9

Kawan-Kawan Saya! ^_^

Saturday, June 11, 2011

KEPUTUSAN PENUH PERLAWANAN AKHIR PIALA FA 2011 KELANTAN MELAWAN TERENGGANU

Pertemuan pertama perlawanan akhir di antara Kelantan dan Terengganu. Perlawanan pertama yang My tonton sepanjang musim piala FA.. haha.. dah akhir baru tengok..;D Sebelum ni Selangor eh yang menang? eh yeke... -.-' sorrylah My tak minat bola tak reti main bola so tak banyak tahu sejarah-sejarah bola. Nampak orang tengok My pun tengok hehe..;D

Tapi My neutral. Sape-sape menang pun tade hal. Sebab My orang Johor so tak mahulah berat sebelah kan. hehe.. 

Separuh masa pertama Kelantan mendahului dengan memperoleh satu gol.. Namun, di saat-saat akhir tatkala penyokong-penyokong Terengganu mungkin dah pun keluar dari Stadium dengan raut wajah kekecewaan pasti ada yang berpatah balik pabila mendapat tahu Terengganu memperoleh satu gol pada separuh masa kedua minit ke 93 iaitu masa tambahan 4 minit (kalau tak silap)...  Itupun di atas tandukan pemain Kelantan, Daud Su yang menanduk ke gawang sendiri.. hehe

Masa kedua masa tambahan 30 minit Terengganu berjaya mendahului 2-1 dengan memperolehi satu lagi gol dengan tendangan Ahmad Nordin Alias pada minit ke 110! cayalah!


Malam ni banyak betul pengadil keluarkan kad kuning kan.. Penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi pun macam dah hilang sengatnya. patutnya dah bertunang ni lagi bersemangat ye dak hehe.. jangan mare..;D


Akhirnya...... apabila wisel ditiup maka Terengganu memperoleh kemenangan kedua menjulang Piala FA sejak memperoleh kemenangan pada tahun 2000!!!! Yang menariknya, ini merupakan piala terakhir semenjak diperkenalkan sejak 1990.. Tahniahhhhhh Ganu!!!!

TERENGGANU 2 - KELANTAN 1


Juara Piala FA 1990 - 2011

2011Terengganu vs Kelantan2-1
2010Negeri Sembilan vs Kedah1-1 (5-4 penalti)
2009Selangor vs Kelantan1-1 (4-1 penalti)
2008Kedah vs Selangor3-2
2007Kedah vs Perlis0-0 (4-2 penalti)
2006Pahang vs Perlis0-0 (4-2 penalti)
2005Selangor vs Perak4-2
2004Perak vs Terengganu3-0
2003Negeri Sembilan vs Perlis2-1
2002Pulau Pinang vs Perak1-0
2001Selangor vs Sarawak1-0
2000Terengganu vs Pulau Pinang1-1 (4-3 penalti)
1999Kuala Lumpur vs Terengganu0-0 (5-3 penalti)
1998Johor vs Sabah1-0
1997Selangor vs Pulau Pinang1-0
1996Kedah vs Sarawak1-0
1995Sabah vs Pahang3-1
1994Kuala Lumpur vs Sabah3-1
1993Kuala Lumpur vs Sabah2-1
1992Sarawak vs Kuala Lumpur2-1
1991Selangor vs Perak1-0
1990Perak vs Selangor4-2
Jumlah Kemenangan

Selangor(5) 1991, 1997, 2001, 2005, 2009
Kuala Lumpur(3) 1993, 1994, 1999
Kedah(3) 1996, 2007, 2008
Perak(2) 1990, 2004
Negeri Sembilan(2) 2003, 2010
Johor(1) 1998
Terengganu(2) 2000, 2011
Sarawak(1) 1992
Sabah(1) 1995
Pulau Pinang(1) 2002
Pahang(1) 2006
Credit to tehramuan


nota kaki : Penyokong2 Kelate diharap bersabar ye! jangan dibako plak stadium tu nanti hehe. Tak tidur malam la Daud Su malam ni sebab dicop punca kekalahan Kelate..;D

5 comments:

Izamir Ridzwan said...

tahniah terenganu

Hannah said...

sesiapa yang sokong Terengganu, tahniah!! hehe...

Kelantan, try again next time, bebeh..

shiema sufian said...

alaaaa, taley nk tgk bola kali nieyh sbb ade dekat kolej. adeeeeh sedeh betol lah.

cantekk said...

mak aih...

dlm pada tak minat bola tu,,,
hamek,,,keputusan penoh dipaparnye

tahniah pasukan Tganu!!! ;-D

aizamia3 said...

tahniah Terengganu..
tadi sepanjang jalan banyak bendera-bendera berkibaran pada kereta penyokong2 Terengganu.. meriah sungguh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WELCOME

WELCOME

DETIK DETIK INDAH

Lilypie First Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers