Morning…. Gejala-gejala trimester akhir à malas nak hapdet
belog, malas nak keje, malas… malas… malas… -..-
Hai yu ols… I am 37 weeks tomorrow. Full term
already kan. Entah bila agaknya si kecit dalam ni nak keluar… Setiap hari masih
lagi aktif bermain dalam perut… barangkali dia rimas dengan ruang yang semakin
kecil untuk dia bergerak hehe. Daddy pun rajin je layan dia dalam perut..lagi
ligat lah dia buat movement.. enjoy the moment.. nanti dia dah keluar mesti
rindu bila perut dah kosong hehe. J
Semalam gi check up… urine ok.. HB pun cantik..
tapi tang BSP hancus. Doc review kelmarin punya BSP… ada 2 bacaan terakhir 6.3,
6.8…. Itupun consider tinggi ke? -..-‘ Terus dia refer kat doc lagi satu. Kena
datang next Monday dia set kan appointment. Adus. Alang-alang My set terus next
checkup on Monday tu nanti memandangkan dah 36 weeks kena datang seminggu
sekali plus minggu depan klinik bukak 2 hari je sebab public holiday kan… hurm…
Yang merisaukan My sekarang adalah berapa senanya
berat baby dalam perut ni? Perut giler nampak besar sangat dah n ketinggian My
hanyalah 148cm okay! L
Semalam ada tanya kat doc masa dia cek. Masalahnya doc ni festime My jumpa..
Dahlah lelaki nampak muda sangat dan macam tak banyak experience. Cek My pun
macam teragak-agak je huh. Pastu My tanya dia agak-agak berapa ye berat baby
saya sekarang? Dia kata 3kg++ kot.. dia estimate je… Fuhhhh ntah btol ntah tak…
Apepun, baby ni memang macam dah besar dah… risaunye!!!
Bukan apa, My ni dahlah first timer in pregnancy…
ada GDM plak tu… Makan? Confirm lah tak berapa nak control kan. Nasi My bedal
hari-hari (tak boleh nak tinggal!) even sekali sehari je. Matlamat My adalah…
My nak bersalin normal. L
My rasa My takde masalah lain. Blood pressure pun takde.. masalah kesihatan pun
takde.. My masih kuat bekerja dan berjalan macam orang biasa (tak sedar diri).
Cumanya sekarang itulah… My takut nanti baby besar sangat n takut nanti masa
nak deliver doc kata I cannot go for normal delivery… L My biasa scan dekat klinik
yang dekat ngan rumah tu.. masalahnya doc tu kata scan machine dia tak boleh
baca berat baby so apa yang dia boleh buat cuma ukur tulang baby. Hurm…
Apa My nak buat sekarang ni? Usia kandungan baru 37
minggu.. n My mungkin ada masa seminggu paling cepat atau 3 minggu lagi untuk
bersalin. Dalam pada tempoh itu baby masih boleh membesar dan membesar…
uwwwaaaaaa…. Tolong mommy baby… janganlah besar sangat…. Kuar ikut bawah okay
jangan ikut tingkap…. L
Motip? Sebab My nak produce anak ramai-ramai hehehehehe…
Apapun, hopefully Allah permudahkanlah proses My
bersalin nanti. My dah dengar n baca banyak sangat pengalaman bersalin kawan-kawan
kat luar dan bloggers’ friend. Macam-macam pengalaman ada tapi yang pentingnya
manis pahit mana pun saat mereka bersalin tu pastu berakhir dengan airmata kegembiraan
pabila keluarnya kurniaan Allah yang sangat bernilai… Subhanallah…J
My tak sabar nak tunggu saat itu… My tak sabar nak
pegang nak peluk nak cium zuriat yang lahir dari rahim My sendiri… Ya Allah permudahkanlah…….




