9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Monday, March 14, 2011

SEGMEN :BEN ASHAARI SOAL CINTA

Disebabkan kebizian kerana bercuti di kampung halaman, My dah terlepas segmen Bro Ben di kala hujung minggu. So harini tak nak terlepas lagi! Lagi-lagi segmen macam ni hehe. Waktu bekerja dah tamat!! Jom Layan Segmen!!
Nak join sila kelik SINI oke!^_^

Okay, My blogger PEREMPUAN maka inilah soalannya ..
    1. LELAKI pilihan anda ?
Beriman, bertanggungjawab, penyayang, romantik.
hensem? Erm.. tak semestinya.. tapi kalau dapat satu package yang menarik! I like!;P
    1. Perlukah lelaki SEKSI ? Definasi SEKSI seorang lelaki bagi anda ?
Tidak! Seorang lelaki yang seksi adalah lelaki yang suka pakai baju ketat nampak susuk badan yang tak berapa nak tough! dan mungkin juga lelaki yang suka bergambar kuar dari pool tanpa seurat benang kecuali spentot dan mungkin juga lelaki-lelaki yang seksi itu gay!
    1. LELAKI pastinya sanggup berkorban demi cinta .. Apakah anda rasa LELAKI hanya berkorban sebelum memiliki cinta anda ? Apa jadi selepas dah miliki cinta anda ?
Erm… tidak semestinya. Seseorang lelaki yang sanggup berkorban demi cinta adalah lelaki yang mempunyai impian untuk memperisterikan seseorang perempuan tersebut. Setelah memiliki cinta perempuan tersebut.. dia masih sanggup berkorban cuma sesetengah perempuan tidak dapat melihat dengan mata kasar bentuk pengorbanan tersebut kerana sikap ego yang ada pada perempuan akan menganggap lelaki itu sudah tidak menyayanginya dan tidak sanggup berkorban apa-apa lagi untuknya walhal, lelaki tersebut sangat-sangat menyayanginya sepenuh hati. Kalau tidak, takkan dia sanggup korbankan seluruh masa dalam hidupnya dengan perempuan tersebut.
Namun, ada juga lelaki yang sanggup berkorban hanya ketika sebelum memiliki cinta. Namun, setelah mendapat cinta perempuan tersebut, dia buat endah tidak endah je dengan perempuan tersebut. Kalau lelaki itu betul-betul menyayanginya mungkin masih mahu bersama, Cuma kurang rasa mahu berkorban sesuatu untuk si kekasih. Kalau lelaki itu tidak betul-betul menyayanginya.. mungkin lelaki itu akan terus meninggalkan sang kekasih begitu saja jika si perempuan memintanya berkorban sesuatu. Ish tak patut tak patut..
    1. Pastinya anda tidak sanggup BERMADU bukan ? Kenapa ?
Tak sanggup!!!! Sebab sebagai seorang perempuan yang suka disayangi dan diberi perhatian.. tak mungkin sanggup berkongsi kasih dengan perempuan lain!! Walaupun memberi keizinan kepada suami berkahwin lain itu merupakan suatu kebaikan, namun kalau hati tidak ikhlas ianya hanya akan mendatangkan keburukan dan kesakitan!
    1. Jika anda mengetahui pasangan anda punya teman wanita lain , apakah yang akan anda lakukan ?
Selidik dulu betul-betul, tanya dia, cari bukti kukuh. Kalau sangkaan itu salah segera minta maaf dan lupakan apa yang dah berlaku. Kalau betul perkara itu terjadi, bagi dia peluang memilih. Kalau dia mahukan si dia ataupun tidak tahu memilih yang mana satu, segera angkat kaki. Maki hamun dia, menangis semahu-mahunya sampai puas! Lepas tu bangun balik dan mulakan hidup baru dan lupakan dia! Sentiasa tanam dalam hati, tak bersama dia bermakna dia bukan yang terbaik untuk kita!! Yes!!!
    1. LELAKI atau PEREMPUANkah mudah berlaku curang ?
Sama rata je! Tak semua lelaki baik tak semua perempuan baik! Tak semua lelaki jahat tak semua perempuan jahat!
    1. SETIA... pada pendapat anda , siapakah yang lebih setia pada cinta ? Apakah buktinya ??
Erm.. perempuan! Sebagai contoh, pasangan yang bercinta.. si Perempuan kalau ke tempat baru persekitaran baru.. jumpa orang baru dia tidak akan cepat melatah, culture shock dan jatuh cinta pada teman baru! Tapi lelaki? Pantang jumpa perempuan! Mula-mula kawan.. lama-lama?? Kalau pasangan yang dah berkahwin, isteri baik,setia.. lelaki pasang perempuan simpanan! Itu kalau isteri masih hidup, kalau isteri dah mati? Kubur masih merah dah ada gelpren baru! Hampeh
    1.  Apakah anda seorang yang mudah cemburu ?
YA…. Tapi cemburu itu bertempat. Kalau sekadar cemburu kerana benda remeh-temeh cuma merajuk-rajuk manja gituw…;P Lepas tu dah ok balik… yang penting kita percaya pada pasangan!!

Eh.. dah habis? Ek eleh.. kacang goreng jek…;P

14 comments:

Ujang9897 said...

cinta....=)

mynameismy said...

^_^

apisv2 said...

salam,
mengunjungi rakan2 segmen ben ashaari soal cinta;)

soal apisv2

mynameismy said...

@apisv2

thanks apis!:)

mizzkechique said...

like ur post!!! =)

mynameismy said...

@mizzkechique

tenks!;)

NiSha said...

singgah lagi..

fyna said...

salam singgah dari belog abg ben...





jom singgah n follow belog saya..
http://inibelogfyna.blogspot.com/

mynameismy said...

@fyna

tenks!!;)

pRiNCe said...

entry yg sgt bagus...
...:)

sy ni newbiee lagi...
datang dari blog bro ben..
jom bce info mnarik tentang petua orang2 tua untuk jga kecntikan tubuh badan...laki n pmpn..:)x

solo molo said...

macam-macam jawapan ada...
ser0nok baca...



salam ziarah dari segmen s0al hati En Ben...

mynameismy said...

@prince

tenks prince!! akan ke sana nnti!;)

mynameismy said...

@solo molo

tenkiu so much!!
jmput dtg lagi!;)

aida4eva said...

cinta itu subjektif kan :)

http://aida4eva.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers