Dah beberapa hari gusi bengkak. Bese kalau sakit macam ni sekejap je dia surut tapi kali ni sakitnya berbeza tak boleh belah and ambil masa yang lama untuk hilang! Macam nak tumbuh gigi bongsu je gamaknye. Sakit kat hujung gigi bahagian kanan. Rasa-rasa pakai lidah konpem ada bengkak di situ! Arghhh memang masanya untuk berjumpa doctor kah? Ye la kot, last jumpa doc setahun lepas yang sudah. Adeh…
Bila sakit gigi, nak makan pun susah. Makan guna geraham kiri jek. Ahhh seksanyaaaa! Bila makanan sedap, paksa jugak makan tapi macam tak puas sebab tak dapat guna geraham kedua-duanya!
Bila sakit gigi, kerja pada hari Isnin yang mulanya bersemangat dah jadi hambar! Badan jadi lesu macam nak demam! Kepala dah berputar-putar….ahhhh!!!!!
Bila sakit gigi nak berblogging pun tade mood. Idea pun tak nak datang! Sudahnya Cuma baca blog bloggers ngetop, itupun ada tak ade je tinggal komen. Huhhhhh….!!!
![]() |
| credit to nfam90 |
Nak pegi klinik ke tak?? Minggu ni quite busy no have time….T__T
Anyone ada tips untuk kurangkan atau hilangkan terus sakit yang berlarutan ni?? plissss!!!T_T




5 comments:
penyelesaian terbaik ialah berjumpa doktor.. tu pertumbuhan gigi bongsu.. memang sakit yang amat sangat.
aku pun pernah kena.. memang x tido malam la.hehe.. nanti jumpa doktor, dia akan bagi ubat..untuk tahan sakit.. x yah makan panadol. takkan berkesan punye.. hehe
@Putri Malu
ye la agaknya.. dlu doc pnh ckp My punye gigi bongsu ni pttnye da tumbuh tp mungkin die malu2 nk kuar sudahnye skrg die dtg plak sakit!!! adoii nk ke klinik bile la gamaknye..T_T
stuju ngan puteri malu..
dulu aku camni gak.. tp aku biar je..
sakit dan nmpk buruk gile.. arghhhh
@hamzah ian
hehe.. baiklah!
tenks y'ols!
g klinik !
Post a Comment