9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Thursday, August 12, 2010

::1 Ramadhan::

ah huhhhh! dah puase laaaaaaa....hihi.. pagi tadi belum sempat jam aku berbunyi kak nor dah ketuk pintu kejut sahur aiyakk terganggu mimpi indahku. apepun tenkiu ye kak nor. wah... diorang sahur lauk shedap woooo.. tapi aku sanggup menahan nafsu dan sekadar makan oat sahaja tanak mkn nasik puna psal hehe. (tp berazam esok nk makan nasik plak lah). mkn oat pun kenyang gak beb... jam di tangan menunjukkan ianya masih muda itu bermakna aku boleh la sambung tidur kan kan...ngee~ apelagi......dapat bantal terus ZZzzzzZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

terjaga dari tidur.... tak dengar pun bunyi jam? segera mencapai telefon.... WHAT????????? 7.12am????!!!

OH MY GUCCI!!!!!!

aku pun tanpa berlengah lagi bangun dari pembaringan.. switch off lampu.. capai tuala... keceborrrrrrrrrrrr mandi!!!! subuh pun belum!!! ya Allah.....! semua aktiviti aku buat dalam kadar 120km/jam... tapi solat tu tidakla... kang tajuid entah kemana.. rukun solat entah ke mana... cuma.. aku tertinggal doa Qunut...haih~ entah apa yang aku fikir agaknya.. apa lagi.. sujud shahwi la...

moral: jangan tidur lepas sahur!! My..My... kan dah dapat balasan...baru 1st Ramadhan... aiyak~

tidak cukup dengan itu.. aku terima lagi cobaan2 hati apabila train seterusnya untuk ke tempat keje dibatalkan.. xpasal2 kena tunggu next train. omg.. orang dah semakin ramai berbaris... confirm macam sardin kang nih. kan betul... adoiii xbernafas aku...! hamikk ko sebijikkkk..membuta lagi lepas sahur.. dush! dush!

sudahnya.... sampai office pun dah lewat. tp nasib baik big boss xmasuk lagi.. (kalau dah masuk pun ape ade hal kan heheh). tercungap2 aku sampai office... haih~ nasib badannnnnn... *jangan buat lagi wahai my!!

baru 1st Ramadhan.. badan dah lemau semacam.. asal leka sikit confirm mengantuk.. kepala pun tersenggup2 dpn pc...adoiyaii... sudahnya, ke surau buat Dhuha.. Alhamdulillah segar sikit... bukak laptop on ayat2 Quran bagi bukak sikit mata... tenang sikit hati... tenang hati.. tp mata kuyu jugak ape kes? my my......

4.30pm!!!! balik!!!! heheh. sepanjang bulan puasa ni kitorg memang dapat kelepasan keluar 4.30pm. tapi tak ada break la. kiranya kul 1.00pm time lunch tuh kitorang bekerja juga. huuu xkisahla janji keluar awal..;P Kak Sue and Kak Nuwul pun balik awal hari ini.. ape lagi? kami singgah la bazaar Sooka tuh. nampak macam gah jek... sesudah sampai... alaaaa...ini je ke??? aku cume beli tepung pelita+ikan bakar. (nasib baik sempat kejar train huhu)

Sesampai di rumah.. budget lepas solat Asar nak gi bazAar.. konon nak cari bihun goreng ke kuey teaw goreng ke.. tak mahu la makan nasikkkk iskkk.. tapi... aku mendapati bahawa..... alamak!!!!! it's 5.30pm already!!! tapi... aku dah boleh berbuka!!!... omg...! sgt frust!... betol2 balasan nih..isk... maafkan aku Tuhan..;( pasrah..redha... aku pun memanfaatkan kelebihan yang Allah beri tu dengan mengambil minuman yakult dalam ice box ngeh3.... (order kat kak hada belikan kuey teaw goreng huuuu)

Apapun.. kepada yang berpuasa selamat berbuka!!.. beli juadah ape untuk berbuka? jangan berlebih-lebihan sudeh... yelaaa nafsu puase biaselah. time kat bazaar itu nak ini nak... sudahnye?? xabes makan kn kn. aku tawu lah sebab dah berpengalaman. tapi since last year aku dah berhenti buat kerja-kerja macam tuh hihi. gi bazaar aku ikut keperluan perut je. biasanya aku akan beli makanan satu (kuey teaw ke bihun sup ke, ape2 la) and kalau rajin beli kuih sikit. itu dah cukup untuk buat aku kenyang... ye....jangan pandang makanan2 lain kalau tangan anda dah ada makanan yang dua tersebut ok! hurm... ok lah.... nak makan kuey teaw huuuu...

selamat menjamu selera ya!! sape yang tatao bace doa berbuka tuh sila2 lah:


Maksudnya: "Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang"




**esok nak bekpes ape ye? ngee~


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers