Itu baru pre-raya 1... tak dapat apa2 lagi. Malam semalam pre-raya 2 pulak. destination tak ke mana pun pegi uptown Damansara je. (tak banyak pilihan tapi apa buleh buat nak pegi danau takut bersesak2). and pegi uptown tu confirm lah bukan cari baju raya kan. sebab kalau ada pun.. xchantek... design entah apa-apa je. bukanlah memilih. tapi kualiti tu penting juga kan kan. sebab aku ni kalau baju tak berkenan, xsedap pakai memang tempatnya kang dalam almari je lah. silap2 aku bungkus tak pakai terus. Plus, harga dia ada yang xboleh blah. baik aku beli kat kedai2 baju, sama harga tapi berkualiti dan puas hati, tak gitu? lagipun kalau baju sedap pakai, chantek.. bolehlah aku pakai untuk pergi kenduri kawen ke pergi keje ke lepas ni kan kan hihi. hurm, malam semalam carikan t-shirt je untuk adik2 lelaki aku. baju melayu diorang nantilah aku cari kat jalan TAR/Masjid India. saje je belikan adik2. yela, tahun pertama aku merasa pegang duit hasil titik peluh sendiri, plus tinggal aku je yang belum berkeluarga (kakak2 abg2 sume dah kawen), so sementara aku masih belum ada tanggungjawab ni why not aku ringankan sikit beban mak abah kan. hari tu pun sebelum balik ada juga hulur2 duit sikit untuk mak so bolehlah tambah2 sikit untuk beli apa2 untuk raya ni. Lapang dada, senang hati bila dapat hulur duit pada mak abah... nak dibandingkan dengan jasa diorang selama aku hidup sampai hari ni.. seumur hidup pun tak dapat aku balas... isk... so, untuk korang2 di luar sana, hargailah ibu ayah kita sementara mereka masih hidup...oke..(=
So.. what next?? masa tak banyak lagi. so, tinggal hujung minggu ni je la kot nak shopping huhu. Plan nak pegi KL hujung minggu ni. haih~ confirm sesak giler kang. jalan mesti macam penguin silap2 ketam hahaha... Mission lepas ni mesti cari baju raya oke! that's final shopping! Plan nak carikan adik2 jeans juga. n tak lupa baju raya diorang. Untuk mak abah aku dah hulur duit suruh diorang beli ape2 yang patut yela sebab nak belikan kang takut tak berkenan plak kan. huhu.. ape lagi ek~ haaa kasut jangan lupa! hihi. apela aku ni cuti raya berapa hari je pun.. shopping macam lah dapat cuti raya sebulan isk. tak kisahlahhhh janji shopping! sekurang2nya dapat gakla aku baju baru. dah lama tak beli baju kurung baru wooo... teringat masa kat Shah Alam. nak cari baju raya boleh pegi PKNS. shopping raya sana pun syiok juga. Tapi macam jauh la plak nak pegi kan isk. Hurm... dah2 jangan bernafsu setan boleh tak my.. kang hape pun ko xdapat tawu lah....
Cakap pasal baju ni terpikir pasal konvo... haaa konvo kang nak kena cari baju baru jugak. aiyooo... huhu... xpe2 lepas raya boleh shoppong konvo lak hihi...
okaylah... smpai bertemu lagi....(",)
**sempat gak mencari baju raya online heheh...
No comments:
Post a Comment