Pengarah
Farid Kamil
Genre
Action
Penerbit
Metrowealth Movies Production Sdn. Bhd.
Barisan Pelakon
Putri Mardiana, Shaheizy Sam, Azad Jasmin,Norliana Samsudin, Fizo Omar
SINOPSIS
Merupakan sebuah filem aksi komedi yang di arah pengarah muda, Farid Kamil. Mengisahkan mengenai TUMULAK, seorang pembunuh upahan berasal dari Thailand telah diupah oleh Ketua Gangster Thailand iaitu KIMPEDU. KIMPEDU yang tamakkan kuasa dan wang, merancang untuk membunuh setiap ketua kongsi gelap di Malaysia bagi menimbulkan kekacauan diantara kumpulan kongsi gelap Melayu, Cina dan India . Ini akan memudahkan kumpulannya menyusup masuk dan menguasai kawasan pemerintahan dan perniagaan ahli kongsi gelap di Malaysia.
Segala kekecohan ini berlaku bermula di Pulau Pinang . ASP SHARIF yang bertugas di bahagian D7 kongsi gelap, judi dan maksiat bertanggungjawab di dalam kes – kes yang melibatkan ahli kongsi gelap. Setelah banyak kes pembunuhan berlaku dan berita tersebut tersebar luas. Wajah fotofit TUMULAk terpampang di poster dan televisyen sebagai orang yang paling dikehendaki di Malaysia . KIMPEDU lantas mengarahkan MAIA iaitu pembunuh upahannya yang kedua untuk memburu dan membunuh TUMULAK agar rahsia perancangannya tidak terbongkar kepada pengetahuan kumpulan kongsi gelap Malaysia dan pihak Polis.
TUMULAK diburu oleh Polis, kumpulan kongsi gelap dan seorang pembunuh upahan. Pelbagai strategi dirancang bagi meloloskan dirinya dari pihak – pihak tersebut. TUMULAK mengugut ASP SHARIF agar tidak mengganggunya. MAIA, pembunuh upahan kedua berjaya ditangkap oleh TUMULAK. TUMULAK berjaya melepasi sekatan Polis dan keluar dari Pulau Pinang menuju ke sempadan Thailand tetapi akhirnya beliau tumpas ditangan Skuad UTK Polis.
PENDAPAT TULUS IKHLAS OLEH PENULIS
Seriously, nothing at all!! Filem yang entah hape-hape. Cannot be categorized as aksi-komedi sebab… arghhhh… dunno how to describe it but… it’s not worth it to watch it. Lawak yang tak lawak langsung! My cuba cari part yang My boleh rasa kagum malah ketawe berdekah-dekah but sayang sekali, ia gagal! My rasa lawak yang Amir Raja Lawak buat lagi lawakla… -.-’.. Filem yang bagi My tak punya jalan cerita langsung. Bagi My filem ni tade arah tujuan.. tade message langsung! Bak balik 10 hinggit hakuuuu!!!
Filem yang cuba menggunakan bakat dan populariti Shaheizy Sam.. tapi tidak berjaya membawanya dengan sempurna! Sepatutnya dah pakai pelakon yang pernah pecah panggung buatlah cerita yang terbabor jugak.. ini tah hape-hape.. seyesly annoying oke....-.-'
Dari 5 Bintang My bagi 0.01 sahaja! Grrrr…
**kalau tahu baik tengok Nur Kasih semalam.. demmmm…-.-’




16 comments:
sbb ramai review tak best..gua bantut kan nafsu nk lyn cite nie..hee
mmg rmi ckp xbest filem ni n xpnh ada dlm list nk tgk.
yg sy nk tgk cte nur kasih. rmi ckp best...
btol btol btol...sbb ramai review citer nih x best...dd pon x jd tgk citer nih....nak tgk nur kasih the movie n pirates of carribean....tp kna tggu cuti skolah...hmmmmmmm
so memang tak best la nie.. sebab dah ramai gler cakap tak best.. haha.. tunggu nk download jela.. thnx kak my
huhuhuhu...nasib baik tak tengok!
farid kamil cube nk lawan syamsul sul sul sul..
ramai pulak yg ckp x best.. malas tgk nih.. huhu
nak tngok..tapi last last tertengok nur kasih :D
nseb bek blom g tgk lg..br cdg nk tgk weekend nieh..
xpe la tgk cite nur kasih la..^_^
akak tak deal pun dgn dia! tiba2 dia bagi message kat shoutbox kata dia dah buat feed url utk blog akak...
jadi sebagai membalas jasa baik dia akak pun buat jugak utk dia..hehehe
tapi kalau my nak deal pun boleh gak, carilah mana2 blogger yg my rapat!
ramai ckp x best..haha..xmo bazir bazir duit..kita donlod kt torrent jek =P
Maybe ada mesej trsirat cte ni. x tgok lg. download saja. lg x mmbazir. ^^
assalamualaiakum.
what was this commotion was all about? giNger breAd?urdu language? not a single word i can recognize.
sorry for my bad language. im from al-kepong
XD
nak tengok cite ni....mcm best je
adakah citer dia mcm v3:samseng jalanan yang ntah hape2 punye citer tak bermotip tu??
btw, akan tgk jgk, tgu ada sesape da upload lam intenet, baru bole komen kaw2..hihi ;-D
Cik my,
Kutipan citer ni byk tp ramai yg mengeluh cerita ni tak best.semua org tengok sbb shaheizy sam je...
Post a Comment