9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Friday, November 30, 2012

Entri Terakhir Sebelum Bergelar Ibu... Doakan Saya!


Entry Autopublish

Takut tak sempat nak hapdet sebelum masuk ke Labor Room. Entri ini di autopublishkan pada hari ini, 30 November iaitu  merupakan expected delivery date anak dalam kandungan yang dah 9 bulan My kandungkan… J Seakan tak percaya, macam baru semalam kawen.. macam baru semalam disahkan pregnant… hakikatnya dah lebih 9 bulan anak ini hidup dalam rahim My… terima kasih Allah…. *tears

Dalam tempoh beberapa hari ni, My mungkin akan melahirkan bila-bila masa je. Atau mungkin tidak, makanya My terpaksa serah diri di hospital. Sudah sedia maklum, My ada GDM so kalau 30hb tak jugak bersalin kenalah serah diri… Apa akan jadi bila serah diri? Wallahua’lam… My sendiri tak tahu n tak boleh nak bayangkan… Redha je lah.. nak tak nak… Anak ni tetap kena keluar kan? So tawakkal je lah moga-moga Allah permudahkan My bersalin…. Amin….

Jadi, dikesempatan ni… My nak mintak maaf pada semua readers atas kesilapan, kesalahan yang pernah My lakukan (kalau ada)… tak kira ianya disengajakan ataupun tidak… kira 0-0 lah ye! J

Fuhhh.. sesungguhnya memang My sangat berdebar-debar di minggu akhir kehamilan ni.. Masakan tidak, first timer… Macam-macam pengalaman dah My baca dan dengar.. namun, tahap ketahanan setiap ibu yang melahirkan adalah berbeza… Biarlah My laluinya sendiri… baik atau tidak… Yang penting, anak My selamat dilahirkan n My sangat tak sabar nak tatap wajah dia… cium dia… peluk dia… susukan dia... J

Ini mungkin entri terakhir My sebelum bergelar seorang ibu… Lepas ni, InsyaAllah kalau ada kelapangan waktu berpantang akan My hapdet cerita postnatal My pulak hokay… J If not, mungkin early February baru My akan kembali iaitu selepas berpantang hehe… (tapi kalau diikutkan pada ketegaran My mungkin tidak selambat itu kot lagipun internet sentiasa available dan hanya dihujung jari…:D). Will see…. J

Oklah, setakat ni dulu. Korang doa-doakanlah My dipermudahkan bersalin ye… until we meet again… J daaa…


Monday, November 26, 2012

Mommy To Be at 39 weeks++


Haluuuuu…. Mommy to be still in da house yaw…. Yeah right… Baby masih belum nak keluar dan My masih gagah bekerja! I am now 39weeks and 3days already.. Fuhhhh…. Sesungguhnya penantian itu suatu penyeksaan… Agaknya baby dah selesa sangat duk dalam poyot ni sampai tanak keluar kan.. maklumlah rumah first hand hehe…


Anyway, company launch event has been accomplished on last Friday… Alhamdulillah everything goes smoothly cuma ada sedikit glitches yang tak dapat dielakkan but it was a successful event. Thanks to my lady boss and clique jugak sebab without them for sure My lah yang akan terkial-kial on that day dengan perot yang sudah maju ke depan ni huhu. n nasib baik My tak rasa nak bersalin on that day, maybe baby ni ikut kata lady boss jangan keluar on the event day heheh. Sudahnya dah 2 days after event pun dia still tanak keluar…. Haih sabo je lah… -..-



Yet, yesterday was our last weekend life as wife and husband.. Next weekend InsyaAllah will be with our newborn!!! Yeay. We will be a mommy and daddy!! Coming to hidup bertiga pulak… Due date My adalah hari Jumaat ni, 30hb nov. Kalau sampai on the date takde tanda-tanda baby nak keluar nampak gayanya terpaksalah My serah diri kat hospital… Alahai… harap-haraplah baby keluar secara semula jadi… takmolah kena pakse baru baby boleh keluar kan… L My harap kelahiran bakal anak kami nanti akan dipermudahkan… Amin…. yu ols doakanlah My selamat dan dipermudahkan bersalin ye… berdebar-debar ni! Ada tips tak yu ols? Meh kongsi hehe…

Hari ni datang ofis semua orang duk pelik n cakap… ‘eh ada lagi?’… adeh…dah baby tanak keluar lagi kannnn memang ado je lah muka My ni kat ofis hehe. Nak amik cuti awal pun rasa macam malas je sebab kalau cuti pun boring gak duk rumah… so better gi ofis… clear up mana-mana keje yang masih pending, etc…

Mommies to be out there macam mana? Ada tak yang due sama dengan My tapi dah deliver dulu? Kawan-kawan My yang due date selepas My boleh dikatakan semua dah selamat deliver tau! Stress je bila dapat tau… Yela, orang dah selamat yang kita ni? uwwwaaaaa…..

Mommy just can’t wait to see you darling!!!

Tuesday, November 20, 2012

Bila nak keluar ni sayang.....


Salam…

Hai readers… sorrylah, makin malas hapdet belog… :D Ops sila diberitahu bahawa My masih belum melahirkan ye.. baby masih aktif menendang-nendang di dalam perut mommynya ni… haish…. Counting days!!

My dah 38 weeks++ today… n masih tiada sebarang tanda-tanda menunjukkan yang baby nak keluar… Perasaan? Entahlah… macam-macam perasaan ada.. perasaan paling kuat adalah… ‘risau’… Tertanya-tanya bilalah baby ni nak kuar… betul-betul nak tunggu 40 minggu ke? Kalau 40 minggu tu dia tak nak keluar jugak? L My tak boleh lebih dari due date… biasalah GDM… in case dalam 40 weeks nanti baby tak mau keluar nampak gaya kenalah My serah diri kat hospital. Kalau takde tanda apa akan doktor buat ek? Induce? Hurm… Harapnya boleh bersalin normal… Amin….

Bila dah cukup bulan ni, tapi masih lum ada tanda nak keluar rasa macam… urghhh… entahlah. Pagi ni je My rasa stress. Stress sebab dapat tau beberapa kawan terdekat dah nak bersalin n dah bersalin sedangkan due date diorang selepas My… I feel like…. ‘asal diorang bersalin dulu dari aku ni…’… L Mulalah rasa risau… baby okay ke… My ni okay ke? Sebab banyak berfikir punya pasal My menangis masa drive ke Klinik gi check up pagi tadi… Tatao kenapa hati ni rasa sebak sangat-sangat. Sampai bengkak-bengkak mata lah nangis haih… Sabar My… sabar… ada seminggu lebih lagi… Sabar itu separuh daripada Iman….. Fuhhh.. okay. Chill… !

Anyway tadi check up okay je kot. HB pun makin tinggi daripada sebelumnya… cumanya, latest BSP tak review lagi gara-gara My lupa yang check up harini. Sepatutnya My check BSP semalam! Tup tup malam tadi tengok buku lorhhhhhh check up harini My ingatkan esok (Rabu)! Sudahnya tadi gtau kat nurse My lupa nak cek semalam. So My cek BSP harinilah… then esok doc suruh datang klinik dia nak review result BSP. Hopefully okay lah… kalau tak control dia nak refer My ke hospital plak… erkkk~

Enchek hasben pun dah tak sabar nak tunggu anak dia keluar. Hari-hari dia cakap-cakap dengan baby… n baby pun masih aktif bergerak especially waktu malam… Ya Allah… tak sabar nya nak tunggu dia lahir… L

Korang doakanlah My dipermudahkan bersalin nanti ye. Kalau boleh biarlah turun tanda… taknaklah kena paksa bersalin baru bersalin kan isk isk… Hurm, mungkin baby mommy ni nak tunggu keje ofis mommy settle kot… Jumaat ni ada event kat office.. so I’m one of the committee… so, bersangka baik je lah… baby nak mommy jadi pekerja yang komited… Dah sarat-sarat pun dia nak mommy dia perform kerja betul-betul… kan baby kan? J

Ya Allah kau permudahkanlah segala urusanku… permudahkanlah kandunganku sehingga selamat melahirkan… Amin…..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers