So far, persiapan bayi boleh dikatakan hampir 100% prepared. Tapi macam
tak complete je. So, My bagi 90% je lah heheheh.Biasalah mommy to be… mana
pernah cukup…:D
Jom tengok apa yang bakal ibu ni dah sambar untuk bakal baby tak lama
lagi… J
Barang-barang kat atas ni adalah antara barang-barang terawal yang My beli.. rasanya bulan Mei /Jun kot. Masa tu ada Pureen Warehouse Sale kat PJ. So entah bila lagi ada warehouse sale kan My ajak lah enchek hasben ke sana. Sampai sana main suka hati je masuk shopping beg barang-barang yang berkenan heheh. Masa gi sale ni habis around RM250++...
Fasa seterusnya... eceh siap berfasa-fasa... My beli barang-barang ni semua thru online. Sedia maklum, memang tak banyak masa sangat nak keluar shopping.. so banyak juga barang-barang yang beli online tapi taklah beli sekali semua dalam satu masa... berperingkat-peringkat.. kalau tak nampak lah duit tu kuar macam air kannnzzz... hehe.
Diaper Bag - RM 47 (onlinebabywear.com)
Nursing Cover - purple - RM44 (mypermatahati.com)
Handkerchief - RM 9.00 (ucuk-mama.blogspot.com)
Confinement Sock - RM4.30 X 3 Pairs (ucuk-mama.blogspot.com)
Safety Pin - RM4.30 X 2 packs (ucuk-mama.blogspot.com)
Tilam Travel - RM41 (ucuk-mama.blogspot.com)
Autumnz Milk Storage Bottle - RM39 (onebabyworld.com)
 |
| beli online jugak... :) |
Autumnz Disposable Breastpad 60 pcs - RM 25.90 (onebabyworld.com)
Confinement Shoe - RM 12.00 (mammahouse.com)
Confinement Socks (tambah lagi 2 pairs hehe) - RM 4.30 X 2 pairs (mammahouse.com)
Nursing Bra - RM 9.95 (enjoybreastfeed.com)
Head protection - RM5.80 (enjoybreastfeed.com)
 |
| online dan online lagi...:D |
Towel Hooded - RM 23.90 (onebabyworld.com)
Receiving Blanket - RM 10.00 x 2 pcs (onebabyworld.com)
Newborn Hat - RM3.50 & RM2.00 (Mammahouse.com)
MAM Bottle - RM30.15 (enjoybreastfeed.com)
Haaa... yang fasa terakhir ni (tak bape nak akhir la) My beli offline. Campur-campur ada beli kat Giant, Mydin, Carrefour... Barang-barang consist of baju-baju baby,mitten & booties, towel, cloth detergent, barut dan sebagainya... Total barangan adalah RM200++ hehehe.
Setakat ni je lah dulu kot barang-barang keperluan baby. Sekurang-kurangnya cukup untuk selepas bersalin nanti.. Anything yang diperlukan yang tak cukup atau belum ada boleh beli masa berpantang... Siapa yang kena beli? Mestilah Daddy dia hahahahaha...
Tak sabar nak tunggu anak mommy keluar... :) Moga Allah permudahkan kelahiranmu sayang!
notakaki: korang rasa, apa lagi yang My belum sediakan untuk persiapan baby? hurm.....