Entahlah. Lately ni mood nak
berblogging memang payah nak datang ni pun paksa gak jari jemari ni menaip..
teruk an an.. haih~ -.-’... Thanks sangat kat korang yang masih rajin singgah
kat blog naif My ni walaupun My hanya sesekali hapdet!!!
Nak kata My busy… celah mana tah
busy… Kerja pun dah tak seberapa… InsyaAllah kalau bos bagi kerja, secepat
mungkin My akan segera menyiapkan.. Tapi tuh laaa… Kalau mood ke laut apa pun
tak boleh! Sudahnya dah habis waktu kerja baru terhegeh-hegeh nak hapdet belog
terchenta… boleh gitu? Hehe
Hari ni takde mood betul nak
datang kerja.. mana taknya dah lama
sangat bercuti minggu lepas… Ambil cuti Isnin minggu lepas, datang kerja hari
Selasa.. lepas tu ke klinik buat dental
surgery langsung dapat MC terus 3 hari.. dan cuti sehingga weekend.. heaven
sangat kan ?
heheh.. Tapi tak ke mana pun duduk rumah je melayan gusi bekas buat dental
surgery yang masih sakit… sekarang pun sakit lagi… nape ek? Isk..
Anyway.. satu perkara yang
merunsingkan kepala otak sekarang ini adalah masalah berat badan yang semakin
meruncing (eceh macam masalah ekonomi plak bunyinya)… Mana tak dinamakan
masalah bila naik je timbang tak pernah turun! Makin naik ada lah… enchek
tunang pun dah geleng kepala… My plak entah bila nak sedar.. ah sudahlah kau
punya sedar My dah berapa tahun dah kau cakap pasal kesedaran…! -.-’
uwwaaaaaaa!! My dah kehabisan idea korang!!! Camne lagi My nak kurangkan berat
badan tanpa kurangkan nafsu makan??? Boleh? Erkkkk…
![]() |
| takmo takmo takmo!!! |
Apa je diet My tak pernah cuba …
minuman/pil kurus? Dah berkotak-kotak, berbotol-botol pernah cuba … diet
atkins pun pernah.. tapi, hampeh!! Semua tak jalan! Bukan menatang tu yang tak
bagus tapi My yang tak konsisten.. malas… -.-’… Bersenam? Jauh sekali… 3 bulan
sekali belum tentu buat! Asal jogging je semput.. separuh jalan..buat sit-up
jauh sekali.. beli dance mat kat rumah pun tak jalan wehhhh sampai berhabukla
wa cakap luuuu…. Apa lagi nak bagi masuk kat pale otak My ni???
My ni perasan je slim… tak gomok
tak gomok… Asal balik kampung jumpa kawan-kawan, jiran tetangga yang dah
berbulan/bertahun tak jumpa.. perkataan pertama yang akan terpacul keluar dari
mulut longkang diorang adalah… “My!!! Asal ko dah gemokkkkk??????”…. “My!! Asal
ko makin gemokkkk niiiii???”.. grrrrr…. Sabau je lah mak nokkkk… Mak senang je
jawab… “Orang banyak duit biasalahhhh… makan je kejenyeeee…kau adooo???”…
Ok fine My sedar perut ni dah
maju ke depan macam mengandong 3-5 bulan gamaknyaaa… cuba tengok poyot YanaMIB yang
memang tengah mengandung dengan perut My ni.. takde bezanya yu olsssss…. Dia mengandung..
My pun mengandung jugakkk… mengandung-i lemakkkk…. Ni bikin lemak tepu punyaaa…
nak buang?? Perghhhh bape tahun seat-up baru hilang gaknya…-.-’
Kalau My sendiri tak sedar diri
masih dengan nafsu serakah yang kuat makan sampai bila-bila lah badan ghupe ini…
Nanti kalau dah takde cutting kauuuu.. orang jantan tengok pun takde selera…
dush!! @_@
Korang!! Ada tak cara-cara diet paling senang dan
berkesan untuk My praktikkan? My ingat macam nak berhenti makan nasi je.. My
dah pernah buat tapi once dah TERmakan (kalau dak rumah tiba2 rajin masak
grrrr) nasi balik hah amik kauuu makan tak henti…-.-’ Oh pelissss!!!!! Camne lagi
My nak buat ni… tak larat dah bawa badan gergasi ni…T_T
Kalau ghupe ini camne nak naik
pelamin ni??bape bulan je lagi ni… Takmo lah nampak gomok pakai baju pantin…T_T



