9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Thursday, February 24, 2011

SEGMEN : Tuan Direktor ! Pilih kasih eh !!

Untuk bacaan umum. Sesuai dibaca oleh semua lapisan masyarakat
Watak dan lakonan hanyalah rekaan semata-mata tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang telah meninggal dunia
(gambar : Illustrasi semata-semata. Kredit to Mr. Google Image)


"Kuch Kuch Hotak Hang"

“Lepaskan saya!” jerit Mastura meminta ikatan ditangannya dibuka. Penglihatannya kelam kerana matanya turut di tutup dengan kain.
“hahahahahahahahahaha” terlerai gelak tawa oleh suara-suara yang tidak dikenali oleh Mastura yang telah menculiknya. Mereka seramai 5 orang telah menarik Mastura ke dalam sebuah van ketika dia pulang daripada kolej seusai kuliah. Selepas itu, dia tidak ingat apa-apa setelah sedar daripada pengsan akibat disuntik.

“Aku dengar kau ni anak dato kaya tu ye?” tanya Ujang kepada Mastura yang merupakan kepala kepada kumpulan terbabit.
Mastura hanya diam memprotes kekerasan mereka kerana menculiknya.
“hey! Bila orang tanya tu jawablah!! Yang berikat mata kau je!” kata Usop .
“ahhh!! Jangan sentuh aku! Lepaskan aku!hak tuihhh!!!” balas Mastura sambil meludah kepada penculik yang berada di hadapannya.
“Main kasar ye…” balas Usop. “Berani kau ya... boss! tunggu apa lagi boss.. kita buat 'lauk' je minah ni” sambung Pezol
“rilex-rilex…dia masih berhutang dengan kita” kata Ujang  "penjahat 4, dail nombor ayahnya sekarang” sambungnya lagi.

“baik boss!” penjahat 4 tanpa melengah-lengah masa segera mendail nombor menggunakan telefon bimbit Mastura

“hello Mastura ke??? Mastura kat mana ni? Puas papa call kenapa tak jawab?” suara dato Faizal kedengaran

“hey hey… anak kau dalam genggaman kami sekarang!” kata Ady

“Apa??????” jeng jeng jeng…. “siapa ni? Apa maksud kau anakku di dalam genggaman kau???” balas dato’ Faizal

“eh banyak tanya plak orang tua ni. Anak kau kami culik. Gheti????” Kata Ady lagi

“lambatlah kau bak sini biar aku yang cakap” kata Salem
“hey orang tua sila sediakan wang tebusan 500,000… kalau tidak anak kau kami zasss!” kata Salem


"Aku tak percaya!" jawab Dato Faizal "oooo... tak percaya yee... kau dengar ni" kata Salem


"Papa!!! Papa!!! tolong Mastura papa!!!!" Jerit Mastura apabila telefon didekatkan ke telinganya.

Dato Faizal yang terkejut dengan panggilan terbabit mencengkam dadanya yang kesakitan. Terkejut barangkali. Isterinya, datin Amira yang berada di sisinya terkejut dengan situasi berkenaan “abang! Abang! Kenapa bang?! Siapa yang call?” Lantas Datin Amira mengambil alih menjawab panggilan tersebut. “hello? Anak mama ke tu? Helo?”

“ye ni anak mama… ops silap! Hey orang tua! Anak kau ada pada kami! Sediakan wang 500,000 kalau mahu dia selamat! Tunggu panggilan kami 5 jam dari sekarang untuk diberitahu lokasi dan masa untuk membuat pertukaran wang dan anak kamu! Ingat! Jangan hubungi polis! Kalau tidak anak kau….!” bentak Salem

Tettt tettt tettt… panggilan dimatikan. Datin Amira terkedu.

Datin Amira berfikir dengan siapa harus dia meminta tolong sambil mengurut-urut dada suaminya…

********************************************************

“Vrrroooommmm…..Vrooommmmm”….. kedengaran seperti sebuah kereta berkuasa tinggi sedang menghampiri.

Mereka kaget dan berpandangan sesame sendiri. “Pezol! Pergi tengok siapa tu” arah Ujang

Belum sempat Pezol menjengah tidak semena-mena datang sebuah kereta proton saga lama yang mungkin telah diconvert ke arah mereka! Mereka bertempiaran lari. Dilihatnya seorang lelaki berbadan sasa sedang turun dari kereta.

Ya! Itulah HERO cerita, Azym!

“tak guna…!!”dengan muka bengis Ujang mengarah konco-konconya untuk membelasah Azym.
“Dush! Dush!! Dush!!” satu pun tidak mengena Azym

“Dush..pang pung pang pung!!” tumbukan demi tumbukan mengenai satu persatu daripada mereka

Ujang segera menarik tangan Mastura untuk membawanya lari. Namun dengan kuasa pengarah, Azym melompat ke arahnya dan membelasahnya sehingga separuh mati.

“nenong nenong nenong” siren pula kedengaran

Polis pun datang dan menahan 5 suspek utama Negara yang memang dicari atas kes penculikan dan rompakan. Sebelum berlalu pergi, ketua polis, dato' Ashaari sempat mengucapkan tahniah kepada Azym kerana telah berbakti kepada Negara.

Kelihatan sama adalah kedua ibu bapa Mastura. “Papa!!! Mama!!!” tiga beranak terbabit berpelukan. Mereka sangat gembira kerana anak kesayangan mereka selamat.

“Nasib baik mama terfikir untuk menghubungi Azym untuk membantu kamu” kata datin Amira

heroin tersenyum dan saling berpandangan dengan Azym

lantas Azym menarik tangan Mastura dan berkata “will u marry me?”

Mastura tersipu-sipu malu pantas menjawab….”errr….errr….”
Tiba-tiba ada lagu kedengaran dan tidak semena-mena mereka telah bertukar pakaian dan berada di atas pergunungan yang indah.
 Ya… mereka sedang menyanyikan lagu ‘seiring dan sejalan’ sambil menari dan menikmati suasana pemandangan yang indah. Ala-ala kuch kuch hota hai gitu…siap ada penari-penari latar lagi.
Tidak cukup dengan itu mereka turut berguling-guling di atas tanah. Guling punya guling sampailah berlari-lari di tepian pantai. Azym memercikkan air laut ke arah Mastura…mula-mula sikit, lama kelamaan Mastura terasa kebasahan dan……

Massssturaaaaa!!!!” bentak mira kepada anaknya.

“eh datin Amira …mama.. eh.. kuch-kuch hota hai… err…. ***..” jawab Mastura terkebil-kebil

“datin? mama? Eh masa bila plak panggil mak ni mama??buang tebiat? Inilah dia anak dara! Tido sampai ke tengah hari!! Berangan jadi anak dato’ ke Mastura oiii…memanglah bapak hang tu datuk.. tapi datuk kepada 3 orang anak-anak sedara hanggg…sedarlah sikit hang tu anak penoreh getah je Mastura oiiii…”

“errrrr…errr…”

“kuch-kuch apa hang habaq tadi?? Kuch kuch hota hai? Kuch-kuch hotak hang lah Heroin oiiiii!!! Bangun!! Haih~ ada anak dara sorang ni pun tak bleh diharap!”

“errr… yelaaa….” Jawab Mastura hampa kerana ianya sekadar mimpi semata-mata

Inilah akibatnya kalau giler sangat tengok filim hindusetan!!!

Hero : Azym
Heroin : Mastura
Ayah : Faizal
Ibu : Amira
Penjahat 1 : Ujang
Penjahat 2 : Usop
Penjahat 3 : Pezol
Penjahat 4 : Ady
Penjahat 5 : Salem
Watak tambahan : 3 orang polis

notakakiku: heee~ y'ol ingat my buang tebiat ye tiba-tiba wat cerpen pendek? hehe nak tahu kenapa klik sini

16 comments:

Sunah Mohammad said...

hahaha! siap de gambor lagik~ :p

MEH BACA CITE SAYA LAK~

mynameismy said...

hehehehe! okay i'll do!!!

Lulu caldina said...

ujang memang sesuai watak penjahat..ngee

mynameismy said...

@Lulu

Hahahah.. dats why lah...;P

Syarifah Nornazrah Al Yahya said...

hadoiii~ citer dah best syg....tp bakpe la daun mapel tu mengganggu. nk tekan button komen pun seksa -.-
delete jer la mende tu...pyh bebeno, nak conteng2 kat shoutbox pun susah -.-

p.s : sorry ea...nak komen baik2, tp dek kerna mapel tu...dok refresh byk kli br dpt tekan button komen -.-

qemaishak said...

Best..best..pandai kamu mengarang..

mynameismy said...

@syarifah:
it's oke... dah buang pun...;)

Qema:
Thanks!

Mamaleesya said...

Jom tengok cite ni pulak k

http://diarialeesya.blogspot.com/2011/02/tuan-direktor-pilih-kasih-eh.html

Mamaleesya said...

Jom tengok cite ni pulak k

http://diarialeesya.blogspot.com/2011/02/tuan-direktor-pilih-kasih-eh.html

mas.saari said...

hehehe...lawak!
jom baca cite saya jugak

http://ieanchip.blogspot.com/2011/02/tuan-direktor-pilih-kasih-eh.html

syairahmohdanuar said...

haha.kelakar sgt.

ujang hebat.lol ;D

mynameismy said...

@syairahmohdanuar

hehe.. dr pg smlm cuba mengarang da lewat ptg br dpt idea..;)

thanks for reading..;)

Blooger Maniac said...

Nice Stories...keep it up :)

From
Blogger Mania
www.hafeez.my
www.mybajuonline.com

mynameismy said...

@Blooger Maniac

tenkiu!!;)

iqbalhakimi said...

waaah,,siap gambor tu..hehe..

btw..cerita menarik =)

mynameismy said...

@iqbalhakimi

heee~ br ade feel kalau ade gambar..;P

thanks for reading ya..;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers