9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Friday, July 1, 2011

ASAL USUL MENCARUT


footnote: haip!!! jangan mencarut!!

AUTOBOTS!!! BERTUKAR!!! | TRANSFORMERS 3 DARK OF THE MOON

Yeay! Dalam pada kekang dengan waktu yang semakin mencemburui diri akhirnya tercapai jugak hajat nak menonton filem Transformers 3 hehe. Semalam balik je kerja terus terjah Big Cinemas kat Brem Mall, Kepong. Nasib baik tiket ada lagi. Beli tiket pukul 9pm punya. Tengok yang 3D lagi yuuuuu… Lepas beli tiket gi pasar malam, lepak-lepak, Maghrib di surau pehtu tonton Transformers sampai lebam! 2 jam lebey kauuuu…
Dahlah tengok 3D, subtitle dengan orang-orang, robot segala semuanya tibul rasa macam depan mata je rasa nak masuk sekali tolong lawan musuh haha. Jom kita review filem aksi ni!

Director
Michael Bay

Genre:
Action

Starring

Shia LaBeouf as Sam Witwicky

Rosie Huntington-Whiteley as Carly Spencer

Josh Duhamel as Major William Lennox

Tyrese Gibson as Robert Epps

John Malkovich as Bruce
Patrick Dempsey as Dylan
Alan Tudyk as Dutch
Ken Jeong as Ken Jeong
Frances McDormand as Marissa Faireborn
John Turturro as Simmons
Karyn Parsons as Erica Banes
Ramon Rodriguez as Leo Spitz

Voice
Peter Cullen as Optimus Prime

Mark Ryan as Bumble Bee

Leonard Nimoy as Sentinel Prime
Hugo Weaving as Megatron
Tom Kenny as Wheelie
Reno Wilson as Brains
Charles Adler as Starscream
Jess Harnell as Ironhide
Robert Foxworth as Ratchet
Frank Welker as Shockwave/Soundwave
James Remar as Sideswipe
Francesco Quinn as Dino
George Coe as Que (credited as "Que/Wheeljack")
John DiMaggio as Leadfoot
Ron Bottitta as Roadbuster
Keith Szarabajka as Laserbeak
Greg Berg as Igor

Synopsis

Transformers: Dark of The Moon merupakan filem aksi ketiga dalam siri filem Transformers. Filem di bawah arahan Michael Bay ini adalah susulan kepada filem Transformers dan Transformers: Revenge of the Fallen.

Siri kali ini mengisahkan Autobots yang diketuai oleh Optimus Prime sekali lagi kembali untuk menentang musuh utama beliau iaitu Decepticons. Selepas kekalahan Decepticons dalam Transformers 2, Revenge of The Fallen, mereka datang untuk menuntut bela daripada Autobots. Dalam filem kali ini, Autobots dan Decepticons telah terlibat dengan pergelutan di ruang angkasa di mana Decepticons ingin menakluki bumi dan membawa masuk dunia mereka, Cybertron. Sekali lagi khidmat Sam Witwicky diperlukan untuk menyelesaikan pergolakan tersebut. Teman wanitanya, Carly lakonan Rosie Huntington telah diculik lalu beliau memberanikan diri pergi menyelamatkannya di samping ingin menghalang Sentinel Prime yang bersekongkol dengan Decepticons untuk membawa masuk Cybertron. Dia yang menyangka kawan-kawan Autobotnya telah dibunuh oleh Decepticons apabila melihat mereka dibom di ruang udara tidak menyangka sebenarnya mereka masih hidup dan tidak pernah meninggalkan bumi. Lalu, mereka bersatu demi menyelamatkan bumi daripada ditakluki Decepticon durjana!

Author review:

Filem kali ini membawakan lebih banyak aksi berbanding sebelumnya. Namun bukan sahaja menunjukkan aksi-aksi autobots bahkan mempamerkan semangat juang dan setia kawan! Suweet giler tengok Witwicky dengan Bumble Bee… Menangis Witwicky apabila Bee hampir saja dibunuh oleh Decepticon! Selain itu filem ini turut menyaksikan Witwicky yang terlalu kuat menyintai teman wanitanya, Carly dan kali ini dia tidak mahu kehilangan orang yang dicintainya. Transformers 3 memperkenalkan pelakon baru yang juga model yang tidak kurang hebatnya sebagai watak heroin. Walaupun agak kecewa pada awalnya sebab ketiadaan Megan Fox seperti sebelumnya namun watak Carly juga boleh tahan. Bolehlaaa… ala, yang penting nak tengok autobot beraksi je pun hehe. Namun, yang agak tak berapa gemar sket adalah tempoh masa cerita yang terlalu lama.. 2 jam lebih kauuu… -.-’… Tapi best sangat sebab tengok 3D!!!!! Daripada 5 bintang My bagi 4.95! hehe

Nak tahu apa pengakhir filem ini? Pergila pawagam dan tonton sekarang!!! Tonton 3D oke! berbaloi-baloi…;D

Footnote: Pasni filem apa plak ek… hehe 

AMALAN SELEPAS KENCING

Opps! Jangan y’ols anggap My nak membuat lawak atau bercakap lucah plak bila buat tajuk Amalan Selepas Kencing tu ye..0_o… Pasti ada di antara y’ols yang tidak tahu akan salah satu kewajipan kita sebagai umat Islam dalam perkara yang satu ni. So, pastikan y’ols baca sampai habes oke..;)

Seperti yang My sebut dalam entry INI dan INI, My nak sangat kongsi apa yang My belajar semasa mengikuti kursus di Pullman, Putrajaya tempohari seperti yang dikongsikan di entry INI. Kursus itu di kelola oleh syarikat Dato’ Dr. Fadzillah Kamsah dan dia sendiri ada bersama kami sepanjang hari pertama di sana.
Sepanjang sehari tu banyak sangat ilmu yang My dapat daripada Dato’. Seronok berkursus dengan Dato’ lebih-lebih lagi masa dia baca perihal peserta mengikut tarikh lahir, tandatangan, tapak tangan dan macam-macam. Yela, kata pun pakar motivasi, psikologi kan.. mestilah pakar dalam membaca sifat-sifat manusia ni huhu. Tak kering gusi kami dibuatnya.

Semasa berkursus, salah satu perkara yang My belajar dengan Dato’ adalah mengenai Amalan Selepas Kencing yang satu ni. Tak malu untuk My katakan, My sendiri pun tak tahu rupanya ada amalan sebegini…-.-’… Mungkin ada di antara y’ols yang dah tahu kot. Yang tak tahu boleh lah mulakan amalan ini selepas ini k…;)

Ramai di antara kita mungkin merasakan diri cukup sempurna dengan melakukan amal Ibadah, bersedekah dan lain-lain tetapi masih tidak terlepas dari azab api neraka. Kenapa agaknya?

Syaidina Abu Bakar pernah ketika mahu menyembahyangkan jenazah si polan, tetapi tiba-tiba tersentak dengan suatu benda bergerak-gerak dari dalam kain kafan jenazah itu. Lalu disuruh orang membukanya.
Alangkah terkejutnya dia apabila terlihat seekor ular sedang melilit kepala jenazah tersebut. Syaidina Abu Bakar mencabut pedang lalu menghampiri ular tadi untuk dibunuhnya. Tetapi ular itu dapat berkata-kata, Katanya, Apakah salah ku kerana aku telah diutus oleh Allah untuk menjalankan tugas yang diperintahkan. Diselidiki amalan si polan itu semasa hayatnya jelas dia merupakan orang yang mengambil ringan dalam hal menyucikan kemaluannya apabila membuang air kecil.

Untuk kaum lelaki, apabila lepas membuang air kecil, disunatkan berdehem tiga kali untuk memastikan air kencing dapat keluar sepenuhnya. Amalan ini juga disebut sebagai Istibra. Selepas itu urutlah batang zakar dari pangkal ke hujung beberapa kali sehingga tiada lagi air kencing yang berada dalam saluran. Sesudah itu basuhlah dengan air sesucinya. Antara kebaikan melakukan amalan ini adalah mencegah daripada masalah Kanser Prostate dan masalah radang jangkitan pada saluran kencing.

Untuk kaum wanita pula, digalakkan mengurut-ngurut bahagian bawah pusat ke bawah untuk memastikan air kencing keluar sepenuhnya. Apabila membasuh kemaluannya, pastikan dicucikan bahagian dalam dengan menjolok sedikit dengan jari dan dipusing-pusingkan semasa dilalukan air bersih. Bukan dengan hanya menyimbahkan air semata-mata. Jika dengan melalukan air sahaja ia tidak membersihkan bahagian dalam kemaluan wanita yang berbibir-bibir itu.
Menarik bukan? Menarik untuk dikongsikan dengan semua orang. Hehe. So, pada y’ols yang sedia maklum memang selalu melakukan amalan ini baguslah. Tak percaya cuba kamu-kamu terutama yang lelaki yang tak pernah buat amalan sebegini lepas kencing berdehem beberapa kali.. ce tengok keluar lagi tak lebihan air kencing? Jangan rakam video plak ye..-.-’

Amalan selepas kencing ni elok untuk diamalkan bagi mengelakkan daripada jangkitan pada saluran kencing dan dapat menyucikan diri daripada hadas lebih-lebih lagi ketika nak melakukan Ibadah. Sebab tu My kalau sedang bermusafir, solat kat mana-mana My suka tanggalkan yang ‘dalam-dalam’ sebab takut kebarangkalian ada najis yang tertinggal pada pakaian tu. Lepas tu setiap kali ke tandas mesti nak kena ada tisu. Lepas cuci nak kena lap kat ‘bahagian’ yang dah dicuci tu. Kalau ada barang setitik pun najis pada pakaian kita, solat adalah tidak sah. So, pastikan y’ols toskan air kencing tu sehingga benar-benar bersih. Yela, ada orang lepas kencing je pup pap pup pap cuci pastu dah terus keluar toilet kan…-.-’

Bukan apa, kelak kat akhirat kita semua akan disoal… sebab itulah selalu kita dengar… ‘Kebersihan itu sebahagian daripada Iman’… Diri bersih, pakaian bersih… Solat kita pun pasti tenang dan bersih kan…;)

Haip!! Bukan Perhimpunan BERSIH oke! 0_o

footnote: dah tengok Transformer!!!! 3D lagi yu!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers