandi kolam hampir musnah hehe. tapi petang tu Alhamdulillah dah renyai2 sikit so dapat jugaklah kakak mandi kolam dengan daddy. Mommy duduk tepi je bersosial dengan mommy2 lain sian nak bawa adik berendam sama hehe. Seronok Dhia mandi kolam. Siap tak nak pakai pelampung hokay sebab air tu paras dada dia kemain berani.


Portluck petang tu sangat ohsem sebab makanan-makanan yang dibawa semua sedap-sedap belaka termasuklah apa yang aku bawa, air teh bunga dengan air mineral hahahahaha. Paling aku banyak ngap cheese cake yang anez bawa dengan puding jagung kayrul. Nyum3.. hoi terasa lagi kat tekak ni!! *tibe2 lapor -.-

aku malas nak upload gambar makanan leceh nak letak watermark hahaha. choiiii

Sebelum maghrib aku dah naik bilik mandi-mandi bersiap sebelum ke next activity.

BBQ Dinner + Befday Party + Gift Giving



Aktiviti malam tu kami buat dekat kafe. Makan nasi goreng, kambing bakar, ayam bakar, fries dan pencuci mulut. Menu malam tu biasa-biasa je tapi Alhamdulillah kenyang syukur atas rezeki. Acara kemuncak mula agak lambat sikit. Maklum lah kami ni bawa anak-anak kecik so masing-masing ada yang dah mula merengek2 mengantuk (penat berendam siang tu), ada yang dah siap tidur kat kusi hehe. Dhia dengan Danish steady lagi jenuh menjaga si kakak siap hampir-hampir nak masuk kolam adeh la anak.


dapat hadiah daripada Anez! TQ #muahciked

Aku rasa macam panjang betul aktiviti malam tu haha yela family yang ada je dah almost 20 family (ke ngam 21 korang aku tak sure haha). Paling aku tazabar acara tukar-tukar hadiah haha. Setiap family kena bawa satu hadiah so akan bertukar dengan family lain by picking up number. Hadiah aku mak mimi yang dapat (malu je hadiah tak seberapa.. :P), hadiah yang aku dapat pulak daripada anez zambri. Dia bagi tupperware walaupun aku sendiri memang ahli Tupperware haha. Hadiah lucky draw lepas tu pun aku dapat hadiah Tupperware jugak hahahaha. Muntah Tupperware.. :P Anyway tq Anez!


Selesai majlis balik bilik tidurkan anak-anak. Daddy dengan anak-anak dah berdengkur aku jugak yang paling lambat tidur… nasib baik tak de dengar benda-benda mistik.. >_<

errr... tu je gambar aku upload time dinner? dasar pemalas! :P

2nd Day activity – Indoor Games + Mandi + Family Photo




Pagi tu konon ikut tentative kena turun breakfast at 7 am. Haremmmm semua lambat turun haha normal la kan semua ada anak2. Kena ikut time anak bangun nak kejut awal-awal kesian pulak. Aku pukul 6 am dah bangun mandi, solat n kemas apa yang patut sementara tunggu Dhia Danish bangun. Around 7.30 am kot kitorang ke kafe untuk breakfast. Breakfast pagi tu makan nasi lemak dan sedikit kuih. Burrppppp





Pagi tu banyak acara Games je untuk all participants. Aku sempatlah join game kotak beracun untuk kategori mommies. Sampai turn apak2 punya games dengan anak-anak laki aku dah menghilang. Segan nak join katanya huuu so aku pun malas lah nak paksa-paksa. Ditambah plak Dhia dah bising nak mandi nak mandi bila nampak kolam huhu. Aku pun suh la daddy gi bawa dia gi mandi. Hah berdesup dua beranak tu balik bilik gi salin baju mandi.. tak kisahlah janji dorang happy huhu.. -.-‘

Acara penutup ada sedikit goodies untuk semua. Macam-macam isi ada kat dalam. Nanti kita review kat entry lain ye. Selain itu ada juga hadiah untuk beberapa kategori yang saja-saja dibikin sendiri oleh geng-geng gojes yang berbesar hati sponsor hadiah.




Pasangan paling Romantik – Sue Haida dan Suami
Keluarga Favourite – Kayrul & Family
Keluarga Sporting – Anez & Family
Keluarga  - Cik Nad & Family


Sebelum balik kitorang lunch dulu and opkos lah selpiaq hoiii hahaha.. selagi tak habis battery henpon tu memang tak benti lah amik gambar… :P


alolololo comey adik nangis
erkkkk?





In short, eventho entry aku ni tak lah se-short yang dijanjikan, bagi aku this event was successful dan mencapai matlamat. Mana yang terkurang terlebih InsyaAllah boleh diperbaiki di masa akan datang. Siapa sangka kawan-kawan yang hanya kenal dan bertemu melalui alam maya sebagai blogger sahaja mampu berkawan sejauh ni. Bila jumpa rasa macam dah kenal sangat lama. Ada yang gelar diri masing-masing pun ‘aku-kau’ je termasuk haku hehe. Means that how close u feel when u with them.. :)

So dikesempatan ini, walaupun dah berucap dalam grup wassap yang dah dibubarkan… Aku nak minta maaf pada korang sepanjang semua mengenali aku di GBSB. Aku harap none of you terasa apa-apa dengan aku. Kalau ada harap2 korang maafkanlah kekhilafan diri aku yang hina ini ececece.. :P n ofkos aku harap persahabatan kita semua ni biarlah berpanjangan… InsyaAllah…
kepenatan sudaaaa hehe
Dah tu je. Yes!!! Akhirnya update jugak pasal family day hahhahha.. tettttt… :P

okbai! 

Supermoms!
Superdads!


notakaki: nanti2 aku update balik k tambah gambar2 lain hahaha.. ni je yang sempat edit hahahaha




Friday, April 3, 2015

[Throwback] Gathering Gojes Blogger Supermom & Babies selepas Seabad?

Hamboi ko… kalah busy pak menteri dah berminggu2 baru nak hapdet haha. Actually gathering ni was on 14th March yang lepas. Hew hew hew… baru terhegeh2 ai nak hapdet kannnzzz…

Gojes Blogger Supermom and Baby adalah group blogger yang terdiri daripada mak2, mama2, ibu2, dan mommy2 sahaja and of course lah yang dah beranak haha. Aku pun tak sure bila group ni ditubuhkan malah founder dia pun aku tatao (ok dah tahu. ciknaa!!! haha) haha sebab aku join pun lewat sikit dalam pertengahan 2013. As for now group ni masih kekal aktif di our secret group di fb. So usually kitorang selalu share pasal family, pasal laki, pasal anak2, anything yang bleh comfort, give pendapat, etc... so boleh kata group ni penyelesai masalah atau pendengar setia untuk kami2 yang bergelar emak ni hehehe. 

Last gath dengan diorang rasanya nak dekat 2 tahun yang lepas haha masa tu Dhia pun tak reti jalan lagi. Boleh tengok entry ni --> Throwback. Punyalah busy mak2 ni kan baru la ni dapat gath lagi. Ngeee~


Oh anyway ni kali pertama aku beranikan diri driving with my 2 anak syurga. Fuhhh perjalanan about 40 minutes jugak but Alhamdulillah i’ve passed! Adik ketiduran separuh perjalanan while kakak behave sangat kat seat belakang. Sampai2 parking penuh aku cuba buat pusingan lagi sekali dengan doa ‘ya Allah tlglah berikan aku parking’… MasyaAllah… zass terus Allah makbulkan lepas satu lagi pusingan ada orang keluar parking.. n the parking was under the tree! Syukur Alhamdulillah…


Antara mak2 gojes blogger yang datang haritu:

Aien from

Boleh tak aku tatao link yang lain2 tu hahaha.. nanti later i tepek ye. jgn maraaaa... :P 

Makanan pagi tu semua lazat-lazat belaka mau nye tak yang datang ni ada tokey lasagna, ada tokey kek, pavlova, haih apa lagi menjamu sakan lah semua haha. 



Kek yang super sedap ini didatangkan khas oleh Achiek Anis. Ada lagi satu Kek Leleh yang dah lama aku idam nak order akhirnya dapat jugak. Tapi lupa nak snap gambar hehehe.. Sape2 area Putrajaya boleh contact Anis beli kek hokayyy 



Pavlova Super ohsem daripada Cik Puan Rara kita! sedap sangat nih haritu sempat makan satu je. Lupa nak cilok bawa balik 4 5 ketoi sob sob!



Lasagna yang Super Lazat daripada Kak Amy, dah beberapa kali aku repeat order memandangkan ofis kami tak jauh haha... Sapa2 area Batu Caves/ Sri Gombak boleh roger2 Kak Amy untuk order ye. Selain lasagna beliau juga sedia menerima tempahan Baked Pasta Cheese dan Puding Roti Epal + Sos Kastad yang super sedap jugak!


dan ini adalah lasagna yang baru aku order 2 3 hari lepas hahahaha.. nyum nyum nyum


... gambar-gambar selebihnya, aktiviti menjemah heheh.





Rara jual shawl! haha


Dhia pun seronok dapat jumpa kawan-kawan. Mula2 tu dia agak diam n segan nak bergaul tapi lama-lama mami pun dia tak ingat dah haha. Tapi mami tak bleh la lepa kang mana2 menghilang maklumlah jadi single mother sekejap so kena control dua2 anak sekaligus huuu nasib baik adik behave sangat hehe






ehem ehem



haih la anak... habis org punya.. -.-
Tengah-tengah menjemah boleh plak geng2 Horlicks ni bagi sample horlick perisa baru FREE kat kitrang. Tak cukup bagi free dia datang lagi bawa mendatang ni suh bergambar haha.. agaknya nampak group kitorg paling havoc haritu menjemah kann.. kalau diorang tau kami ni blogger mesti dah mintak review skali hahaa. Orang dah suruh posing ape lagiiii haha

ko dah kenapa tak reti cover gelak tu My oiiiii



Dan akhirnya.... Group Photo! hehe



gambar papa2 gojes aku malas nak tepek sebab takde gambar laki haku hahaha

Nak balik tengahari tu si adik meragam. Mana tak tak tidur dari pagi mengamuk la die hehe.. Sebelum gerak bf die dlu... pertengahan jalan adik mengamuk lagi lapar agaknya.. benti kejap dekat petronas bf adik while kakak kat belakang behave macam sebelumnya. 









Dan akhirnya dua2 tertidur kepenatan hehe. Thanks anak2 mommy sebab behave dengan mommy haritu i love u so much bebeh!!!

So next gath??? kat mana plak gojes? hehehehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers