Morning
readers! Owh oke fine nampaknya ramai readers dah lari dari sini… Inilah
akibatnya sebab dah jarang hapdet belog apatah lagi blogwalking… -.-’ Maafkan
shaye penunggu belog… maafkan saya penunggu belog…
Akibat
kekangan waktu yang ada My tak dapat nak memberikan perhatian sepenuhnya ke
atas belog. Di tambah pulak dengan jemputan rumah-rumah terbuka yang tak
tercapai oleh akalku… mengarut demmm… Weekdays diri dibelenggu oleh kerja yang
semakin suntuk untuk diselesaikan… Weekend plak orang dok helo-helo suruh
datang rumah… Biasalah bab-bab makan serah kat My…-.-’
So,
aktiviti Sabtu dan Ahad yang baru ni My menghabiskan masa pergi open house…
Sabtu ke Bukit Antarabangsa and Kepong… Alhamdulillah yang dirancang berjalan
dengan baik. Dapat My menternak lemak di kedua-kedua open house berkenaan…
Semalam?
Seperti yang dirancang… My nak menghadiri open house company di Istana Hotel
dan open house rumah pakcik My di Cheras… Dipendekkan cerita… Semalam My tak
jadi ke Hotel Istana dek tersesat mesat!!!! Inilah akibatnya kalau tidak
berlaki drive sorang-sorang pehtu sesat. Bajet GPS boleh lah nolong tapi entah
mana-mana jalan dia suh den masuk…!! Hampir 2 jam My duk pusing-pusing bandar kL
je oke!!!
Enchek
tunang bz mencari rezeki jadinya tak dapat nak teman My ke open house 2 hari ni.
Sedih jangan cakaplah tapi nak buek lagu ano kan kenalah faham walaupun den saje
buat-buat tak faham…T_T Semalam punya lah kondifennya keluar rumah nak ke hotel
Istana. Padahal dah berjuta kali jengah ke google maps masa kat rumah… Dah
ontheway siap bukak gps lagi… Tup tup salah masuk jalan! Bila dah salah masuk
jalan dah susah nak pusing balik. Jalan banyak sehala… Jauh giler oke My
memusing-musing! Bila dah jauh memusing sangkut plak dengan jammed… perghhh
tensen nya jangan cakaplahhh… tahap gaban! Bila dah masuk balik Bandar… tak
jumpa-jumpa jalan nak masuk. Hotel Istana dah nampak tersergam depan mata tapi
mana den nak lalu ni!!! ya Allah sampai berair lah mata menahan nak menanges…T_T
Sudahnya,
My surrender. Terus call officemate beritahu My tak jadi nak ke Hotel Istana
gara-gara sesat. Walaupun lahir di kL nampaknya jiwa ni tak sebati lagi dengan
bumi kL… grrrr… At last, My terus menghala ke rumah pakcik di Cheras… Dahl ah perut
lapar giler tak makan hape dari pagi. Dalam kete duk menyumpah je menyalahkan
orang yang bikin jalan sampai den tak nampak!!!
Kecewa
giler oke!! dah lah tahun lepas tak dapat join company punya open house di
hotel yang sama… Kununnya taun ni nak lah merasa kesedapan makanan di hotel tu…
sudahnya???? Hampagas betul!!!
Sampai
rumah pakcik My terus bedal makan dekat 5 round akibat kerana lapar dan lepas
geram… Flat giler badan semalam… Nak gerak balik rumah pun malas…T_T Migrane
jangan cakaplah bertambah-tambah… isk sob sob… sebelum maghrib My gagahkan gak
diri balik rumah… dekat sejam jugaklah… Haih… letih betul…
Malamnya
mandi mandi, solat, lipat baju, teman enchek tunang gi makan jap then balik
terus tido… Sekejap je weekend… tak terasa pun cuti 2 hari… kenapalah weekend
tak 3 hari? T_T
Weekend
korang macam mana?? Lagi heaven dari My ke? -.-’
Nota kaki: meeting!!!!

5 comments:
tak heaven pun...akak memerap je kat umah! open house pun malas nak pi!
weekend lepas pn kita bz beraya..tp ehem ada drebar lahh..ngee~ =P
kita pn fail daaa jln2 area kl..nasib skrg ujang je jd drebar, mmg xsesat dh..yeyy! (^^,)
weekend..duk umah..hahaa cian dia..:)
kl je pon.. :D
My mungkin menyumbang kepada jammed di KL? hehehe ... next year suruh enchek tunang hantar ... eh mungkin dah jadik suami kot :-)
Post a Comment