Salam…
Heee entry nak provoke je lebeyyy... Baru
perasan harini takde hapdet belog lagi… rehat jap ah...
Sejak sebelum raya haritu My sakit
kepala… Migrane ni kalau dah datang entah bila nak baik… Penat mengemas rumah +
beraya barangkali…T_T… Bila habis cuti naik office ditekan plak dengan kerja
yang perlu disempurnakan dengan kadar segera. Event nak buat early October tapi
baru nak start everything… event place, invitation, letter, bla bla… tak menang
tangan den. Ditambah plak bila satu kerja tak settle next step tak boleh nak
buat… client tu pun dah naik jelik My dok call.. dalam hati dia mesti cakap… “banyak
tanya betul la minah ni”… errrr… -.-’
![]() |
| ehsan google~ |
Bukanlah
tak pernah handle event, tahun lepas siap ada event besar lagi boleh je My cope…
cumanya tahun lepas banyak tenaga kerja yang membantu. So takdelah semua part
My yang buat. Tahun ni? Tinggallah My sorang-sorang bila tangan-tangan yang
rajin membantu tu dah meninggalkan company ni. Ada lady boss je lah membantu mana yang
patut. Yang lain-lain? Do Marketing part is my job but if necessary the rest
yang same department perlu membantu. Tapi, tahulah My ni bukan jenis pandai mintak
tolong orang buat itu buat ini. Nanti orang kata My ni mengarah-ngarah plak..-.-’…
Plus takut bila mintak tolong nanti orang mengata and ada yang tak willing to
help… pernah jadi sebab tu tak nak suh sape-sape tolong… -.-’ so, biarlah boss
sahaja yang beri arahan… bagi kuli macam My ni… Buat je kerja selagi termampu… Takde
yang tolong takpe… ada yang tolong syukur Alhamdulillah… J
![]() |
| ehsan google~ |
Kalau
ikutkan hati My, nak je berhenti kerja cari kerja lain… bajet kerja sekarang ni
susahlah… Tapi, My fikir kerja mana-mana pun environment sama je… Tak semudah
yang kita sangka… Lagipun kerja sekarang ni oke what… tekanan kerja is perkara
biasa… Orang-orang sekeliling? As long as My tak kacau orang lain… My masih selesa
then I’ll go on… Orang nak mengata walaupun My tak buat salah dengan depa?
Lantak pi… kita buat je baik dengan orang. Ada masalah dengan boss? Setakat ni My tade
rasa tertekan pun dengan boss.. As long as My buat kerja My… dia oke… then My
pun oke. Alhamdulillah lah My takdelah pernah kena bambu tahap My makan dalam n
down taknak buat kerja + datang kerja. So, selagi masih ada kudrat selagi masih
ada rezeki My di sini… I’ll carry on… My taknaklah one day bila My dapat better
offer atau ada aral yang memaksa My untuk meninggalkan kerja sekarang… My
tinggalkan dengan perasaan yang tak sepatutnya. Yela, sometime ada orang
tinggalkan kerja tu dengan rekod buruk… So, dia bukan sahaja tinggalkan
prasangka buruk dimata orang-orang di office malah hubungan dengan mereka pun
dah tak seakrab sepertimana sebelumnya. Jenis My, kalau boleh once dah kenal
lama dengan people… My nak relationship tu kekal sampai bila-bila… Tak
seronoklah kalau hubungan tu setakat terbatas sebagai rakan sepejabat… J
Am
I right???
If
possible, My nak sempurnakan tugasan nih… Bila ada postmortem nanti My nak
dengar positive feedback je from others. Baru rasa lega and lebih semangat nak
kerja huhu. Plus, banyak perkara lagi yang perlu My fikirkan. Antaranya, mungkin
early next year My dan enchek tunang plan nak langsungkan perkahwinan kami.
Tettttt… Itu sekadar perancangan setakat ini lah. So, My ada masa beberapa
bulan sahaja… Sekarang ni hapa pun tarak… persediaan is ZERO so imaginelah
betapa serabutnya otak My sekarang memikirkan hal-hal kerja dan personal… -.-’…
Dalam masa berapa bulan je My nak kena fikir pasal hantaran, mak andam,
photographer, reception, etc… perghhhh… ingat kawen ni sonang ke hahhh??? -.-’
Err…
betul ke nak kawen ni? macam tak ready je lagi… -.-’


6 comments:
memang kita tak kisah dengan kerja banyak..tapi kalau rasa mcm susah nak handle cuba mintak bantuan org lain jugak..kalau nak elak dari nampak macam mengarah2 gitu..cuba consult dengan bos supaya bos yang keluarkan arahan tu..
good luck!
selamat bekerja ..
jangan berhenti dulu my...susah nak cari kerja sekarang!
bila dah dapat kerja yang lagi best baru berhenti!
Bunyik mcm comp x cukup org.ade keje kosong x?hee
kerja mana2,apa2 ada tekanan dia yg t'sendiri kan? rasanya, sesenang-senang kerja yg ada kat dunia ni pun masih m'berikan tekanan pd yg melakukannya...
kalau bley nak taw My kerja apa ye?
Selamat kembali bekerjaaa.. :)
Tak ada mood nak kerja :(
Post a Comment