Assalamualaikum
yu ols!! Selamat pagi! Tak kira nak curik masa sat hapdeting belog hehe…
Pagi
ni masuk office serabut kapla tengok workstation bersepah mengalahkan tongkang
pechah… -.-’ Document sana
sini… telap kuih raya yang dah kosong pun tak reti-reti nak buang grrrr… Takpe
itu menunjukkan den begitu jitu dan bersemangat dalam melakukan kerja. Lalala~ Oke
sat lagi take time cleanup all the things! Tak boleh tengok menda
bersepah-sepah ni… -.-’
Oke
takmo mukadimah panjang-panjang so kita straight to the point. Nowadays seperti
yang kita lihat dah banyak trend-trend muslimah yang boleh diikuti oleh
perempuan yang berhijab. My sendiri tak mahu ketinggalan… Kalau ada trend
terbaru yang My rasa sesuai maka My akan mencubanya juga. Selagi tak tersasar
dari niat utama untuk menutup aurat tak salah. Nak ikut trend? Nak kelihatan
lebih selesa? Nak up-to-date? Tak salah… Yela kang orang kita ni tak alert pada
arus pemodenan persekitaran ye dakkk… errr tersasar sudah… Apapun, tak salah
selagi niat utama kita tu tidak terkeluar dari senarai…
Tapi!
Ada juga yang
pakai sebab ikut trend. Yeke? Sebab tudung tu cantik maka dia pakai… sebab dia
rasa dia cantik bila bertudung maka dia pakai so orang akan puji dia cantik dia
baik dia blab la… semua positip la. Bukan sebab dia takut balasan Allah… Bukan
sebab dia fikir azab nampak sehelai rambut 70 tahun kat neraka… Tapi dia fikir
kerana kecantikannya… yang dia tak sedar… cantik tu pun nikmat yang datang dari
Allah… kan kan .
![]() |
| pinjam gambar ye banggggg eh kakkk...;D |
Bila
ada niat macam tu so terjadilah adegan-adegan yang tak diingini… Pakai tudung…
ye dia pakai tudung bila keluar bekerja bila keluar bersama kawan-kawan bila ke
kuliah… Tapi! sewenang-wenangnya membuka aurat di hadapan teman lelaki yang
belum tentu sah akan jadi suaminya. Apa kes?? Tu belum tengok yang letak gambar
tak bertudung dengan boipren kat fesbuk… -.-’… Kat luar semua orang kenal dia
ni jenis bertudung tapi tengok gambar?? Demmmm… Kan dah menimbulkan prasangka buruk oleh
orang lain… tak gitu?
My
bukanlah nak memburukkan mana-mana perempuan sejantina My… tidak… Peringatan ni
untuk diri sendiri jugak… Korang sedar tak? Sebenarnya dengan abang ipar, adik
ipar lelaki kita pun kita kena menutup aurat??? So, sebenarnya banyak lagi
kekurangan yang ada pada diri kita ni… Kepada yang tak segan silu dedahkan
aurat kepada PAKWE terchenta tu toksahlah buat lagu tuuu… Jangan pakai tudung
sebab trend je… jangan pakai tudung sebab nak cantik je… jangan pakai tudung
sebab… apa-apa je la. Tapi depan PAKWE? Kot ye pun memang takde segan silu nak
tunjuk aurat kat pakwe toksah lah buat bagi semua orang nampak… -.-’ bukan apa,
tak pasal-pasal yang suka jadi tak suka… yang baik semua dah hilang… tak syok
la kan ……
Sekian~

9 comments:
betul2, anum setuju
fikir-fikir kan la
pssst: pic tu...lokasi dia cam kenal je? kat pahang ke..??
Alahai, tergoda tengok gambar cik abang 3 orang tu .. hehehe
kat opis akak pun ramai camtu, kat opis bertudung litup tapi bila jumpa kat luar bukan main seksinya...tudung entah hilang ke mana!
ayu nyerr anak dara 3 org tuh..hehe :)
macam muka usop rosli jer yang kanan sekali?
berat gila template blog ni. buang la mana yang tak patut. widget facebook yang pop up tu pun kasi buang la. berak gila. 50 kb kena bazir untuk lihat mendealah tu.
pmpuan ni kan skrg sggup buat ape je untuk pakwe..takut khilangan ..urm..ntah la..jgn la mcm tu wahai kaum hawa ea
nan ipar2 pun sy pakai tdung...
ramai jmpe org cemni..yana ada wat entry psl ni especially psl ipar2 tu kan..pehtu siap ping kt fb tag sume sedara mara and kwn2 rapat..klu dorg xnk ikut xleh nk wat apa lah kn..janji tanggungjawab menegur tu dh lepas =)
Post a Comment