(Pengumuman: Sila klik gambar untuk pemandangan mesra alam)
Perkara ni terjadi semalam.. waktu traffic My tengah Up sket bila menang segmen Bro Ben ngee... So, time tu je lah nak nampak agak ramai sikit yang follow dalam satu masa tu kan.. So macam biasa, kalau ada blogger yang datang menyinggah n follow My mesti wajib follow dia balik supaya sama-sama lebih bersemangat! Tapi.. malangnya, bila ada blogger yang baik hati datang n follow blog My.. bila My nak follow balik.. aik? mana link dia? Okay ce try tengok kat shoutbox kot2 dia letak link kat nama dia. Tapi??? hampeh. takde jugak.. grrr... | see see?? tade link an an...T_T |
| sila lihat ada link dalam kotak merah tu an an... |
Mula2 follow dulu mana-mana blog yang y'ols suka nak jadi follower... klik FOLLOW oke.. then dia kuar la macam biasa tu..
Dah lepas follow tu.. y'ols klik gambar y'ols yang dah jadik follower tu...(contoh atas ni my tak letak gambar) dan dia akan kuar macam ni:
Apa yang perlu korang buat adalah.. klik kat setting tu.. dan dia akan kuar macam ni...
| Oke.. klik kat Add Links tu... |
| Masukkan url blog y'ols... dan nama blog skali.. dan ADD!! |
| Haaa.... kan dah ada link tuh... ok ce click kan done bawah tu |
| Haaa!! see see!! dah ada link tu an an...^_^ |
Ataupun.. kalau y'ols ni memang blogger tegar.. biasanya blogger.com tu dah otomatik sign in nama korang.. kalau tak pun y'ols boleh link kan terus macam ni...
| Klik dekat Use It Instead tu... |
| Kuar macam ni.. klik dekat Blogger |
| Taraaa!!! kan dia terus link ke blog profile an an... |
| Haaa... see see!! sah2 lah terus ada link blog!^_^ |
Oke! done!! takkanlah y'ols yang follow2 ni takde blog an an.. kalau ada blog mestila ada url an an... so.. letaklah url y'ols kat situ.. Kalau y'ols memang tade blog.. erm nak buat lagu ano.. Tapi rajin2 lah datang rumah My lagi ye hehe.. So, mintak mahaplah kepada sesape yang dah datang sini n follow tapi My tak follow balik.. Tu maknanya tade link lah tuh.. so, bleh lah tengok balik ade ke idak link y'ols tue oke..
Kalau tak faham tutorial ni boleh rujuk entry ujang. sorry, My tak reti jadi tutor le hehe...
ok nunite!



12 comments:
HAH! Setuju sangat2! Kesian betul orang tuh susah2 tkan follow.. Kadang2 siap komen lg suruh jenguk blog dye.. Tp apakan daya.. Xda link.. Waduh2.. -.-"
owh...pnah gak tserempak ngan kes macam tuh....ader yg da follow then kiter nak follow balik xleh sbb xder link....aisshhh~
Salam... dapat x follow sy balik? klu dapat tgglkn komen kt chatbox sy ea. tq.. sy ni blur ag bab blog2 ni.. huhu
baeklah!
haha..
tengs dear...
br tau..
:P
wah..dah betul la ni..=)
nie gua tag lu..
join ek kalau rajin
http://azfar9897.blogspot.com/2011/04/giveaway-purse-polo-by-darkbatman.html
tu la kadang2 dorang tak pasan, dulu sy pun camtu. heheh kantoi.
@Arif Azmi
btol2....T_T
@^^nu[dd]yra^^
tawu xpe... sob sob..
@❤Azma Azhar
Dapat! tapi My jumpa link kamu bile klik nama kamu di sini. ce tgk kat follower My di atas. klik kat gambar kamu.. tade link kan kan?? cek blk oke..
@Mutiara Bernilai
berguna jugak tutorial My ni hehe
@Ujang9897
ngeh3. bleh jadi cikgu la nih kan kan. mengade!! kan aku dah join GA tu smlm sengal!
@il ya na
takpe. dah pandai bagus huhu...;)
yana pn slalu dpt msg kt s.mix and org follow xde link..sabo je la kn..kt s.mix tu maybe dorg xtau nk letak link kat mana kut..adeh~ =_=
kite bako je ..hehe
@YanaMIB
kan kan?!
tu lah gaknye...T_T
aah la..sy pn xth kne wt mcm 2..sy bru jew msok kedalam dunia blog nie..xsmpi pn semggu lg..heee..thnks ilmu yg dikongsi (:
Post a Comment