Baru berkira-kira nak cari babysitter baru untuk
Dhia tup tup semalam… BS bgtau enchek hasben dia boleh jaga Dhia sampai end of
this month je. Wallah! Dulu awal-awal dia gak yang meng’offer’ kan diri untuk
jaga Dhia laa ni baru 2 bulan dah surrender? Alasan yang diberikan kakak BS tu
nak join kursus. Kursus menda ntah tataolah plak.
Allahuakbar.. lepas satu, satu. Dugaan dugaan…
Sedia maklum kami belum jumpa pengganti BS dhia ni. Memanglah cadangnya nak
tukar tapi bukan secepat ini. Tak sangka plak dia lebih dulu cakap tak boleh
nak jaga. Tataolah kalau dia rasa susah nak jaga Dhia? Tak kot… sebab dia penah
kata sebelum ni Dhia ni senang bela. Ntahlah mungkin BS tu tak larat kot. Lepas
tu tak rasa bebas. Yela, walaupun tak bekerja tapi dah biasa aktif ke sana
sini.. Bila dah ada komitmen nak kena jaga anak orang ni mungkin pergerakan tu
terbatas sikit. Takpelah… apa nak buat…
BS tu ada cakap nak tolong carikan BS baru kalau
ada. Memang eloklah kami pun bukannya kenal orang sangat kat area rumah tu.
Hurm, bagi My Dhia ni sekarang tak susah pun nak jaga. Yela, kita mummy dia kan
dah kenal perangai anak kita. Lagipun dia dah tak macam dulu banyak ragam. Dia cuma
akan menangis kalau nak susu, perut kembung, bosan, mengantuk… Kalau tak,
memang dia banyak main nak bercakap je. Kalau betul-betul dah kenal Dhia for
sure boleh handle. Now, bila dah kena tukar BS baru ni risau plak My. Yela nak
kena kenal orang baru lagi. Lepas tu boleh ke dia handle susu ibu? Itu lah part
yang bila pikir urghhhh… Harap-haraplah dia faham and pandai handle SIP.
InsyaAllah selagi My mampu nak beri susu badan pada Dhia.
Haih… nasib baiklah Dhia belum kenal orang lagi.
Tapi tu lah… kesian kat Dhia… kena pass sana sini. Kalaulah Dhia boleh
berkata-kata mesti dia nak mummy dia yang duduk rumah jaga dia kan… Kalaulah
boleh mummy dah apply jawatan fulltime housewife kat daddy sayang.. apa daya
mummy… mummy kena tolong daddy… Kesianlah kat daddy nak bayar hutang rumah,
kereta sorang-sorang. Mana nak beli pampers Dhia lagi.. kan…
Allah betul-betul uji kami lepas ada anak ni. Ye,
My sedar… My tak boleh cepat melatah. Penat.. memang penat. Bangun awal pagi
siapkan diri n anak… berkejar pergi keje balik keje.. Balik rumah bukan terus
boleh rehat.. Walaupun tak memasak kerja-kerja lain perlu diuruskan. Nak
melayan Dhia lagi kalau dia taknak tidur.. Selagi anak belum tutup mata, selagi
tu lah mummy tak boleh lelap..
Ya Allah, kuatkanlah hati hambaMu ini….
permudahkanlah urusan seharian kami.. permudahkanlah kami menjaga anak kami…
ketemukanlah kami dengan pengganti pengasuh Dhia yang terbaik… Amin….
Iklan: Memerlukan khidmat babysitter di kawasan
Serendah/Rawang, Selangor. Muslim. 7.00pagi hingga 7.00 malam. Sanggup handle
EBM untuk Dhia. Kalau ada contact, bolehlah bagitau My ye. Ada nursery kat sini
tapi available sampai pukul 5.00pm je.. L
Thanks for reading this!

Pengedar Shaklee anda:
Maizatul Akma ID: 931432
sms/whatsapp: 019 336 4122
Email: mythegreat87@yahoo.com
FB: Vitamins4HealthyLife
Hubungi saya dan dapatkan suplemen kesihatan anda hari ini! Konsultasi percuma… =)



