Salam everybody!
Hehe seperti yang dijanjikan I nak update mengenai list of supplements. (walla cepat giler update haha) So with this, bolehlah jadi reference kat we ols supplement mana yang kita nak ambil. Yela, sebelum ni I asyikla tertanya-tanya supplement tu apa? Untuk apa? Apa jenis/brand supplement yang I boleh ambil? Disebabkan tak ramai (kalau ada pun dia tak bagi banyak choice) yang nak menjawab persoalan I ni so I ambil inisiatif untuk cari sendiri.
Supplement ni ada macam-macam jenis. Sebagai contoh satu jenis brand supplement, ada macam-macam jenis supplement yang terdapat dibawahnya. Untuk diet nya la, untuk rambutnya la.. untuk itu untuk ini.. I nak huraikan lebih-lebih pun I bukannya pharmacist so apa yang boleh bagi adalah jenis-jenis atau brand supplement yang u ols boleh cari nanti. Selebihnya boleh la u ols tanya kat pharmacist di farmasi-farmasi berhampiran oke..heee~
Di antara supplement yang I jumpa adalah seperti berikut:
Blackmores
Produk Blackmores dikembangkan oleh pakar menggunakan gabungan bukti saintifik dan beratus-ratus tahun pengetahuan tradisi. Produk ini diperbuat untuk tujuan keperluan permintaan, berdasarkan prinsip-prinsip amalan perkilangan yang baik dan bersumberkan bahan-bahan dari seluruh dunia. Keselamatan, kualiti dan keberkesanan produk ini turut memenuhi standard piawaian syarikat dan kerajaan.Haa.. bagi u ols yang rasa-rasanya duit berkepuk-kepuk setakat kuar ratus-ratusan tu celah gigi je bolehlah mencuba supplement jenis ni. I pernah jumpa kat farmasi. Tapi banyak sangat botol blackmores ni sampai pening kepala I sebab dia ada macam-macam jenis. Nak Tanya kat pharmacist segan so I tengok je la..ngee~ Haaa tapi sekarang dah ada pengetahuan sikit dengan bantuan incik google so boleh lah pergi farmasi belek-belek produk tu huhu. Tapi, tengok kat harga.. macam tak mampu je. (bukanlah kedekut atau takde duit tapi nak spend only for supplement dengan harga yang tinggi macam tak berbaloi pulak).
Untuk makluman lebih lanjut mengenai produk-produk Blackmores boleh la klik di sini..^_^
Kordel’s
Brand Kordel’s adalah penghargaan bagi Dr Lelord Kordel, seorang Researcher and Practitioner Amerika yang terkenal menemukan Nutritional Kordel’s pada tahun 1949. Beliau memperoleh pencapaian mengenai kesihatan melalui Produk kordel’s dirumuskan dan berterusan ditinjau untuk memenuhi keperluan gaya hidup sihat masa kini. Produk-produknya terdiri daripada pelbagai vitamin dan minerals yang tinggi, suplemen makanan, dan formula herba yang dihasilkan sesuai dengan standard Good Manufacturing Practice (GMP) dan kawalan kualiti yang ketat.
Haa.. yang ni pun I pernah nampak kat farmasi. Pernah nampak je la tak pernah review pun produk ni. Nak bertanya pharmacist lagi la tak kan haha. Tapi harga kordel’s ni pun boleh tahan. Yela dah kata founder dia pun dari Amerika kan .. kalau dah import ke Malaysia tu takkan nak bagi seposen dua..;P So, kalau u ols berminat bolehlah dapatkan di farmasi-farmasi berhampiran..hehe
Maklumat lanjut mengenai produk-produk Kordel’s sila klik di sini..^_^..
21 1st Century
Produk 21st Century menawarkan rangkaian lengkap vitamin, herba, kosmetik semualajadi dan herba untuk membantu we ols menjalani gaya hidup yang sihat.
Okay! This product I macam suka sikit. Eh ni untuk wanita je oke dah nama pun ada ‘women’ di situ
Appeton

Haa.. Appeton!! Appeton ni di suggest
Malas nak review dan translatekan penerangan mengenai appeton so u guys view je kat sini oke.. hehe… Kalau nak lebih lagi pergi je terus ke farmasi berhampiran dan bertanya pada pharmacist. At least pharmacist tu ada jugak keje yang nak dibuatnya dari duk tercongok je tade kerja..;P
Perhaps ada banyak lagi supplement yang we ols boleh ambil but for this moment ni je lah antara supplement yang I tahu. Mungkin yang lain tu brand nye lebih mahal.. nak menyebutnya pun tak reti so takde kejelah mak nak mencari pobonda aih… So, u guys kalau ada list-list supplement yang bagus untuk dikongsikan sila-silalah ye..^_^
Selamat sihat semuanya..! huhu



2 comments:
alamak! tak sanggup nak kua duit ratus2 untuk supplement je.. huhu... gila kedekut kan untuk kesihatan sendiri.. huhuhu.....
amni:hehe... tanak kuar beratus2 tuk supplement yg beratus2 carilah supplement yg low cost sket. kuar berpuluh2 je..hihi
Post a Comment