9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Tuesday, April 14, 2015

Befday Hubby ke -30 dan Bekerja Sendiri

7 April baru-baru ni laki aku genap umur 30 tahun. Selamat melangkah ke alam 3-series sayang.. bukan masih berbaki 3-kuota hokay haha.. :P 

Aku? eh aku masih sweet 20's... bagi lah aku jimba2 sat dengan angka '2' ni lagi hahah... 


Befday hubs tak kemana pun. On the day aku cuti jaga anak while hubby pegi kerja. Malam tu je lepas Maghrib kitorang makan2 di Secret Recipi. Biasanya tiap2 tahun macam tu je lah. Takde special gift pun haha sebab aku ni tak reti nak bagi2 hadiah. Aku dah cakap ngan laki aku nak hadiah ape name it je tapi dia tak nak so as usual aku banjer makan je la. heheh

Sekarang ni schedule kitorang everyday agak lari sikit sebab hasben dah benti keje hakiki. Berhenti kerja hakiki means dia dah bekerja sendiri sepenuh masa. Bisnes yang dia handle secara part time since 2006 sebelum ni dah dijalankan sepenuhnya secara sepenuh masa. 

Bisnes apa?

Bisnes kecik2 je. Buat bisnes Aircond dan Electrical Wiring. But major dia adalah Air-Conditioner. Barang kelengkapan bekerja sikit2 dia kumpul since awal2 bukak bisnes dulu n now Alhamdulillah dah complete n ada transport sendiri untuk berulang alik buat kerja. Beli van second hand oklah daripada tak hado kan bertahan sampai bila Wallahua'alam but aku harap by the time dia mintak 'tukar' masa tu duit laki haku dah kepuk2 la haha.

Aku harap laki aku dipermudahkan dengan urusan kerjanya. Sian aku tengok balik kerja penat. Mana tak kalau sebelum ni keje dalam building but now ke hulu ke hilir dia pergi rumah customer. Petang dah rushing nak amik bini nak amik anak2... Dah rezeki dia kat situ... So biar lah dia dengan kepakaran dalam bidangnya... Aku mampu doa je lah.

Aku? Aku tiada kepakaran haha. Memasak pun aku masih fail.. :P Bisnes? InsyaAllah ada minat dan masih aktif berbisnes tapi masih perlu banyak belajar... :)

hii okbai.. :P


 

1 comment:

Rai OurKizuna said...

happy belated birthday to your husband.. rezeki ada di mana mana.. cuma tinggal berusaha dan berdoa.. semoga dipermudahkan segala urusan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers