9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Showing posts with label what to pack in your hospital bag. Show all posts
Showing posts with label what to pack in your hospital bag. Show all posts

Tuesday, September 30, 2014

Hospital Bag Checklist

Newborn Checklist & Hospital Bag Checklist bagi aku adalah dua perkara berbeza. Newborn checklist adalah senarai keperluan atau kelengkapan yang perlu disediakan untuk menyambut orang baru. Dari A-Z. While Hospital bag Checklist adalah keperluan atau kelengkapan yang perlu disediakan untuk kelahiran bayi di hospital.

Heee as I said, bag nak ke hospital aku tak prepare hape pun lagi! Sekarang baru aku nak gelabah fikirkan sume ni uwwwaaaa.... Ok My... sila settlekan as soon as possible!!

keperluan bag hospital

FOR MOMMY
  • Kad Pengenalan
  • Buku Rekod Kehamilan
  • Toiletries (Sabun mandi, Shampoo, Ubat gigi, Berus Gigi)
  • Tudung, Stoking
  • Tuala Mandi, Selipar
  • Maternity Pad
  • Nursing Bra
  • Nursing Cover
  • Breastpump
  • T-shirt, Kain Batik (kelengkapan pulang)
  • Handphone & Charger
  • Al-Quran/ Yaasin
  • Air ZamZam
  • Roti, Biskut, Air 3 in 1
  • Thermos
FOR DADDY
  • Handphone
  • T-Shirt/ Seluar
  • Cash/ Credit card
FOR BABY
  • Set Pengurusan Uri
  • Baju lengan panjang
  • Baju lengan pendek
  • Baju keluar wad
  • Kain Bedung
  • Barut
  • Mittens & Booties
  • Sapu tangan
  • Baby Wipes
  • Toiletries
  • Minyak telon
  • Tuala mandi
  • Diapers

Ok done checklist. Korang rasa ada apa-apa lagi yang aku tertinggal tak? ngee. Kalau ada tolong bagitau ye hehe. 

Ok misi pertama sekarang adalah, cari Bag dulu!! takde bag camne nak isi keperluan-keperluan di atas ye dak? huuuuu...

okbai.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers