9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Thursday, May 26, 2011

berita terkini!!!!

Hapdet ringkas. masih dalam training excel hehe.. baru lepas lunch break n solat Zohor. Tadi trainer cakap maybe balik awal hehe.. i likeee...

So, cadangnye lepas abes training nak balik rumah terus.. berehat-rehat sahaja.. takmo lah naik office... -.-'

Lagipun rindu kat HDD baru.. nak balik godek-godek dia pehtu nak refill dengan macam-macam file..;D kite baru beli HDD semalam. meh tengok entry INI..;D

errr.. cane nak create password untuk HDD tuh. tak reti... malas la nak baca manual...-.-'

ok bai

Wednesday, May 25, 2011

kalau ikutkan nafsuuuuuu.....

sekadar mukadimah..-.-'
Selamat malam semuanya.... nak tido dah??? eh rilexlaaa... malam masih muda... tak remaja la tidur awal-awal..;D My balik tadi kul 9pm.. lewat sket daripada kebiasaan.. nak tahu sebab hape??? heheh... *eksaited nak citer...-.-'

Seperti yang anda sedia maklum... errr.. kalau tak maklum sila rujuk entry INI yang baru di post petang tadi di mana My nak sangat beli External Hard Disk...0_o... Petang tadi before balik enchek tunang dok call tanya pasal HDD kat lowyat berapa RM.. warranty.. speed bagai.. sebab ada member My dah survey-survey n beli before this so enchek tunang tanya sebab nak compare dengan harga yang dia sedang ushar di sebuah tempat di PJ... (mengular lettewww... grrr)

Sudahnya, balik tadi masa dia datang menjemput tanpa pikir panjang dia terus bawa My ke PJ tempat beliau duk ushar tu suruh My tengok sendiri.. kat mana? Digital Mall... y'ols penah pergi? My festime..-.-'... tempat tu lebih kurang lowyat tapi tak sebesar lowyat.. dan tak ramai orang macam kat lowyat.. bagus gak tak serabut kepala den kan hehe.. 

Perghh juling mata tengok gadget kirin kanan depan belakang...0_o... Singgahlah satu-satu kedai duk survey rege sejibik HDD... pusing punya pusing pikir punya pikir.. My terus beli satu!!! My pikir, tak jauh beza pun dengan lowyat.. warranty dia bagi 3 tahun.. itu standard warranty bila kuar kilang pun.. lowyat ada bagi setahun je perhaps itu cuma warranty yang kedai tu bagi je. speed 3.0... space? 1TB hehe.. (padahal den bukan kaki donlod movie pun..-.-')... exact price??? ada la sikit.... kalau buat bayar berukband lepas untuk 2/3 bulan...-.-'... nasib baiklah dah gaji harini so tadelah kopak terus kan bile dah lebur duit ke sejibik HDD hehe... oh ye. My beli Western Digital punya..

Tadi online baca komen kat entry INI, ada la lagi beberapa pendapat daripada readers.. Thanks korang... My dah terbeli dah pun tanpa baca komen y'ols...-.-'... 
Fadli yang perasan muda.. panjang kemain komen kamu.. tenkiu tenkiu... akan ku jaga rapi HDD terchenta ku ini.. mungkin tak bawa ke mana-mana kot kalau tak memerlukan.. My cuma nak simpan file-file yang melambak dalam laptop ni sebelum ianya hilang ditelan zaman..-.-'....
Tenks atiq bagi pendapat hehe. Tadi ada juga jumpa Buffalo.. bagus gak brand tu.. kedua terbaik selepas Western Digital. Tapi sebab akak (akak??? demmmm) tak suka dengan nama 'Buffalo' tu sebab tu akak (fine!) tak beli yang tu...boleh tak giteww...-.-'.... ngee

Tenks jugak pada komen-komen lain...;) My dah ada HDD sekarang!! suka giler!!! lepas ni membatak dengan HDD baru je laaaa.....;)

Niat hati nak beli kaler pink.. (tah hape kejadah sekarang ni byk minat pink plak..-.-').. tade pun nak kaler ijau (dulu sebelum pink minat ijau)... tapi dua-dua kaler tade.. So, My amik kaler merah je... casing pun bagi ngam sama kaler...-.-'... tak kisahlah janji bukan hitam hehe....
Lepas beli HDD pusing-pusing tengok gadget lain... perghhhh!!! seyes sedalam-dalam cinta My pada ipad dalam lagi kecintaan My pada Samsung Galaxy Tab yang gojes nih!!!!!!
Perghhh kalau ikutkan nafsuuu serakah My tadiiiii dah cucuk duit beli sejibik!!! Kalau tade duit sanggup rasanya dahku swipe credit card demi nafsu yang membuak-buak2!!!! demmmmm.... enchek tunang la nih bawa pi kedai yang terpampang Galaxy Tab tuh sape suh. Dia pun dah jatuh chenta... nasib baik kami pandai mengawal nafsu...-.-'.... kalau idak.. konpem kawen lambat lagi...-.-'.... 

Jatuh chenta den bila pegang Samsung Galaxy Tab tuh... rege? RM1600++ kot.. tengok kedai ah. boleh make call.. (as a phone), wifi... gps... blutut... tak secanggih ipad tapi this is better too! i love this!!!! ada sape-sape nak hadiahkan satu?-.-'...... 

bila lah nak jadi kaya....-.-'....

Oklah... dah panjang lebar... malam ni nak mimpi beli Samsung Galaxy Tab dengan harapan esok enchek tunang cakap.. 'yunk.. jom gi beli Samsung Galaxy pad...'....-.-'...


**Ipad 2 dah keluar! lebih ringan dari Ipad!.... hurm... dapat tengok je laaaaa...-.-'


ok bai. nak tido peluk HDD baru...;D

Hard Disk mana paling bagus?

sempat check email..-.-'
Hai..! habes dah training hari pertama! sambung esok plak. Training kali ni tak membosankan sebab berbentuk praktikal kan.. kena concentrate la ape dia ajar sambil kita praktikkan di laptop yang disediakan sorang sejibik tuh. kalau dia bagi talk konpem terlelap..-.-'


My naik office sat sementara tunggu enchek tunang datang menjemput. hehe.. Owh ye. bercakap pasal Hard Disk.. My tengah duk ushar Hard Disk apa better.. sebab My nak beli.. sudah bertahun ku idam tak tercapai-capai.. orang sume dah ada sorang 2/3 bijik gaknye..-.-'


Dulu masa study kat UiTM nampak member pakai teringin jugak pakai. Tapi masa tuh macam mahal sangat.. space bape jek harga kus semangat.. So, daripada duit loan mara bulanan perabih kat sejibik hard disk tuh My prefer beli baju baru...-.-'... Sudahnya, tak terbeli pun walaupun ada duit... My upgrade hard disk n RAM laptop je..



Tapi, this time My rasa My harus mempunyai Hard Disk jugak! Laptop semakin berusia takutlah kot-kot dia meragam mintak beli baru mana den nak cekau segala bapak file dalam tuh kan? Sekurang-kurangnya ada Hard Disk My bleh buat backup.. laptop pun tadelah berat sangat..-.-’… mana nak letak gambar yang dah bermillion trillion… dari zaman hingusan sampai ke zaman comel lote.. dari zaman kecik molek ke zaman gemok gedempol..-.-’.. owh seburuk-buruk mana pun itu semua adalah kenangan terindah…0_o

So! Y’ols yang dah biasa sangat pakai Hard Disk tuh tolong bagi suggestion which brand is better? Ada member beli Western Digital.. 1 Terabyte kauu… RM299 jek! Warranty setahun… Yang lain-lain tatao plak bape.. lum menyempat nak begi survey..-.-’… tolong-tolong bagitahu brand apa patut My beli atau tak patut My beli.. Pehtu, susah tak nak jaga Hard Disk nih? takut cepat rosak ke? Macam mana nak elak menatang tu daripada cepat rosak n whatsoeverlah….

Nak pergi Lowyat kang nih.. hehe…


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers