Good Day yu ols!
Haih~ Lama sungguh My skip days tak hapdet belog kan. Seyesly I am not
in the mood of blogging, fesbuking, twittering, surfing bla bla bla….
Memandangkan keadaan diri yang semakin menjadi-jadi membuatkan mood semuanya ke
laut….
My dah tatao apa lagi makanan yang boleh disumbat dalam perut ni… Asal
makan je mesti nak keluar balik. Paling maksima, malam sebelum tidur pun My
akan muntah-muntah teruk sehingga mengeluarkan semua makanan yang My makan
sebelum itu. Dahlah siangnya makan tak berapa nak banyak… bila dah makan…
keluar segala-gala isi yang ada…. Menangis terjelepuk My depan toilet tu sambil
enchek somi urut-urut belakang badan….
Allahuakbar….. L
Segala petua yang My amalkan dah tak boleh diguna pakai lagi… Kalau ke
klinik pun doctor tak dapat buat apa-apa sebab kata dia ini perkara biasa orang
mengandung… Yang mampu diberi hanyalah ubat tahan muntah yang tak berapa nak
tahan tu… air masak pun My tak boleh nak telan. Asal minum je mesti kuar balik.
ahhhh! Seksanya…. Ya Allah… berikanlah aku kekuatan demi anak dalam kandungan
ni… My tak tertanggung lagi… L
Ikutkan hati mahu saja My tidur di katil bilik tanpa buat apa-apa…. Tanpa
makan, tanpa minum, tanpa mandi, tanpa buat apa-apa pun…. My tak larat
sangat-sangat… Setiap kali bangun pagi My gagahkan diri bersiap ke kerja… Nak
tak nak… My kena kuat!
Macam mana ni korang? Apa lagi My nak buat ni? Tak sabar sangat nak
tunggu abes trimester pertama. My harap loya, muntah ni hilang… hope so!!!! L
Ahhh… see see perut My munyik-munyik… pagi ni hanya jamah kuih… itupun
nak terkeluar balik… Tunggu masa je ni… haih~ ni lunch nak makan apa ni? Tak
nak makan… tapi My sangat lapar…. L



4 comments:
sbr jela kn awk...pengorbanan utk jd seorang ibu..:)
sy xde petua ape2 nk bg sbb x pnh muntah waktu peknen..
sian nye kat my..
xper la...ni ler name die pengorbanan agaknyer..
owg harap my truskan bersabar ye..
n smuge sme pun ok2 je..take care dear
take care sis
jue masa 1st trimester hanya muntah dimlm ari...itu pun alah pada sesuatu mknan sahaja...cth mcm cheesee...eheheh now ju dah 22 weeks 2nd trimester dah xd simptom muntah...happpyy sgt2....moga anda terus kuat semangatye :)
Post a Comment