9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Thursday, August 27, 2015

Pemilik status Wechat dikecam

Bukak FB tengahari ni berduyun-duyun orang share satu screenshot moment wechat pemilik seorang 'wanita'. Mungkin. Kalau tengok gambar sah2 la pompuan (terpaksa ditutup sebab tidak menutup aurat).

Yang menjadi kemarahan netizen adalah moment yang ditulisnya. Melalui status itu semua menganggap si minah ni mungkin pekerja taska.



Haih. Aku baca pun hangin. Mau xhangin dia maki budak tu dengan nama binatang. Hoi kalau jd kat anak aku ni konpem la aku bertukar hijau.

Apa salah budak tu? Atau apa salah mak budak tu? Kalau yg bersalah tu mak budak janganlah kau lepaskan kat budak tu.

Ada 2 benda je aku nak huraikan...

Kita ni jadi mak budak janganlah berkira dengan pengasuh anak. Tak kiralah pengasuh individu ke kat taska ke. Yang penting dia yang bertanggungjawab menjaga anak kita sewaktu kita keluar mencari rezeki.

Jangan berkira maksud aku rajin2lah memberi contohnya bawakan makanan untuk dia.. belikan jajan ke untuk semua anak2 asuhan.. kalau time raya tu bg baju atau duit raya.. bayar bulan2 jangan lambat dan biarlah berlebih. Bukan apa.. kalau kita buat baik dengan dia InsyaAllah dia pun tak sampai hati nak buat benda xbaik kat anak kita. Kalau berkira sangat atau cakap benda yang menyakitkan hati pengasuh inilah antara salah satu perkara yang kita taknak jadi.

Kan kan kan.

Satu lagi.. budak jenis macam ni eloklah jangan amik sebagai pekerja taska. Jenis bekerja main taram je nak keje apa janji ada gaji. Kalau tak suka tak sayang budak eloklah cari keje lain..

Takut2 esok lusa keluar surat khabar muka depan.

*mulalah terfikir anak2 sendiri sobs
posted from Bloggeroid

4 comments:

krung krungx said...

kejam nyaa dia nii

Alysha Syahirah said...

Nak kata si minah ni bodoh tak, sebb pndai pun guna wechat.
Tapi. Tuh lah.. haha. kurang ajar betul dia. Nama pun budak.
makan minum msti bersuap. Minah ni mesti tak cukup ilmu nak kerja ni.
Pk kan gaji je.

Ummul Azkee said...

betul kata awk tu..apa pun pekerjaan org tu bebaik2 lah...lgpun dia yang menjaga anak kita.yg tukang jaga pun kalau tak sabar dgn budak tak payah keje jaga budak..kesian budak2 ni bila kena dera kto...hm...bw dr wwww.housewifearts.blogspot.com

Ummul Azkee said...

betul kata awk tu..apa pun pekerjaan org tu bebaik2 lah...lgpun dia yang menjaga anak kita.yg tukang jaga pun kalau tak sabar dgn budak tak payah keje jaga budak..kesian budak2 ni bila kena dera kto...hm...bw dr wwww.housewifearts.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers