9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Tuesday, August 5, 2014

Riang Ria Aidilfitri

Salam korang… Urghhh cuti seminggu raya rasa sekelip mata je kan. Tup tup dah kena naik keje semula… T__T

Anyway, Selamat Hari Raya korang!! How’s Raya? Is it fun?? Dan selamat kembali bekerja kepada yang dah mula bekerja.. J

Alhamdulillah, Raya aku this year quite meriah walaupun sederhana dan ada sedikit duka memandangkan ini raya pertama tanpa arwah abah…. Apakan daya, Allah lebih menyayangi abah.. Aku redha… Moga abah tenang di alam sana, Amin…

As planned, Raya pertama aku di rumah PIL di Kepong KL. 2 hari sebelum raya dah berkampung di Kepong. Raya kat KL ni tak macam raya kat kampung sebab suasana dia lain sikit hehe. So Raya tu rasa mase first day raya je hehe. Raya ke 2 aku dah gerak balik kampung aku pulak di Segamat Johor. Rindunya suasana raya dengan adik beradik. Masa aku balik ada family kakak and adik-adik je. Yang lain beraya di rumah mertua masing-masing.




Baju yang aku sediakan untuk diri sendiri raya ni je dalam 5 6 pasang hahahha… sakan tak sakan.. :P Balas dendam sebab masa preg 2 tahun lepas aku ala kadar je beli baju dah siap. Tahun ni 3 pasang aku tempah yang lain-lain aku beli baju pregnant je. Tapi lawo lawo la haha.. So dapatlah aku pakai baju lain-lain dalam masa 5 hari pertama raya tu wakakakka… Dhia pun banyak jugak aku beli baju die. Baju enchek hasben pun sama cuma kaler banyak tak match dengan aku n dhia.. x kesahlaaaa janji mak buyong pakai santek2 hahha. Ditambah pulak dengan shawl. Beriya aku bershawl tahun ni hehe… shawl paling mahal mak beli RM79 ko!!! Siap ade yang tanggal maniknya gara-gara si dhia… grrr…. Sabo je lah…




Raya ketiga seperti tiap-tiap tahun sebelumnya kami pulang ke kampung mak di Kluang Johor. Perjumpaan dengan semua adik-beradik mak. Kampung arwah abah di Taiping Perak. Abah dah takde ni susah sket nak balik ditambah plak mak dah bermenantu bercucu ni kan. InsyaAllah ada rezeki tahun depan aku nak bawa mak beraya kat sana. Balik Kluang haritu haruslah meriah.. mana taknya pakcik makcik sepupu sepapat cucu cicit semua berkumpul. Atok nenek dah takde tapi ukhwah antara kami tetap terjalin… Alhamdulillah… J





Petang raya ketiga tu aku dah balik semula ke Segamat. Abang2 kakak yang beraya kat rumah PIL masing-masing dah balik rumah mak so dapatlah berkumpul sekejap kami adik beradik kecuali kakak sorang dah balik ke Bt Pahat. Raya ke empat aku tak ke mana cuma ke open house kawan skolah je. Yang datang masa tu pun beberapa kerat je memandangkan ramai kawan-kawan yang dah berumahtangga dan ada komitmen lain hehe



Jumaat raya ke 5 tu aku dah gerak balik KL… sob sob tak puas beraya tapi dah kena balik sebab enchek hasben kena keje keesokannya, Sabtu. Apply cuti sampai Sabtu tak dapat plak hampeh btol bos dia ni. Balik sempat menyinggah PD menikmati pemandangan matahari terbenam and pekena Char Kuey Teaw kawan enchek hasben sebelum balik kL hehe.


Sabtu Ahad sebelum naik keje ke open house and beraya  rumah-rumah terdekat je lah. Raya sebulan. InsyaAllah walaupun dah naik keje nanti beraya lagi hikhikhik.


Sekian cerita Raya aku... Till then! :P

Friday, July 25, 2014

SELAMAT HARI RAYA

Makin dekat nak raya, makin kuat ingatanku pada arwah abah.. :') Raya pastinya agak suram tanpanya di sisi lagi.... Abah... moga abah tenang di sana... Amin...


Di kesempatan yang ada ni, aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI buat semua readers.. :) Ampunkanlah sekiranya ada tersalah taip sepanjang aku berblogging.. Maklumlah, aku insan biasa yang tak lepas daripada melakukan khilaf... :)

Pada yang pulang berhari raya di kampung, bandar, pekan dan mana-mana yang melibatkan perjalanan yang jauh diharap korang pulang dengan selamat... Pastikan jarak kereta yang selamat, pastikan sedia mental dan fizikal sebelum memulakan perjalanan.. Biar lambat asalkan selamat ok. Sedih dengar berita-berita kemalangan jalanraya lebih-lebih yang dah dekat2 nak raya ni.. :( So, ingatlah orang yang tersayang.. pandu cermat jiwa selamat... :)

Aku? Raya pertama di rumah mertua dulu di Kepong hehe. Perjalanan InsyaAllah makan masa 40minit sahaja.. :P Itupun kena berhati-hati ye.. :P

oklah. SELAMAT HARI RAYA semua... semoga gembira dapat bersama keluarga2 tersayang.... Makan ketupat rendang berpada-pada ya... hehe.

Saat2 yang takkan aku dapat lagi...... miss u abah... :'(

Monday, July 21, 2014

Dhia, Aku, & Raya

Assalamualaikum…

Pejam celik pejam celik tinggal seminggu je lagi nak habes Ramadhan. Dan hampir sebulan gak aku tak hapdet belog hahah. Aku puasa maka belog pun puasa kekdahnya.. :P
 
Dhia dah masuk minggu ke-4 di rumah babysitter baru. Tapi…. Sampai harini bila hantar,  sampai je kat depan rumah BS dia menangis semahu-mahunya. Alahai sayu btol hati.. Dia peluk My sekuat hati meronta-ronta mintak taknak dihantar ke rumah BS… :’(

Kenapa ek. Dah dekat sebulan pun dia menangis lagi. Menangis bukan sikit-sikit.. Dia punya air mata kuar boleh tadah penuh satu baldi.. aku pergi je pandang dia aduiii sebak sangat. Tak serasi kah Dhia dengan BS baru? Tapi bila tak lama aku pergi akak BS tu cakap dhia ok je main2 dengan abang kakaknya kat sana. BS siap hantar gambar thru wassap Dhia tgh ketawa2 main. Hurm…. Entahla… harap-harap Dhia dijaga dengan baik. Sorry Dhia.. Mommy terpaksa… L

Next week dah raya. InsyaAllah akan beraya di KL dulu then baru balik ke Johor. This year will be our first raya without ABAH… Sayunya lah hati bila dengar lagu-lagu raya di corong2 radio… sayu mengenangkan abah… teringat kenangan beraya dengan abah tahun lepas. Gambar family yang dah lama tak dapat kitorang rakamkan sejak anak-anak abah dah berumahtangga… Bila dapat berkumpul complete the whole family kitorang tak lepaskan peluang tu. Walaupun masa tu abah sedang kepenatan sebab baru balik dialisis buah pinggang. Kitorang suruh abah duduk je huuu. Ntahlah. Seolah-olah semua tahu Syawal yang lepas adalah Syawal terakhir kami bersama abah… :’(



Tahun ni, mak keseorangan dengan adik-adik. Raya pertama akak yang tinggal berdekatan je turn beraya kat rumah mak dengan adik-adik yang belum kawen tu. Kitorang yang lain beraya di rumah mertua dulu. Raya ke 2 atau ke 3 baru balik sana. Sian mak… :’( Semua orang pasti sangat2 rindukan abah… Abah, My harap abah baik-baik je di ‘sana’… Semoga abah tenang dan bahagia di alam sana… InsyaAllah My takkan lupa doakan abah… L

Persiapan raya tahun ni, boleh tahan. Mak buyong nak jugak bergaya di hari raya. Last minute masih sempat klik sana klik sini soping raya.. ish. Walaupun hati agak sayu sebab macam-macam jadi skrg ni… Dengan saudara-saudara Islam yang ditindas di Palestin… dengan kejadian pesawat MAS MH17 yang ditembak dan terhempas… MasyaAllah… apa nak jadi dengan dunia sekarang? Betullah, kita dah berada di penghujung dunia… Tunggu masa je… Allah… banyak dosa aku di duniaMu… Ampunkan aku ya Allah… :’(

Lets pray for Gaza... Pray for MH17... moga kita semua di bawah lindungan Allah SWT....








Pengedar Shaklee anda: 

Maizatul Akma ID: 931432
sms/whatsapp: 019 336 4122
Email: mythegreat87@yahoo.com
FB: Vitamins4HealthyLife 
Hubungi saya dan dapatkan suplemen kesihatan anda hari ini! Konsultasi percuma… =)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers